TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica st185 90' prosjekt

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #422644  av 3rlend

nå blir du å kose deg :)
og jobbe ekstra sakte fordi det er SÅ trist å se de flotte nye delene bli gjemt bort.
 #422646  av God

Andrepedersen skrev:Aaah :) fin hyllepynt intil vidre :)
Litt julepynt, hehe. :P
3rlend skrev:nå blir du å kose deg :)
og jobbe ekstra sakte fordi det er SÅ trist å se de flotte nye delene bli gjemt bort.
Ja, snufs. :( Har i hvert fall noen fotominner da!

Har snakket med EBB Tech i dag og di sier at prisen vil komme på 13k inkl. moms og det må jeg si er en akeptabel pris for en absolutt FULL motoroverhaling eksl. porting av topp. Det ville være som en fabrikk ny motor sier han. Ååå, kan nesten ikke vente! :P Motoren blir kjørt om 1-2 uker og jobben tar normalt 8-10 dager. Han skulle selvsagt på ferie en av di dagene jeg kommer med motoren, så det kunne kanskje ta 3 uker til sammen.. Jaja, Vi få se! Har ikke akkurat hastverk.
 #423047  av God

Da har jeg levert motoren til EBB og han skulle få gjort overhalingen ferdig til begynnelsen av nyåret. Gleder meg! :)

Fikk desverre ikke plass på verkstedet, så jeg får berre ta til takke med garasjen jeg har nå. Skal gå fint det, selv om det er litt kronglete. :wink:

Har ikke skjedde noe nytt med bilen enda, men skal ta av fjørene når jeg får tid til det + få tanken på plass igjen med nye bensinrør eller 4/6-AN slanger. Dere får følge med, så kommer det nok en oppdatering i ny og ne.
 #423196  av God

Blandet sammen litt polyurethane i går og det ser lovende ut! Virkelig stiv og fast i fisken, ja. :P Sølte litt på kantene og den kom litt bobler på toppen, men det er ikke noe problem. Denne skal herdes i ca. 2-3 dager står det på brukanvisningen, men venter til neste helg før jeg setter den tilbake på diffen. For dem så ønsker å blande poly selv, så brukte jeg ca. 180g forsch polymer + ca. 20g activator. Kjøpte kittet hos Flenstad Tekniske.

Bilde

Har også bestilt ett par med 25mm spacers bak og 10mm framme. Blir godsaker det. :wink:

Hva syns dere om kantfelger til st185? Burde jeg beholde OZ superprismo felgene eller hive på kantfelger? Kom med forslag! :)
 #423199  av ArildM

Blir bra dette :)

Kantfelger er både og, ST185 er en av få biler jeg liker like godt med og uten kantfelg. Begge kan utgjøre skikkelig rå felger på en ellers kul bil :)
 #423205  av Andrepedersen

10mm fremme? PÃ¥ hvor stor felg?
Har bare 5mm der med 8" felg..

Ang felger til disse slet jeg også :) jeg synes at disse bilene med hjulbuene nedåt dekka og spacere som fyller ut + en flott kantfelg er overhodet ikke feil. Hadde kjørt med oz'ene på vinter hadde jeg vært deg, og funnet meg noen gromme felger med kant til sommer :)
 #423209  av God

ArildM skrev:Blir bra dette :)

Kantfelger er både og, ST185 er en av få biler jeg liker like godt med og uten kantfelg. Begge kan utgjøre skikkelig rå felger på en ellers kul bil :)
Hehe, ja. Det er en smak og behag sak. Grunnen til at jeg vil ha nye felger er at OZ felgene har fått litt stygge skader over åra, så jeg vil helst ha strøkne kantfelger til sommern. :wink: Vet dere om 18"x8-9 blir for stort på disse bilene eller er 17"x8-8,5 mer enn nok?
Andrepedersen skrev:10mm fremme? PÃ¥ hvor stor felg?
Har bare 5mm der med 8" felg..

Ang felger til disse slet jeg også :) jeg synes at disse bilene med hjulbuene nedåt dekka og spacere som fyller ut + en flott kantfelg er overhodet ikke feil. Hadde kjørt med oz'ene på vinter hadde jeg vært deg, og funnet meg noen gromme felger med kant til sommer :)
Tja, blir vel 17x8-8.5 eller 18x8-9 om det går. Blir det for mye, så får jeg valse litt. :wink: Gjør ikke noe om hjulene står litt utenfor, blir litt sånn stance style da, hehe. :P

OZ felgene blir nok solgt, siden dette er en bil som har vært vinterlagret hele sitt liv i følge forrige eier. Har følgt og skal forsette å følge den regelen.. Har ikke hjerte til å se gullet mitt ruste vekk. :(

En ting er sikkert og det er at disse bilene klær veldig godt hvite felger synes jeg da! Hvordan hadde disse tatt seg ut i hvitt tror dere? Trenger ikke være SSR Type-O felger, men samme stilen. :) Tenkte å ha på rød felg tape rundt kanten også, så matcher det fargen på bilen. Kan jo bli tøft det!

Bilde
 #423228  av God

Lurer på om jeg skal bestille Volk TE37 TTA felger i hvit farge. 18x8 framme og 18x9 bak, så det blir stas. Er det ikke plass på bilen, så lager jeg plass! :)

SÃ¥nn ser felgene ut i org. fargen:

Bilde

Senter capsen:

Bilde

Kan jo bli bra dette? Hehe. :wink:
 #423239  av God

Jajo, googla litt på prisene på disse og kom fram til at disse kosta rundt 700-800 dollar per felg. Det blir jo i overkant mye.. Ser ut som at jeg må finne meg noen andre som ser like ut. :oops:

Dere kan komme med forslag om dere ønsker det. :wink:
 #423242  av Offern

Husk at du kjører 4wd med en del differensialer og må ha sånn ca nøyaktig samme rulleomkrets på dekkene, spesielt på disse bilene.

Anbefaler deg heller å kjøpe 4 18x8 med lavere impress på de 2 felgene du skal ha bak.
 #423243  av God

Offern skrev:Husk at du kjører 4wd med en del differensialer og må ha sånn ca nøyaktig samme rulleomkrets på dekkene, spesielt på disse bilene.

Anbefaler deg heller å kjøpe 4 18x8 med lavere impress på de 2 felgene du skal ha bak.
Stemmer det du sier om at rulleomkrets er viktig på 4wd, så det skal jeg ta et regnestykke på. :wink:

Breie dekk har jo en tendens til å spore litt, men matcher du alle dekka, så er det ikke så gæli. Skal være litt finstas bil dette, så litt bredde må jeg nok ha. Skal selvsagt ikke bli overkill da, hihi. :)
 #423535  av God

Etter mye fram og tilbake, så har eg bestemt meg for å kjøpe Rota Grid 17x9 felger med carbon senter og long studs med røde nuts. Blir lik som denne, bare annen senter:

Bilde

Senter:

Bilde

Felgene blir bestilt i begynnelsen av januar. :wink:

Skal også bestille oljepakningssett til bakdiff fra Fensport, siden jeg ser det er en liten tendens til lekkasje. Setter på plass den ny støpte diffmounten samstundes.

Ser også at bensinrørene er rustne og dårlige, så jeg skal kjøpe nye alu. rør og sette på hele veien. Blir også bestilling av an-10 slanger til girkasse kjøler, sånn at den blir litt mer tøyelig når FMIC skal på plass.

Coilovers har blitt montert framme. Skal montere bak til helga. Latterlig enkel montering var det hvert fall! :)

Beklager for lite bilder, men det er ikke noe spennende å ta bilder av enda. :(
 #423539  av ArildM

Kule felger det der :)
 #423541  av God

ArildM skrev:Kule felger det der :)
Ja, gleder meg å hive dem på. :)

Har glemt å nevne det, men bilen blir mest trolig opplakkert igjen i samme farge før motoren blir satt i. Har allerede brukt så mye penger på bilen, så hvorfor ikke? :lol:

Huff, håper jeg klare å få bilen på veien før våren er i full sving. :P
 #423543  av ArildM

Blir strøken denne da :D
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 25