TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kamelonen SW20 ,-edit- har fÃ¥tt pÃ¥ vinterpels :)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#62113  av Kjelliken

:twisted: Sikle sikle my god snop her ser jeg.. jumy jummy...

Skulle likt og hatt mye av det der i min bil ja.. grrrrr men arbeidslysene kan du få beholde de er sikkert feil farge til min bil allikevel . hehe :wink:

#62678  av MR2turbo

hehe "arbeidslysa skal ikke bli brukt i utide... det er helt sikkert... ;)

Har gjort litt i det siste, men det er hele tiden masse ting som ikke synes... hehe t.t.t. men sånn alikevel, så kan jeg jo komme med et par bilder.. :)

Holder på å bygge fuelsystemet... mangler ett par rør og litt slange for å gjøre det ferdig... men det begynner jo å komme seg da.. trakk ledninger til pumpa og skal til å koble det...

så har jeg fått tak i en oljekjøler som egentlig passa perfekt i den orginale IC-lokasjonen, så jeg skal lage ferdig den og etterhvert..
Håper at jeg får levert blokka til borring i løpet av begynnelsen av uka... :)

Litt bilder:
Vedlegg
Litt fullt på verkstedet om dagen.. ;)
Litt fullt på verkstedet om dagen.. ;)
verkstedskaos.jpg (80.2 kiB) Vist 481 ganger
oljekjøleren midlertidig festet til orginal "IC-schroud"
oljekjøleren midlertidig festet til orginal "IC-schroud"
oljekjøler.jpg (73.19 kiB) Vist 467 ganger
filter og pumpe på plassen sin... :)
filter og pumpe på plassen sin... :)
fuelfilter_og pumpe.jpg (92.99 kiB) Vist 470 ganger

#62988  av MR2turbo

I dag leverte jeg blokka til borring, skal få den igjen før helga... :D
hmmm... hva skal jeg gjøre i helga da?? tror nesten at jeg kommer til å sette sammen short-blokka... ;)

ellers så roter jeg rundt etter ventilfjærer... har ikke fått bekreftet noe om hvilke som passer 3.gen... hmmm skal visst ikke være helt lett dette her...

Tok ett bilde av den nye returen inn på tanken fra fuel-systemet.. .
Ble litt grovere enn den orginale.. :)
Vedlegg
fuel retur.jpg
fuel retur.jpg (72.61 kiB) Vist 478 ganger

#63009  av erling

Kommer kanskje innom deg en tur på fredag, er i traktene da..

#63029  av CelicaTurbo

imponerende prosjekt gitt :)

#63049  av MR2turbo

erling skrev:Kommer kanskje innom deg en tur på fredag, er i traktene da..
Det må du gjøre :) Kaffen skal stå klar til deg :P

Celica turbo, det har blitt ganske mye mere omfattende enn det jeg først planla... ;)

#63066  av Magne

Altså... omfattende er ordet ja!

og hva var effekten du forventer å oppnå?.... 400hk... 500hk.. eller 600hk kanskje???? :twisted: :twisted:

Jeg bare lurer... :roll:

#63106  av Erlend

Det prosjektet her begynner å minne om de sponsa ImportTuner-bilene i statene dette! Me like it very much! Er alltid moro å vise bilder av bilen til Markus til kamerater som ikke har peil på bil, de blir like imponert hver gang :)

#63131  av nyman

Ser riktigt bra ut! När har du tänkt å bli färdig me bilen?

#63154  av chris

Magne skrev:Altså... omfattende er ordet ja!

og hva var effekten du forventer å oppnå?.... 400hk... 500hk.. eller 600hk kanskje???? :twisted: :twisted:

jeg har en viss anelse :twisted: :twisted:

#63574  av MR2turbo

Holder på å sette semmen blokka nå.. blir bra tror jeg :)
chris skrev:
Magne skrev:Altså... omfattende er ordet ja!

jeg har en viss anelse :twisted: :twisted:
hehe, har vel sagt no sånt som 500på hjula... så det blir vel nærmere 600 det :twisted: hehe time will show...
Erlend skrev:Det prosjektet her begynner å minne om de sponsa ImportTuner-bilene i statene dette! Me like it very much! Er alltid moro å vise bilder av bilen til Markus til kamerater som ikke har peil på bil, de blir like imponert hver gang :)
hehe trokke det blir helt i den klassen, men men ;) men artilg lell... ;) ;)
nyman skrev:Ser riktigt bra ut! När har du tänkt å bli färdig me bilen?
Takke takk :) Jeg satser ikke på å kjøre den før til våren..

#63757  av nyman

Skulle vara ql att veta lite mera om själva motorn, om hur du bygger allt invändigt.

#63763  av sindrejl

Erlend skrev:Det prosjektet her begynner å minne om de sponsa ImportTuner-bilene i statene dette! Me like it very much! Er alltid moro å vise bilder av bilen til Markus til kamerater som ikke har peil på bil, de blir like imponert hver gang :)
Hehe ja hver gang jeg skal vise folk hvor tøffe mr2'er er så viser jeg markus sin :D

#63771  av cameleon

sindrejl skrev:
Hehe ja hver gang jeg skal vise folk hvor tøffe mr2'er er så viser jeg markus sin :D
Jeg bruker å si: "slik ser de ut...." "men slik KAN de bli" og viser bilen til markus :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

#63919  av MR2turbo

Satt sammen bunnen av motoren i gårkveld/natt :) alt av klaringer og pasninger er nå i orden så da er det kun toppen + "accessories" igjen.. skikkelig morro å arbeide med nye og rene deler.. ;)

Prata med en amerikaner med mange års erfaring innen motorbygg+ mr2 i natt før jeg la meg, og fikk litt blod på tann om å forandre planene for toppen litt ;) får se hva det blir til... kommer jo uansett ikke til å kjøre med bilen før våren...planene går i tilfelle ut på større ventiler, og evt en innsugsmanifold.. :)

Nyman, det kommer etterhvert når jeg er ferdig... ;) Men det står en liten liste her under Bemerkninger: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4707

...og dere trøndere er jo flinke til å skryte og da! :D hehe
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 49