TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rune's lexus is200 Compressor

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #442464  av RuneÃ¥dl

ArildM skrev:When life gives you lemons, make som lemonade? :mrgreen:
Bilde
hahaha, nei huff... stakkars lexus! :lol:
 #442493  av RuneÃ¥dl

da har bilen fått seg en liten shine innvendig i dag!
Gått over å renset tepper og seter, samt vasket så godt som alle kriker og kroker :lol:
er så utrolig deilig med ren bil innvendig, så merker jeg må blir flinkere til å vaske litt inni bilen også :lol:

kjøpt meg nøkkelsnor også :mrgreen:
 #442495  av ArildM

Ble bra :) Hva bruker du på ratt? Usikker på hva jeg skal gjøre med TRD rattet mitt, er fra 80tallet så læret ser litt matt og slitt ut, vet ikke helt hva man behandler slikt med? :)
 #442501  av RuneÃ¥dl

ArildM skrev:Ble bra :) Hva bruker du på ratt? Usikker på hva jeg skal gjøre med TRD rattet mitt, er fra 80tallet så læret ser litt matt og slitt ut, vet ikke helt hva man behandler slikt med? :)
litt usikker på hva jeg skal svare på det egentlig! Bruker generelt ikke noe annet enn en klut til å tørke støv med på rattet... har prøvd med det samme som jeg bruker på setene, men syntes rattet blir for glatt... Helt sikkert noen andre inne her som har bedre peiling på detta enn meg, men vet at feks swisswax har produkter for å behandle det aller meste, så du vil sikkert finne noe bedre der! :)
 #442519  av RuneÃ¥dl

gitt bilen en god vask utvendig i dag også! Så måtte leke litt med speilrefleksen etter at jeg var ferdig! :lol:

vannperler :o

Denne funker gull! og burde prøves, holder veldig lenge og er fin på ruter osv, så vannet bare preller av :mrgreen:

Er nå ganske blank da :mrgreen:

Blir ikke ratlook lexus heller :lol: Lakk av fangeren er bestilt, så blir gjort så fort jeg får sommerferie 8) 8)
 #442823  av RuneÃ¥dl

Fått handla inn litt småting i det siste, så nå venter jeg bare på skolefri så jeg får gitt bilen en ordentlig runde utvendig! :mrgreen: Gleder meg til å prøve wax'n, har aldri brukt det før så gleder meg til å se resultatet :mrgreen: :mrgreen:

#443332  av RuneÃ¥dl

da var man uten igjen i noen dager :) leverer fangeren på lakkering i morgen, så får jeg håper det går lengre enn 1 uke denne gangen før noen kjører på meg :lol:

Flere enn meg som syntes det ser litt "tøfft" ut når man ser bilen forran fra uten fanger? eller er det jeg som er rar? :shock: :lol:
 #443337  av ArildM

Ser litt sinna ut uten fanger :-)
 #443356  av RuneÃ¥dl

ArildM skrev:Ser litt sinna ut uten fanger :-)
ja syntes det jeg også :lol:

Når jeg ikke kan bruke bilen uansett, så er det like greit å gjøre ting jeg aldri får gjort ellers.. satt bilen på bukker, og skrudd av hjula for å gi disse en liten shining's :mrgreen:

Så ganske fæle ut etter at jeg mer eller mindre hadde gitt opp å holde de hvite, samt lite tid til bilvask om dagen :shock:
Så i allefall sånn her ut:

Etter en grundig vask gikk jeg over baksiden på felgen med 2000 våtslipingspapir, etter dette har jeg kjørt over med meguiars rubbing, og polish! ikke fått lagt wax enda, da jeg ikke er helt fornøyd enda, må få polert kanten litt bedre også! Men til å være en times arbeid syntes jeg ikke det ble så ille :D
(litt dårlig lys å ta bilder i neddi kjellern....)

Så noen kvelder til nå så er det nok fine igjen! :mrgreen: Får sattse på at swisswax autobahn wax'en gjør det litt lettere å holde felgene rene og pene :mrgreen: :mrgreen:
 #443358  av ArildM

Skal aldri ha meg hvit bil eller hvite felger igjen, herk å holde rent :-) ble bra de :-)
 #443386  av RuneÃ¥dl

ArildM skrev:Skal aldri ha meg hvit bil eller hvite felger igjen, herk å holde rent :-) ble bra de :-)
Nei vite felger er noe herk! Sa det samme når jeg solgte corolla'n, at det var siste gang jeg kjøpte hvite felger, men sånn ble det ikke :lol:

Fått igjen fangeren fra lakk i dag, ble utrolig bra! Først når man får på ny lakk, man ser hvor stygg den egentlig var før... Gleder meg bare til å få montert den igjen nå, men pga at jeg fortiden jobber til "krampa" tar meg, så blir det nok ikke noe tid til overs før til hælja... :)

#443402  av RuneÃ¥dl

da er jeg ferdig med en felg! MÃ¥ si autobahn wax'en gir en utrolig fin glans! :mrgreen: :mrgreen:

#443487  av RuneÃ¥dl

Da har jeg endelig fått på fangeren og speilkåpene igjen! :mrgreen: Så måtte selvfølgelig ut å ta noen bilder! :lol: :lol:

#443919  av RuneÃ¥dl

da har jeg endelig fått gitt bilen en liten runde med polish og wax! Brukte først meguiars mirror glaze, også ett lag med autoglym HD wax! litt dårlig lys til å ta bilder i, så får ta noen bedre senere :) Men nå er bilen i allefall klar for bergenstur i neste uke! :mrgreen:

#443928  av ArildM

Strøkent :-)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 19