Re: Annonsetips (finn/autodb/blocket/etc)
Legg innLagt inn:10 jun 2015 15:59
Har sett boks for salg enkeltvis før, og du får sikkert en lagd i glassfiber fra folk som kan det, men det er nok enklest å bare kjøpe en med boks.
Toyota Sportscar - Owners Group Norway
http://www.ts-ogn.no/phpBB3/
På grunn av for mange prosjekter vurderer jeg nå (med tungt hjerte) å selge min Toyota Celica.
Bilen har, med noen få unntak, stått lagret i garasje siden begynnelsen av 90-tallet, da ble den kjøpt i deler, og påbegynt sammensatt. Neste eier fortsatte jobben, men solgte den til meg før han ble ferdig. Jeg har hatt bilen stående siden 2008.
Bilen er ikke kjørbar, og må hentes på henger. Karosseriet er veldig bra med tanke på rust, men noe er det selvsagt. Det verste jeg har funnet er i venstre nedre hjørne av vinduet i bakluken.
Bilen har vært understellsbehandlet, og motor/motorrom er restaurert og lakkert. Det har vært noe sveising i kanaler. Tectylen har løsnet flere steder, men ut i fra det jeg kan se skjuler det seg ikke rust under.
Felgene som står på er supersjeldne Ronal Kleeblatt magnesiumsfelger, med originale lettvektsmuttere (mangler 2-3 stk) og senterkopper.
Det følger med litt deler som var med når jeg kjøpte bilen. Jeg har også handlet inn noe deler, bl.a bremsedeler og monteringsdetaljer.
Dette er et meget bra utgangspunkt for de som ønsker å kjøre rundt i en av Toyotas mest ettertraktede veteranbiler fra 70-tallet. Det er meget lite rust sammenlignet med hva man kan forvente å finne på en 70-talls Toyota. Bilen bærer preg av å ha stått lagret innendørs lenge, på godt og vondt. Bakakselen har uheldigvis låst seg på ett eller annet tidspunkt de siste par årene, sannsynligvis er det bremsene som henger. I følge forrige eier skal motor være bra.
Bilen er ikke registrert på meg, og heller ikke på forrige eier. Jeg har vært i kontakt med eieren fra 90-tallet, og han skulle selvfølgelig være behjelpelig med å omregistrere den på ny eier.
Jeg har prøvd å ta bilder som viser bilens generelle tilstand. Om noen etterspør bilder av spesifikke deler av bilen vil jeg ordne dette og oppdatere annonsen.
Jeg jobber en del nattskift, og ønsker derfor å kontaktes på mail eller SMS i første omgang. Deretter kan vi bli enige om et passende tidspunkt for en hyggelig bilprat!
Bilen vurderes solgt til høystbydende over 30.000. Dette er en bil som stiger jevnt og trutt i verdi, og er i ferd med å bli en av de mere populære japanske veteranmodellene, på linje med Datsuns Z-biler, Mazdas 70-talls coupéer osv. Her har du mulighet til å sikre deg et veldig bra utgangspunkt for en bra bil, som bare vil stige i verdi i årene som kommer.
NB!
Hvis det blir mye interesse vil budrunde bli avholdt. Det blir dermed ikke mulighet til å komme kjørende oppover med lomma full av tusenlapper for å hente bilen på dagen, jeg vil la alle interesserte se over bilen og komme med bud før et eventuelt salg.
ArildM skrev:Hva er det du sier????Jeg vil heller ha ny svigermor,før jeg måtte rattet rundt med Drygolins fargeprøver foran nesa.![]()
Det er jo en godt bevart hemmelighet blandt MR2 eiere (og kun SW20 Mr2 eiere!) at med noen fete setetrekk, ratt trekk, og en boks rød spraylakk fra biltema har du interiør i MILLIONKLASSEN!
BASTA!
Banne i kirka du liksom![]()
![]()
![]()