Ja dem mener at du skal kjøpe tandem istedenfor.
Jeg har kjørt mye storbil, tandem er for terrengkjøring, maskinredskap og tippbiler.
Uten å kunne heise opp å legge 17-18 tonn på driven så kan du bare glemme dra den jævla tralla/kjerra/slepet stappfull av billig wish-møkk
Manuellgirede biler er det ingenting i veien med, dem som kjøper dem var problemet, du kan ikke ha ett vognsett med 50 tonn totalvekt på en 420/500 hester og så klage på du må gire hele tiden
Dobbelclutchede automatgirkasser gir derfor inntrykket va at det er såååå mye bedre, forskjellen er bare at det er nå 18 gir istedenfor 6 med splitt som gammel Scania, som forøvrig er det beste girsystemet som er oppfunnet
I gamle gamle dager på alltrac var der jo til og med en center diff lock knapp, lurer på om man kunne ha satt på en slik på de mer moderne kassene? Afaik er dem jo ganske like
Jeg har kjørt mye storbil, tandem er for terrengkjøring, maskinredskap og tippbiler.
Uten å kunne heise opp å legge 17-18 tonn på driven så kan du bare glemme dra den jævla tralla/kjerra/slepet stappfull av billig wish-møkk

Manuellgirede biler er det ingenting i veien med, dem som kjøper dem var problemet, du kan ikke ha ett vognsett med 50 tonn totalvekt på en 420/500 hester og så klage på du må gire hele tiden

Dobbelclutchede automatgirkasser gir derfor inntrykket va at det er såååå mye bedre, forskjellen er bare at det er nå 18 gir istedenfor 6 med splitt som gammel Scania, som forøvrig er det beste girsystemet som er oppfunnet

I gamle gamle dager på alltrac var der jo til og med en center diff lock knapp, lurer på om man kunne ha satt på en slik på de mer moderne kassene? Afaik er dem jo ganske like
