Side 9 av 13

Legg innLagt inn:26 aug 2005 17:08
av kennethx
Alec skrev:Virker som dere er fornøyde med bilene deres iallefall, utenom kennethx, eller han elsker sikkert bilen sin han og, men på en liiitt annen måte skjønner jeg :lol:

Når jeg mener at 4x4 er forholdssvis skjørt så tenker jeg på akslinger osv... Men kan jo tenkes at gt4 er laget for å tåle godt med juling og det er jo ikke å forakte... :D
Det var noen som PÅSTOD at drivverket på GT4 tålte ALT, så da måtte jeg jo motbevise det ikke sant. HKS ufjeret twinplate clutch 7000 rpm og drop clutch, så smeller det. Diffen bak og girkassen TOTALT GRUSET! Ikke en hel del igjenn inni. Men akslingene er LIKE hele. DE tåler en støyt! :wink:

Har hatt mange harde startet med ny diff og girkasse, og så lenge du tar opp slark i drivverket så ser det ut til å gå greit, men har dårlige sync ringer på den nåværende kassen. Så må ha en ny og overhale så jeg kan gjøre en SWAP senere :)

Legg innLagt inn:26 aug 2005 17:18
av cs2451
kennethx skrev:
Alec skrev:Virker som dere er fornøyde med bilene deres iallefall, utenom kennethx, eller han elsker sikkert bilen sin han og, men på en liiitt annen måte skjønner jeg :lol:

Når jeg mener at 4x4 er forholdssvis skjørt så tenker jeg på akslinger osv... Men kan jo tenkes at gt4 er laget for å tåle godt med juling og det er jo ikke å forakte... :D
Det var noen som PÅSTOD at drivverket på GT4 tålte ALT, så da måtte jeg jo motbevise det ikke sant. HKS ufjeret twinplate clutch 7000 rpm og drop clutch, så smeller det. Diffen bak og girkassen TOTALT GRUSET! Ikke en hel del igjenn inni. Men akslingene er LIKE hele. DE tåler en støyt! :wink:

Har hatt mange harde startet med ny diff og girkasse, og så lenge du tar opp slark i drivverket så ser det ut til å gå greit, men har dårlige sync ringer på den nåværende kassen. Så må ha en ny og overhale så jeg kan gjøre en SWAP senere :)
Det er godt at du tester ut, så slipper alle vi andre.. :) :)

Legg innLagt inn:26 aug 2005 19:54
av kennethx
Det sa kjell, amund og kristian også =P

Legg innLagt inn:26 aug 2005 20:05
av cs2451
kennethx skrev:Det sa kjell, amund og kristian også =P
Det er bra.. Jeg liker best å teste karosseriet på bilen.. :)

Legg innLagt inn:26 aug 2005 21:34
av kennethx
haha, men nå har jammen topic sklidd ut her gitt!

Legg innLagt inn:27 aug 2005 14:57
av one
.

Legg innLagt inn:27 aug 2005 19:36
av kennethx
one skrev:Testet 0-100 (orginal T-sport 192hk) i går : nesten 8sec.

Hadde sikkert vært mer morro med turbo. Bare synd at man raserer motoren etter kort tid da.
Hva slags hjul har du på kjærra da?
Mye ekstra vekt i bilen, passasjer, full tank. Prøvd å veie bilen og se hva den veier?

Legg innLagt inn:27 aug 2005 19:58
av one
Biler ruller på orginale felger (16') 205 dekk.

Hadde vel halv tank da jeg prøvde og var alene i bilen.
Den veier vel ca 1200kg , tror jeg.

Legg innLagt inn:27 aug 2005 21:08
av kaimagne
one skrev:Biler ruller på orginale felger (16') 205 dekk.

Hadde vel halv tank da jeg prøvde og var alene i bilen.
Den veier vel ca 1200kg , tror jeg.
Da synes jeg du skal prøve igjen, jeg har målt en del ganger, og havner på 7,0 eller 7,1. Men det kommer jo helt an på hvor slem du er med clutchen det da... Hva slags turtall starter du på da? Og når du skal gire til 2., så må du ha littmer turtall enn det du havner på i 2. gir når du slipper clutchen, nesten slure litt, da lander den nemlig i løftsonen. Tipper du tar 0,5 sek der...

Husj, ut med seg og prøve! :mrgreen:

Legg innLagt inn:29 aug 2005 17:57
av kaimagne
Alec skrev:kaimagne: hørtes rått ut det der, men tror det ikke får jeg får se det/oppleve det... (hint, hint) :twisted:
Tja, vi får jo se på det! På Rudskogen får du nok ikke prøve, men blir det et lokalt treff, så skal du nå alltids få prøve på landeveien... :) Hvis du kjøper den etterpå da! Hehe... ;)

Legg innLagt inn:30 aug 2005 16:43
av Alec
kaimagne: Kjøper den etterpå? Så du er såå glad i bilen din? mistenksomt... :lol:
Sa det fordi jeg aldri har sittet på eller prøvekjørt en celica t-sport. Hadde vært utrolig artig å gjort det en dag... :wink:
Men kjøper den nok ikke etterpå fordet, til det er jeg altfor fornøyd med den jeg har nå :twisted:
(lokalt treff? jeg er klar :lol: )

Legg innLagt inn:30 aug 2005 17:39
av kennethx
Alec skrev:kaimagne: Kjøper den etterpå? Så du er såå glad i bilen din? mistenksomt... :lol:
Sa det fordi jeg aldri har sittet på eller prøvekjørt en celica t-sport. Hadde vært utrolig artig å gjort det en dag... :wink:
Men kjøper den nok ikke etterpå fordet, til det er jeg altfor fornøyd med den jeg har nå :twisted:
(lokalt treff? jeg er klar :lol: )
Han skal ha supra vettu :wink:

Legg innLagt inn:30 aug 2005 17:56
av Alec
aaaaaah! DA SKAL JEG HVERTFALL SITTE PÅ!!! :lol:
Håper inderlig du kjøper twin turbo'en og ikke "fake" supra'n (n/a) :wink:
DET er bil det.... :twisted:

Legg innLagt inn:06 okt 2005 17:38
av jsun
Ble nesten overrasket jeg!!!
Ut fra bommen ved Sjølyst fikk jeg en liten glippe på en Audi TT 180hkQ, og den holdt jeg enkelt ut 2.G.... så var det bare å hive ut dreggen for trafikken :x
Nazibrakker :wink:

Legg innLagt inn:18 jul 2006 13:14
av Johansen
Bil: Toyota Corolla GT
Vekt: 1000 kg
Beste tid 0-100: 7,8 (2 stk i bilen)
Tid den bruker liggepå er mellom 8-8,5.
1 gir: 60 km/t
2 gir: 110 km/t
3 gir: 160 km/t
4 gir: 205 km/t
5 gir: 230 km/t