Side 9 av 32

Legg innLagt inn:29 mar 2005 15:23
av jan-erik
jumbo skrev:Er ikke lang vei mellom å være uredd og stokk stein dum... :lol:

Bare bøller, blir knallbra :) Artig med folk som har baller og evner til å hoppe i det såpass grundig som dette :D
Hoppe grundig i det er vel rette beskrivelsen. Er det noen vei tilbake om det ikke går Arne? Syns jeg har sett litt mange bilder med sveising og vinkelsliper.... En sesong uten deg på banekjøringer vil jo være forferdelig kjedelig. Krysser fingre og håper du finner en løsning.

Legg innLagt inn:29 mar 2005 20:50
av Arne rebel
CelicaTurbo og jumbo: Tror heller jeg er DUMdristig :)
jan-erik: Tror jeg løser dette da det kun er forstillinga som er problemet... så bare se i bakspeilet at en shabby aw11 som drar innpå rundt ARC8) (...det siste var bare ironisk ment :lol: )

Etter litt måling av aw11 mot sw20en sine innfestinger i understellet ble svaret:
*Mellom støtdempertårn bak - sw 20: 100cm mot 100,6cm på aw11en.
Altså 0,3 cm feil på hver støtdemper. Bilen er senket ca 6-7cm mot en orginal sw20 så camberen bak skulle ikke være langt unna. Innfestinga under er lik den på sw20en.
*Mellom støtdempertårn framme - sw20: 112cm mot 106cm på aw11en.
*Mellom innfestingene til bærearmer fremme - sw20 : 70,5cm mot 70cm på aw11en.
Dvs at støtdemperen i tårnet å hver side fremme må flyttes ut ca 3cm for å få samme camber som sw20en.
Når jeg hadde prøveturen brukte jeg bærearmen til aw11en fordi jeg syntes den skrevde for mye med sw20 bærearmen. Trodde jeg fikk orginal camber, det jeg glemte var at innfestingen til støtdemperen på hubben til sw20en bygger mye mindre ut fra bilen en aw11 hubben. Etter en del grubling tror jeg grunnen til at den føltes nervøs var et ved en dump eller litt vridning på rattet ploget hjulet for mye på utsiden av dekket da camperen ble motstatt av det den skulle være :?:

Legg innLagt inn:29 mar 2005 21:02
av Arne rebel
Slenger med et bilde hvordan han i Racing Strong har løst problemet med camberen sin bak. Kanskje litt Texas, men fungerer sikkert selv om han ikke har lagt inn noen forsterking. Det er jo sikkert 0,9 eller 1,0 plate i støtdempertårnet.

Legg innLagt inn:29 mar 2005 21:38
av Christian
Det siste bilder så jo ut som noe du kunne være med på :wink:
Stå på du, blir nok bra etter noen justeringer :)

Legg innLagt inn:29 mar 2005 21:51
av Arne rebel
Christian: Når det rådet kommer fra deg må en tro på det, for jeg vet ikke om noen som har fått så mange problemer med et "motorbygg" som deg :lol: Nei, vi gutta gir vel ikke opp så lett....tar et par steg tilbake og går på med "krum rygg" :!:

Legg innLagt inn:29 mar 2005 22:05
av Christian
Før vi går på trynet igjen ja :lol: Ordner seg nok.

Legg innLagt inn:30 mar 2005 11:13
av erling
Christian skrev:Stå på du, blir nok bra etter noen justeringer :)
Jepp. Blir nok bra etter litt justeringer, kan ikke regne med å treffe på første test. :)

Legg innLagt inn:30 mar 2005 20:17
av Arne rebel
Erling: Får håpe det stemmer.

Legger ut noen bilder av interiøret og hjulvinkelen. Etter å ha vasket den kan jeg ikke annet enn å si at den er sliten....mangler å koble aw11 elnettet mot sw20 elnettet for lys fremme og bak.

Legg innLagt inn:03 apr 2005 10:56
av Christian
Var å kikka på bilen forrige onsdag kveld, må si jeg er imponert! All sveising og tilpassing er gjort slik at man nesten ikke ser at det er ombygget 8)

Legg innLagt inn:03 apr 2005 11:37
av GT_rider
Han er dyktig med andre ord :)
Fint du ser at alt arbeidet har båret frukter :D Kan tenke meg det er godt å se enden av arbeidet nå :)

Legg innLagt inn:03 apr 2005 21:02
av Arne rebel
Christian: Smisken, du ønsker bare hjelp til å trykke inn verdier på pcen mens du cruser ned flystripa... :lol:
GT_Rider: Målet er snart nådd...bortsett fra at bilen ikke går :? (står på en stabel av paller igjen)

Legg innLagt inn:04 apr 2005 01:30
av MR2turbo
jeg må bare si at jeg beundrer prosjektet ditt Arne! :D rått å se at du har fått det til ;)

Kan jeg sitte på en tur på ACR, og kjenne resultatet? ;)

Legg innLagt inn:04 apr 2005 09:18
av Dalan
Rått Arne, tøft at du får det til! :D
Må på noen treff utover for å se dette skjønner jeg :)
Skal ikke ha noen 16" a, for å få den skikkelig fin? ;)
Tilfeeldigvis har jeg det til salgs.. :o

Legg innLagt inn:05 apr 2005 20:23
av Arne rebel
Mr2turbo: Det er bare å slenge seg på, men jeg regner med du får en nedtur i samenligning med "leketøyet" ditt. :lol:
Dalan: Felgene dine er fine de, men jeg hadde tenkt å bruke 50profil så jeg er redd de tar inni innerskjermen hvis jeg går over orginal rullediameter :?

Etter litt tankearbeid ble løsningen på forstillinga å flytte støtdemperen sin innfesting ca 3cm ut. Da får en samme målene som på sw20en men med kortere akselavstand. Kappet løs lagerene og kappet bort gummien. Laget en kopi av en justerbar "upper-mount" og flyttet senteret 3cm ut. Har laget en justering på ca 3cm. Det ble sveiset en 3mm plate til den orginale innfestingen og en ny 3mm plate som lageret ble sveiset fast i. Jeg vil tro denne innfestingen er like sikker/solid som de orginale eller de justerbare en kan kjøpe...

Legg innLagt inn:12 apr 2005 21:01
av Arne rebel
Oppdatering: Monterte de nye "upper-mount"ene og håpte det var grunnen til at framenden var så nervøs. Det var det ikke...så det var en liten nedtur så jeg gikk igang med å koble lysene fram og bak istedet. Etter at jeg fikk problemet litt på avstand og fikk kjørt noen lengre turer med den, tok jeg frem målestokken og målte mot sw20en. Alle målene er nå like bortsett ifra innfestinga for styrestaget til hubben og at aw11en sin styre snekke sitter høyere enn sw20en, samt at den sitter i fremkant på hubben. I en bok jeg har om rallybil-bygging står det om det problemet at har en for stor høyde forskjell på senkka til hubben kan en i dumper få feil toe-in\toe-out. Forskjellen mellom aw11en og sw20en er 6cm på innfestinga til hubben. Når jeg jekker opp bilen skrever den veldig, noe en kjenner når en kommer i dumper.
Tenkte jeg skulle lage en provisorisk overgang for å se om det er løsningen. Er det løsningen må jeg vurdere enten å senke snekka eller lage en løsning med adaper\unibals...