Side 82 av 90

Re: castrol celica

Legg innLagt inn:16 jul 2012 08:39
av MOTORSPORTHUSET
jeg fikk filmet alle 4 drag-ene inboard.
skal se om jeg kan få lakt det ut!

Re: castrol celica

Legg innLagt inn:16 jul 2012 11:36
av Holger
artig å se bilen live ja! 8)

Re: castrol celica

Legg innLagt inn:16 jul 2012 12:54
av celica_st185
http://www.dagbladet.no/2012/07/15/tema ... /22537708/

er ett lite klipp av deg her, ca 2min ut :)

Re: castrol celica

Legg innLagt inn:16 jul 2012 18:21
av MOTORSPORTHUSET
takker masse.
kjempegøy for meg og se hvordan bilen ser ut i aksjon utenfra!! :D

Re: castrol celica

Legg innLagt inn:18 jul 2012 10:00
av 3rlend
Hahaha, sjekk trynet på reporteren:D han har ikke peiling på hva madmike snakker om, sitter bare å nikker:p

Re: castrol celica

Legg innLagt inn:19 jul 2012 17:04
av MOTORSPORTHUSET
mer spennende skal skje med celicaen.
den skal få litt petter smart ala motorsporthuset oppgraderinger.


vannpumpe skal vekk.
oljepumpe og sump skal vekk.
eletrisk servo skal vekk
bensinpuma mekanisk skal vekk.
turbo skal byttes til 1100hk.
passaskjerstolen skal vekk.

og så det spennans.
der som passaskjerstolen er skal 1 liter 3 syl aygo motoren sitte med sine 67kg.
og 65 hester skal den drive
bensinpumpa oljepumpe dynamo og servo og en g lader fra vw corado slik at den store motoren lader 1 bar fra omtrent tomgang som igjen vil sette igang den store turboen mye fortere en ellers..
jeg skal ha en egen oljetank til motorern foran og 2 diff oljepumper til og pumpe i retur.
veivhusventilasjon blir enårm som vil gå inn i bakpotta for og få vakum i blokka.
nå må jeg begynne og næreme meg 1000hk snart! :shock:

med dette vil motoren foran bli helt utrolig lett og skru på sprek med et utrolig register med bra respons :) :)

Re: castrol celica

Legg innLagt inn:19 jul 2012 17:18
av mr292
helrått, dette gir nok fine tall. men er ikke mulig og beholde passasjersete, og flytte ekstramotoren bak setene da?blir jo selvfølgelig lengre ledninger/slanger da, men vektfordelinga blir vel mer lik, samtidig. får man de fine tallene på dyno'en.

Re: castrol celica

Legg innLagt inn:19 jul 2012 18:08
av MOTORSPORTHUSET
jo må gruble litt på det.
hadde vært kul som 2 seter forsatt..
forferdelig at kun jeg skal få oppleve det..

må frå fram no vekt da slik at jeg ikke endrer tungdepunktet for mye.

kan flytte tank og radiator lengre frem egentlig.


st 185 her fra egersund klipper og limer inboard drag filmen for meg i kveld.
kommer nok senere sa han!!! :D

Re: castrol celica

Legg innLagt inn:19 jul 2012 19:02
av Holger
hehe, det kan bli rått :) men regn med å bytt hvertfall 10 slike g-ladere på en sommer (jævla vag) :D

Re: castrol celica

Legg innLagt inn:19 jul 2012 19:28
av Rangle
Vet av flere som har byttet ut G-laderne med kompressor fra Mercedes, vet ikke hvilken. Det er iallefall mer holdbart og funker bedre på disse motorene, når ting er orginalt.

Re: castrol celica

Legg innLagt inn:19 jul 2012 20:54
av smurfen81
Fant dette på Speedhunters

Bilde

Re: castrol celica

Legg innLagt inn:19 jul 2012 21:12
av FT86
smurfen81 skrev:Fant dette på Speedhunters

Bilde
ahhh p0rr :P

Re: castrol celica

Legg innLagt inn:20 jul 2012 01:48
av celica_st185
MOTORSPORTHUSET skrev:jo må gruble litt på det.
hadde vært kul som 2 seter forsatt..
forferdelig at kun jeg skal få oppleve det..

må frå fram no vekt da slik at jeg ikke endrer tungdepunktet for mye.

kan flytte tank og radiator lengre frem egentlig.


st 185 her fra egersund klipper og limer inboard drag filmen for meg i kveld.
kommer nok senere sa han!!! :D
HELT uaktuelt at du lager den om til 1 seter før jeg har fått prøvetur :-)

Film er på vei, bare legge på Youtube?

Re: castrol celica

Legg innLagt inn:20 jul 2012 07:07
av MOTORSPORTHUSET
ja bare legg på youtube.
blir 2 seter.. jeg skal kappi ut hallve bilen baki og lage veg bak setene.
litt rørrrammeopplegg.
har en kamerat med mye merce kontakter. skal snakke med han.
takker. :)

Re: castrol celica

Legg innLagt inn:20 jul 2012 09:38
av Andrepedersen
MOTORSPORTHUSET skrev:mer spennende skal skje med celicaen.
den skal få litt petter smart ala motorsporthuset oppgraderinger.


vannpumpe skal vekk.
oljepumpe og sump skal vekk.
eletrisk servo skal vekk
bensinpuma mekanisk skal vekk.
turbo skal byttes til 1100hk.
passaskjerstolen skal vekk.

og så det spennans.
der som passaskjerstolen er skal 1 liter 3 syl aygo motoren sitte med sine 67kg.
og 65 hester skal den drive
bensinpumpa oljepumpe dynamo og servo og en g lader fra vw corado slik at den store motoren lader 1 bar fra omtrent tomgang som igjen vil sette igang den store turboen mye fortere en ellers..
jeg skal ha en egen oljetank til motorern foran og 2 diff oljepumper til og pumpe i retur.
veivhusventilasjon blir enårm som vil gå inn i bakpotta for og få vakum i blokka.
nå må jeg begynne og næreme meg 1000hk snart! :shock:

med dette vil motoren foran bli helt utrolig lett og skru på sprek med et utrolig register med bra respons :) :)

Du er gal! :)