inzane2012 skrev:pimp my ride norge var akkurat like flaut som jeg hadde sett for meg... og hu der ÜBER stygge kjerringa med rosa hår? seriøst, WTF???
Kunne dem ikke, for en gangs skyld, lage ett SKIKKELIG program ala Overhaulin' istedfor?? Dette programmet mener jeg helt seriøst ødelegger for alle som har lyst å gjøre noe spesiellt med bilene sine...
Marius, er jo det som er poenget mitt, hele konseptet med "pimp my ride" vil aldri fungere her i norge mtp det regelverket vi har med bil her til lands...
Mens konseptet til Overhaulin' tror jeg vil passe bedre der di heller restaurerer bilene...
Stor og massiv bil med 3 tonn rust betyr ikke nødvendigvis traffikksikkerhet..
Sett krasjtesten med med gammel og ny malibu?
Hva synes dere om pimp my ride da?
Litt morsomt at 2 av deres 3 ihjelpimpa biler allerede er avskiltet og at dem ikke engang tok bryet å godkjenne driten deres Så nå sitter dem vel der med skjegget i postkassa og en ubrukelig bil dem aldri noensinne får solgt.
Nå er det slik at når man man drar en bil opp til et klima som den ikke er laget for og være i, begynner det kanskje å ruste. Toyotaene som kommer til USA og Europa, er helt forskjellige. En Toyota som er bestilt for og gå i Miami trenger ikke rustbeskyttelse, og når du da drarn opp til Norge kan det ruste. Gamle biler i USA fra 40s har ikke en eneste rustflekk helt til dem kommer opp hit.
den sier jo faktisk INGENTING
Det var kanskje en dødsulykke.... eneste omkomne satt i hummeren
Såg en alvorlig kjedekollisjon, med en volvo 244. i midten (maaaange år siden)
Eneste skadde var de 2 som satt i 244en. bilen såg hel ut. de andre bilene var godt skadde. flere var ikkje kjørbare.
I 244en hadde de nakkeskade og bruddskader.
Prius 06 executive, bastard automat
Camry 89 Xli automat
Corolla KE25 72 toyoglide
929 87 3liter V6 og 88 delebil
Det er nok sant Julebrus. Men et annet poeng er jo også at nyere biler er lagt mykere for å fordele alle kreftene som oppstår ved kollisjon bedre. Godt illustrert her:
[youtube][/youtube]
Har du sett F1 biler krasje? Likedan gjør også en moderne bil, det er med vilje masse plastikk og tynt stål som fordeler kreftene som oppstår ved kollisjon.
Eksempel: Du tar mageplask fra 10 meters høyde og lander rett i betongen. Joda, betongen er jævlig solid den, ikke en eneste skramme. God betong. Eller du kan gjøre det samme og lande på en 5x5x5m sak med gele, jævlig dårlig gele, alt er jo ødelagt jo? Men den sparte kanskje livet ditt? Altså kan man ikke bare bedømme bilen en kjører ut i fra hvor hel den er etter man har krasjet, man må også vurdere ut i fra hvor sikker han stakkarn som er inni bilen er.
- 2002 Toyota Caldina GT-Four N-spec - 2004 Toyota MR2 SMT PGP - 2006 Toyota Rav4
Stor og massiv bil med 3 tonn rust betyr ikke nødvendigvis traffikksikkerhet..
Sett krasjtesten med med gammel og ny malibu?
Hva synes dere om pimp my ride da?
Litt morsomt at 2 av deres 3 ihjelpimpa biler allerede er avskiltet og at dem ikke engang tok bryet å godkjenne driten deres Så nå sitter dem vel der med skjegget i postkassa og en ubrukelig bil dem aldri noensinne får solgt.
Nå er det slik at når man man drar en bil opp til et klima som den ikke er laget for og være i, begynner det kanskje å ruste. Toyotaene som kommer til USA og Europa, er helt forskjellige. En Toyota som er bestilt for og gå i Miami trenger ikke rustbeskyttelse, og når du da drarn opp til Norge kan det ruste. Gamle biler i USA fra 40s har ikke en eneste rustflekk helt til dem kommer opp hit.
Synes dette taler for seg selv
[youtube][/youtube]
Der tar du faktisk HELT feil.
Det kommer HELT annpå hvor du bor i USA!
California har minst like mye rust som i norge! Og det at amerikanske biler ruster enda mer gjør problemet større.
"Hvorfor tror du dem alltid skriver 99% rustfri california bil til salgs"
Saltvann og høy luft fuktighet er ingen god kombinasjon..
Og det at stor bil er mer traffikksikkert er bare tull og det er bevist så mange ganger..
Eks..Er en grunn til at volvo har brukt plastikk fangere i alle år, fordi plastikk tar opp friksjon mye bedre..
Ja, du kan lage en bil av 3 tonn stål som amerikanerne gjør men når du kræsjer så kommer det ikke til å gå utover bilen, men føreren
Er derfor bilen ser nesten uskadd ut og.. er ikke uten grunn til at volvo har brukt plastikk fangere i så mange år.
Moderne biler er ment til å ta opp friksjonen som oppstår ved kollisjon, noe som gjør dem til et totalt vrak etterpå...
Sist redigert av Drafter den 14 mai 2012 22:23, redigert 1 gang totalt.
ArildM skrev:Det er nok sant Julebrus. Men et annet poeng er jo også at nyere biler er lagt mykere for å fordele alle kreftene som oppstår ved kollisjon bedre. Godt illustrert her:
[youtube][/youtube]
Har du sett F1 biler krasje? Likedan gjør også en moderne bil, det er med vilje masse plastikk og tynt stål som fordeler kreftene som oppstår ved kollisjon.
Eksempel: Du tar mageplask fra 10 meters høyde og lander rett i betongen. Joda, betongen er jævlig solid den, ikke en eneste skramme. God betong. Eller du kan gjøre det samme og lande på en 5x5x5m sak med gele, jævlig dårlig gele, alt er jo ødelagt jo? Men den sparte kanskje livet ditt? Altså kan man ikke bare bedømme bilen en kjører ut i fra hvor hel den er etter man har krasjet, man må også vurdere ut i fra hvor sikker han stakkarn som er inni bilen er.
Absolutt. Men samtidig er det jo et gyldig poeng at en tyngre og større bil vil være "sikrere" enn en liten og lett bil. En overkill sammenlikning blir her da et vogntog vs personbil. Vogntoget har så stor masse at den lille personbilen alltid taper. Hvor mange ganger har vel en vogntogsjåfør blitt drept i en ulykke mot personbil?
SÃ¥ det finnes gyldige poeng fra begge sider i en slik sak
- 2002 Toyota Caldina GT-Four N-spec - 2004 Toyota MR2 SMT PGP - 2006 Toyota Rav4
jo, men har en slik blandet følelse
er jo ikke noe motor som tar smellen, men det skal den vel heller ikke, men der er liksom så "tomm å skrall" der fremme
Ellers så har vi vel hatt et par stykker på forumet som har opplevd å krasje med Mr2, og det har vel heldigvis gått bra med de også
Er et par ganske solide bjelker i tomrommet frammi der som tar i mot ganske mye juling om det skulle bli behov. Er jo en grunn til at 45% av vekten er foran tross alt ikke bare luft fremme
- 2002 Toyota Caldina GT-Four N-spec - 2004 Toyota MR2 SMT PGP - 2006 Toyota Rav4
vel, behagelig å kræsje mr2 er det ikke, men den gjorde vertall en god jobb med å berge mitt liv men den er dypt savnet
kan vel også legge ved et bilde her fra når bilen sto på teknisk etter ulykken.
vrak-sensurert (1280x960).jpg (771.21 kiB) Vist 878 ganger
1992 Omega 2.0i
x 1993 VW Vento med div mods *gåen topppakning*
x 1990 MR2 *may you rust in peace :'(*
x 1988 Gelandewagen *lekeil* "solgt"
x 1995 Astra 1.7 TD Stv *likte ikke trekk kroken*
x 1995 Escort 1.8 CLX Stv *fyllmasse til grøft*