TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #422030  av Drafter

ArildM skrev:SSD er flash basert minne og har ingen bevegelige deler :) På bærbar er overklokking erfaringsmessig ikke å anbefale, øker man frekvens øker man også varmeutvikling og en bærbar er rett og slett ikke bygget for å takle dette over tid. Blir det for mye varme klokkes automatisk prosessoren ned, og man ender med en PC med jojo ytelse som dør etter kort tid pga overdreven varmeutvikling. Ellers er det jo veldig viktig å bruke litt trykkluft å rengjøre en bærbar pc 1-2 ganger i året. Utrolig hvor få som er klar over at dette er essensielt for en bærbar.
jada, det funker fett med 4.8ghz på min stasjonære..
ligger på 48 grader ved spilling med halv viftehastighet. er det bra?
(med div andre programmer oppe samtidig)

kanskje derfor min bærbare skrur seg av hver time? :P
 #422036  av ArildM

Temperaturene som leses via hovedkort må taes med en stor klype salt da de kan være 20 grader feil... Det har blitt bevist mange ganger, men snakkes ikke så mye om. Uansett er det en grei pekepinne som forteller at du har en ganske grei temperatur selv om du har klokket en del :) Et vanlig PC kabinett vil alltid ha mye mer luft som sirkulerer i kabinettet slik at et alltid vil være lavere temperatur enn i en bærbar pc.

En bærbar som er full av støv kommer nok fort opp i 80-100 grader :wink: Og hvis den slår seg av hver time er det ofte pga for høye temperaturer / sviktende komponenter.

Slike vifter på bærbare er dagligdags og kureres enkelt ved å bruke trykkluft for å rense pcen:
Bilde
 #422104  av Julebrus

I dag ble en jeg kjenner friskmeldt etter at et vogntog traff bilen i 70km, han kan takke heavy duty cross mebers på ramma som ikke ga etter.Fyren på statens vegvesen sa at en vanlig bil bare hadde blitt pløyd gjennom.

GGGGGGGGG.PNG
GGGGGGGGG.PNG (740.72 kiB) Vist 1283 ganger
 #422110  av 2r-e-rik

Julebrus skrev:I dag ble en jeg kjenner friskmeldt etter at et vogntog traff bilen i 70km, han kan takke heavy duty cross mebers på ramma som ikke ga etter.Fyren på statens vegvesen sa at en vanlig bil bare hadde blitt pløyd gjennom.

GGGGGGGGG.PNG
husker et tilfelle i sverige for noen år siden hvor en 20 år gammel volvo ble påkjørt bakfra av en semi i 80kmt.
framhjula på traileren var på taket over fremdørene på volvon og når redning kom til stedet satt føreren på støtfangeren til volvo'n og rulla en rullings..
 #422389  av Julebrus

2r-e-rik skrev:
Julebrus skrev:I dag ble en jeg kjenner friskmeldt etter at et vogntog traff bilen i 70km, han kan takke heavy duty cross mebers på ramma som ikke ga etter.Fyren på statens vegvesen sa at en vanlig bil bare hadde blitt pløyd gjennom.

GGGGGGGGG.PNG
husker et tilfelle i sverige for noen år siden hvor en 20 år gammel volvo ble påkjørt bakfra av en semi i 80kmt.
framhjula på traileren var på taket over fremdørene på volvon og når redning kom til stedet satt føreren på støtfangeren til volvo'n og rulla en rullings..
Volvoen klarer ikke å holde opp mot en Tahoe en gang

http://southriversource.com/2012/03/06/ ... tandstill/
 #422391  av 2r-e-rik

føreren av volvoen er fyren i hvit t skjorte..
hører forøvrig med til historien av bilen er rettet og tilbake på veien..
Vedlegg
Volvobulk.jpg
Volvobulk.jpg (176.27 kiB) Vist 1177 ganger
 #422395  av TBS

2r-e-rik skrev:føreren av volvoen er fyren i hvit t skjorte..
Hva er det du sier :p?
Det kan da umulig være noen som er så blåst at dem retter opp en gammal 2-ett_eller_annet-førr, når man kan kjøpe 13 volvoer til samme prisen? selv ikke svensker er så dumme :p??
 #422397  av harared

TBS skrev:
Det kan da umulig være noen som er så blåst at dem retter opp en gammal 2-ett_eller_annet-førr, når man kan kjøpe 13 volvoer til samme prisen? selv ikke svensker er så dumme :p??
Regnummeret tilhører en Thule tilhenger som ble regga 22.02.2012 så tvilsomt at bilen er retta opp...
 #422541  av moekkamann

TBS skrev:
er vel nordmenn som er dumme, og tror det hele var en spøk fra hans side...
 #422562  av Noxan8

å der var helga ca over, guttungen ble døpt å jeg har fått stadfestet pr. dna prøve at jeg er far til en frisk, snill og rolig gutt på 3 mnd :)
 #422590  av Noxan8

[quote="inzane2012"]dna prøve? var det noe tvil da??[/quot

jeg følte tvil om omstendighetene rundt det hele, så for å være sikker ble det tatt en dna test... heldigvis slipper man å stå å r**** i en kopp for å finne ut av dette lenger. trenger bare å dra en svamp på innsiden av munnen :mrgreen:

men er glad saken er oppklart :) nå er det bare å bli (u)enig med guttens mor om delt foreldreansvar og alt det der :x håper det går mest mulig knirkefritt.. eller for å si det slik; donorbilen til neste generasjons modell har en del rust og det elektriske anlegget har en god del bugs...
 #422614  av moekkamann

Noxan8 skrev:
inzane2012 skrev:dna prøve? var det noe tvil da??[/quot

jeg følte tvil om omstendighetene rundt det hele, så for å være sikker ble det tatt en dna test... heldigvis slipper man å stå å r**** i en kopp for å finne ut av dette lenger. trenger bare å dra en svamp på innsiden av munnen :mrgreen:

men er glad saken er oppklart :) nå er det bare å bli (u)enig med guttens mor om delt foreldreansvar og alt det der :x håper det går mest mulig knirkefritt.. eller for å si det slik; donorbilen til neste generasjons modell har en del rust og det elektriske anlegget har en god del bugs...
er ikke noe galt å runke i en kopp heller? så lenge du slipper å gjøre det selv?
  • 1
  • 850
  • 851
  • 852
  • 853
  • 854
  • 1172