Det er korrekt, fremhjula blir drevet av en bensinmotor+el.motor, mens bakhjula blir drevet av en noe mindre el.motor. Litt spent på hvor bra dette systemet funker, men det er utrolig hvor mye det har å si med drift på bare et ekstra hjul. Slik det blir nå, så vil det hvertfall funke som om det er senterdiff-sperre, altså at det er drift på minst to av hjula. Litt usikker på hva slags diff det er på akslene...
Lønn på sjåfør er provisjonsbasert, og kan være forskjellig fra eier til eier. Her i Arendal er det normalt med 44-45% av innkjørt etter at mva er trukket fra, pluss feriepenger selvfølgelig. Månedslønn/årslønn vil deretter være avhengig av markedet du kjører hos, hvor heldig du er med turer, sesong osv... Som drosjesjåfør må du også være klar for å ha lange dager og jobbe på ubekvemme tidspunkt (natt, helg, høytid), der enkelte av disse dagene kan være ganske dårlig innkjøring på. Regner du timeslønn vil denne ofte være lav, men om du trives bak rattet og har gode kolleger som du har det gøy med i ventetiden er det allikevel verdt det etter min mening. Vet ikke hvordan det ligger ann i andre distrikter enn mitt eget (Arendal), men om du ikke kjører mer enn du må så vil årslønna ligge på 270 000-300 000. Står du på litt klarer du 400 000
Som drosjeeier vil du selvfølgelig tjene mer, men dette avhenger av utgifter (hva slags bil du har og hvor flink en evt. sjåfør er). Som drosjeeier må man ha enkeltpersonsforetak, da betaler man ikke arbeidsgiveravgift på egen inntekt, og man kan få gunstige avskrivninger
