Etter å ha lest litt skremsel historier på forum fra Amerika, om mr2er som tar fyr i hytt og pine grunnet dårlige jordingspunkter og kabler, fikk jeg for meg å fikse på dette.
Ikke store jobben egentlig. Tok løs jordingskabler fra orginal plassering mellom batteri og karroseri, og mellom karroseri og motor.
Pusset på begge punkter med sandpapir og monterte på jordingskabler igjen.
Passet også på å kjøpe\lage meg et par ekstra jordingskabler, og montere de mellom motor og karroseri og mellom batteri og karroseri på annen plass en de orginale. Da har jeg et ekstra par kabler om de gamle skulle feile på noe vis, så bilen ikke tar fyr hvis det skjer. En billig, men veldig god oppgradering mtp sikkerhet.
Ikke store jobben egentlig. Tok løs jordingskabler fra orginal plassering mellom batteri og karroseri, og mellom karroseri og motor.
Pusset på begge punkter med sandpapir og monterte på jordingskabler igjen.
Passet også på å kjøpe\lage meg et par ekstra jordingskabler, og montere de mellom motor og karroseri og mellom batteri og karroseri på annen plass en de orginale. Da har jeg et ekstra par kabler om de gamle skulle feile på noe vis, så bilen ikke tar fyr hvis det skjer. En billig, men veldig god oppgradering mtp sikkerhet.
Vedlegg
Ingen er tøffere enn toget! Hilsen lokføreren 
1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.

1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.