Det er en kar i england som holder på å utvikle kitet, så det blir et ferdigkjøpt kit. Han har kjørt med det i et års tid på egen bil for utprøving. Facebook gruppen hans heter kort og godt 3sgze.
Selve kitet kommer på ca 5000kr. Så kostet kompressor 3000kr. Og jeg velger nok å få den overhalt før instalasjon, så da kommer det på ca 4000kr til.
Fordelen er at dette kittet lar seg demonteres og monteres igjen på ca 30min, og at alt er reversibelt

Med orginal reimskive på kompressoren vil den yte ca 6 psi (0,45 ish bar?) Mulighet for å bestillte\montere mindre reimskive for høyere trykk og mer hester. Også mulighet for å porte selve kompressoren, som også vil gi litt økning i luftmengde.
Jeg satser på orginal reimskive, da den inneholder elektrisk clutch mellom kompressor og reimskive, og på sikt er det mulig å bygge for å kun koble inn kompressor under pådrag, og la clutchen frigjøre den under tomgang og feks under 25% gasspådrag. Dette vil slite mindre på motor og gi bedre forbruk. Kittet kommer beregnet for å la kompressor gå konstant, men bytter man ut vakumstyrt bypass ventil i innsug med en elektrisk styrt, kan den sammenkobles med clutchen til reimskiva og bli styrt av den ekstra styreenheten som alikevel er påkrevd for å få alt til å fungere.
Regner med å få ca 40-50hk ekstra med kompressoren med orginal reimskive. Så det er snakk om ca 220-230hk. Da er man fortsatt temmelig safe ifht hva motor og gir tåler
