TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #429774  av Audun F

Er ikke nytt at man skal blinke i rundkjøringer. Rundkjøring er definert som kryss, og i kryss skal man blinke om man skal til venstre eller høyre. Jeg tok lappen for 12 år siden (dæven, begynner å bli gammal :mrgreen: ), og da var den regelen i bruk i alle fall...

Foruten at min kjørelærer sa at jeg skulle konse om veien, så kunne han kikke på damene :D
 #429781  av Emil_L

Vel overstått oppkjøring, og jeg har lappen :D

Da må bare den 2hjulingen uttafor bli solgt, slik at jeg kan kjøpe mr2 :D
 #429785  av Tribalti

Emil_L skrev:Vel overstått oppkjøring, og jeg har lappen :D
Gratulerer! :D
 #429787  av inzane2012

Gratulere så masse med lappen :) Og Audun, når jeg tok lappen på bil var regelen at du bare skulle blinke deg UT av rundkjøringen... og dette er vel 6 år siden, og var samme greia når min samboer tok lappen for vel 3 år siden.
 #429793  av FT86

Grattis :)
 #429816  av Audun F

inzane2012 skrev:Gratulere så masse med lappen :) Og Audun, når jeg tok lappen på bil var regelen at du bare skulle blinke deg UT av rundkjøringen... og dette er vel 6 år siden, og var samme greia når min samboer tok lappen for vel 3 år siden.
Tja, vet ikke hvor du kjørte opp - men her i Drammen virket det som standard opplæring i alle fall... Her er uansett en rettledning fra Vegdirektoratet: http://vgd.no/samfunn/luftfart-og-samfe ... /#25478410 (sånn for å være skikkelig vanskelig :D ). Det er mulig å tolke lovverket flere veier i dette tilfellet, men det blir bra hvis flere greier å bruke blinklyset - generelt :)

Uansett, grattis Emil! Bare ikke gjør noe dumt - som å miste lappen eller kræsje etter 2 uker :wink:
 #429829  av Emil_L

Rundkjøring er et vanlig kryss, og skal blinkes om man skal ut i en av endene, det jeg fikk fra kjørelæreren min :)

Takker alle sammen, var beste følelsen å kjøre alene, dog, det var i mammas H1 :/ skulle gjerne kjørt mr2.
MEN, annen sak, noen som vet hvor billig man kan få forsikring til en mr2 for en stakkars 18 åring.
Snakka med gjensidige, 33 laken for ansvar! :evil:
 #429833  av FT86

Jeg betalte 3500 for min. (På pappa) for ansvar. Er ikke billigste bilen å fosikre gitt
 #429834  av Mr2mr2

pappa betaler ca 1500 i året på min (gjensidige), men da er det kun personer over 24 år som kan kjøre den. Nå driver jeg fortsatt å bare øvelseskjører da, derfor over 24 på forsikringen...
 #429840  av Emil_L

Snakk med if, 26k på delkasko på meg :/

Mr2Mr2,Gjør det kjørebokopplegget til gjensidige, da kan du bruke bilen som er registrert på faren din, med 24års grense ;)
Bra å ha kontakter rundt om for min del, hade gjensidige, hei if :)
 #429842  av Mr2mr2

Skriver ned km som faen jeg for å få de 2000 km for den bonusen (kjøree de jo og da :P) hos gjensidige
  • 1
  • 879
  • 880
  • 881
  • 882
  • 883
  • 1172