TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #429845  av Emil_L

Tenkte på å ha mr2 hos gjensidige, men koster bare 500-700 mer hos IF, uten aldersgrense i bilen, så går for den :)
 #429848  av ArildM

Glad for at jeg begynner å bli litt gamlere :lol: Koster med forsikringer.
Tror jeg hadde IF først jeg også, etter det Postbanken, også har jeg vært gjennom de fleste selskapene etterhvert nå, gjelder bare å innhente tilbud fra så mange som mulig :)
 #429852  av celicat23

Jeg hadde IF, helt til jeg ble påkjørt av ei kjerring front til front hvor hun lå i feil kjørefelt rundt en skarp sving. 1år tok det å få løst den saken, SELV OM KJERRINGHELVETE KLART OG TYDELIG KJØRTE PÅ FEIL SIDE AV VEIEN. For en uløselig gåte det var, hvilken som hadde feil der..... Aldri mer IF etter det.
 #429868  av ArildM

Er ikke alle selskap slik da, går greit så lenge du bare betaler inn til de, men når du skal ha noe tilbake.... Daaa sliter du :roll:
 #429875  av inzane2012

Kjerringa hadde IF når bilen hennes brant opp, gjekk knapt 2 uker der før saken var helt ferdig, og forsikringspremien var utbetalt på hennes konto, så jeg kan ikke si jeg har så mye negativt å komme med når det gjelder IF. Bortsett fra at di ikke ville forsikre sykkelen min i det hele tatt, mens gjensidige skulle ha ca 4000 for delkasko på en 1000ccm R sykkel :D hehe

Når jeg kjøpte meg MR2 så var det billigste jeg fikk var vel ca 6 lapper med bare ansvar, på meg selv (ca 20år da og med startbonus) Gjensidige husker ikke, men må ha vert dyrere siden jeg gikk for IF... Nå bor jeg riktignok ganske ute på landet så er nok billigere å forsikre her enn nærmere byene. Men vist du har sjangsen, sett bilen på deg selv og bytt selskap hver 6. mnd, så har du maks bonus ganske kjapt :)
 #429878  av 3rlend

inzane2012 skrev: sett bilen på deg selv og bytt selskap hver 6. mnd, så har du maks bonus ganske kjapt :)
og du blir voldsomt fort svartmerket :)
 #429884  av ArildM

Du får ikke bonusøkning før det har gått ett år uansett? Var i alle fall noe ang det når jeg snakket om å bytte selskap sist gang og jeg spurte ang bonus :wink:
 #429887  av celicat23

En annen ting er at så fort du har fått ett tilbud så sier du bare at "Åh ja, men [sett inn selskap] gav meg en pris [trekk fra minst 1-2000kr på prisen du har fått av de du snakker med]" så er muligheten stor for at du vil høre han du snakker med later som om han må sjekke veldig om han kan matche det tilbudet, noe de i aller fleste tilfeller kan uten å blunke. Godta aldri første prisen du får.
 #429889  av Emil_L

Blir nok IF for meg, kunn litt dyrere enn Gjensidige, men av prinsipp vil jeg holde meg unna dem (Sperra saken)

Var ute å kjørte gammal corolla i sta, faktisk god å kjøre, hvertfall i forrhold til varebilen :P
 #429901  av ArildM

Definier gammel Corolla da. Ny corolla er for min del 93modell og oppver, gammel corolla er 75 og eldre :lol:
 #429902  av Tribalti

ArildM skrev:Definier gammel Corolla da. Ny corolla er for min del 93modell og oppver, gammel corolla er 75 og eldre :lol:
+1 på den :lol:
 #429905  av Emil_L

Gammel er når intereøret er på linje med det i h1en :P
Neida, har ikke for mye peil, men kan det stemme med AE112R 1999 modell?
 #429908  av ArildM

Alt over 90tallet definerer jeg fremdeles som nybil :lol: Fremdeles like sjokka hver gang andre kaller biler fra 90tallet gammelbil :lol:
  • 1
  • 880
  • 881
  • 882
  • 883
  • 884
  • 1172