TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #430613  av mr2storbrua

FT86 skrev:Quiz ! : tips til bilkjøp

Trenger litt hjelp her gutta. Skal kjøpe meg ny bil nå tenkte jeg. Har et par krav:
Må være bakhjulsdrift eller 4x4
Helst med turbo
Bensin, manuell
Ikke stasjonsvogn.
Må kunne brukes hele året så kan ikke være f.eks en rx-7 eller supra.
Har ikke garasje
Max 170k
Bør ikke være toyota.
Hvorfor ikke toyota? Tenkte å foreslå GT4...
 #430615  av ArildM

323GTX/R om du vil ha morobil, bare synd mange får trøbbel med Girkasse.
 #430616  av FT86

mr2storbrua skrev:
FT86 skrev:Quiz ! : tips til bilkjøp

Trenger litt hjelp her gutta. Skal kjøpe meg ny bil nå tenkte jeg. Har et par krav:
Må være bakhjulsdrift eller 4x4
Helst med turbo
Bensin, manuell
Ikke stasjonsvogn.
Må kunne brukes hele året så kan ikke være f.eks en rx-7 eller supra.
Har ikke garasje
Max 170k
Bør ikke være toyota.
Hvorfor ikke toyota? Tenkte å foreslå GT4...
Har hatt 2 toyota'er på 1,5 år med lappen, har blitt litt lei :)
Var faktisk å testa en gt four sist uke. St 205, høyrestyrt. Var fin men orker ikke rattet på feil side. Var en del jobb på denne i tilegg.
 #430652  av Sarlacc

Subaru BRZ!
Bilde

bakhjulsdrift: Ja
turbo : Nei, men det finnes masse aftermarket kits
Bensin: Ja
manuell: Ja
stasjonsvogn: Nei, så langt derifra, og baksetet er ubrukelig
Må kunne brukes hele året: Jada, ikke noe problem
Har ikke garasje: Lett å koste snøen av en liten og lav BRZ
Max 170k: Nei, det blir verre. LÃ¥ne masse penger i banken?
Bør ikke være toyota: Subaru rulez :mrgreen:

Den her, f.eks.
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=42056455
Jeg skulle ha rusla rett bort til de kule gutta på Birger N. Haug AS og pruta den ned til en fornuftig pris (400 blank?), hvis jeg ikke allerede hadde bil.
 #430695  av FT86

Sarlacc skrev:Subaru BRZ!
Bilde

bakhjulsdrift: Ja
turbo : Nei, men det finnes masse aftermarket kits
Bensin: Ja
manuell: Ja
stasjonsvogn: Nei, så langt derifra, og baksetet er ubrukelig
Må kunne brukes hele året: Jada, ikke noe problem
Har ikke garasje: Lett å koste snøen av en liten og lav BRZ
Max 170k: Nei, det blir verre. LÃ¥ne masse penger i banken?
Bør ikke være toyota: Subaru rulez :mrgreen:

Den her, f.eks.
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=42056455
Jeg skulle ha rusla rett bort til de kule gutta på Birger N. Haug AS og pruta den ned til en fornuftig pris (400 blank?), hvis jeg ikke allerede hadde bil.
Bra forslag! Brz/ gt86 er en bil jeg skal kjøpe innen 5 år :) blir etter den jeg skal kjøpe nå tipper jeg :) 170k er max nå med ræv lærling lønn. Vurderte en impreza sti som er godkjent ombygd (2003 sti) fra 1,6. Fikk svar av forsikringsselskapene at det ikke var aktuelt å forsikre denne på meg, med meg som bruker. Gikk rett å slett ikke.

Er straks 20 år. Med 40% bonus og med 0 skader eller ulykker. Skjønner jo at det er en risiko bil men er ikke SÅ forferdelig mye hk. 265 er ikke veldig mye.
 #430704  av inzane2012

har en kompis som vurderer å selge sin 328ci cupè :P ganske strøken, skinn interiør, senka, og han har liggandes noe m3 styling sett om jeg ikke tar helt feil, men det er ikke montert nå da...
 #430707  av celicat23

Gaystation 3 nekta å lese av disc'er. Dro ut og handla rense cd for bluray, for det frista mindre og skulle demontere hele ps3'n for å rense den. Det funka selvfølgelig ikke. Skrudde fra hverandre hele dritten, rensa den, og skrudde den sammen igjen. Fungerte fortsatt ikke. Leste litt rundt på nettet og gikk inn i service menyen og bygde opp igjen filsystemet. Fungerte fortsatt ikke... Ble sånn passe irritert, løfta den ca 20cm fra bordet, slapp den og ga den 2 slag på toppen... FUNGERER!!

Hvis noen andre trenger å få reparert noe, helt uten noen form for garanti, så bare si i fra :D
 #430708  av FT86

celicat23 skrev:Gaystation 3 nekta å lese av disc'er. Dro ut og handla rense cd for bluray, for det frista mindre og skulle demontere hele ps3'n for å rense den. Det funka selvfølgelig ikke. Skrudde fra hverandre hele dritten, rensa den, og skrudde den sammen igjen. Fungerte fortsatt ikke. Leste litt rundt på nettet og gikk inn i service menyen og bygde opp igjen filsystemet. Fungerte fortsatt ikke... Ble sånn passe irritert, løfta den ca 20cm fra bordet, slapp den og ga den 2 slag på toppen... FUNGERER!!

Hvis noen andre trenger å få reparert noe, helt uten noen form for garanti, så bare si i fra :D
Hahah konge :)
 #430709  av Mr2mr2

dagens :lol:
 #430711  av ArildM

Haha x) 5års reklamasjonsrett på PS3 tror jeg ;)
Ofte funker det å ha printplata i ovnen på svak varme, kan være noen loddepunkter med dårlig kontakt. I alle fall sett det fungerer på en del skjermkort, og prøvd det selv med hell :lol:
 #430712  av Emil_L

Kveldens spørsmål:
Playstation 4 eller Xbox One?
Hvilken velger du og hvorfor?

Håper å ha noen morsome kommentarer når jeg kommer tilbake fra byen, er visstnok avsluttning for årets russ i romeriket, og da er det vel greit å snike seg inn en tur :)
 #430713  av FT86

Eneste grunn ( vurderer nesten sexbox pga dette) til å kjøpe One er Forza 5, tipper det blir drit bra. Forza 4 og horizon var veldig bra spill. Morro å bygge f.eks små dritt biler med 4x4 og 1000 hk :)

Ps4 blir nok veldig bra. Gleder meg mer til gta5 enn noen av disse konsollene :)
 #430714  av inzane2012

mestsannsynlig INGEN ;) xbox'en jeg har nå blir så sjeldent brukt at jeg vurderer å kvitte meg med den, og ps3 bruker jeg ikke til noe stort annet enn å se på blurays med :)
 #430717  av celicat23

Har hatt både failbox og gaystation hele tiden. Til x-box 360 så har jeg ca 2 bæreposer spill (var 3, men gav bort 1 pose med spill + en orginal x-box 360 til en unge som bare hadde en vanlig xbox... Good karma for me!!!) og til playstation 3 så har jeg 2 motorstorm spill, gran turismo 5, yakuza 4 og the last of us. THAT'S IT.

Men jeg skal ha meg playstation 4, og ikke x-box one. Det at du må koble deg til nett minst 1 gang hver 24 time eller så kan du ikke bruke boksen er uakseptabelt for min del. At en spillkonsoll skal slutte å virke hvis jeg ikke har nett, det er så latterlig dumt at jeg nekter å støtte noen som lager noe så idiotisk. Legg så på hvordan du ikke skal få gjøre som du vil med bruktspill, at microsoft er med på det PRISM opplegget (overvåkninga fra usa) og har en kinect som ser og hører hva du gjør hele tiden...? Mer å ikke like. ACHIVEMENTS for å se på TV??? Og bare det at microsoft kjører over brukerene sine og gir de finger'n... Ikke bare med de idiotiske tingene de har funnet på her, men at de så kommer med det pompøse jævla "fuck you" svaret når de blir spurt om hva brukere uten internett skal gjøre: de kan holde seg til x-box 360. Nei, DE KAN KJØPE SEG EN PLAYSTATION 4... Jævla assholes.

Jeg håper MS går så til de grader på ræva med det de har startet her, og at de må gå ut å beklage seg og fjerne noen av disse bruker fiendtlige tingene sine. Og da håper jeg folk har i det minste LITT stolthet og fortsatt ikke støtter dem.
  • 1
  • 889
  • 890
  • 891
  • 892
  • 893
  • 1172