Side 10 av 36

Legg innLagt inn:22 jan 2007 06:28
av Neemi
Se der ja :)

Er gutten sin det!
Velkommen etter med Kaminari delen, er vel verdt tiden brukt når man ser hvor bra det blir etterpå.

Legg innLagt inn:22 jan 2007 08:27
av Mr2Even
FireWalk skrev:Og resultatet:

Jeg syntes iallefall det ble knall :-)

[Edit]

Ser av bildene nå at jeg må få på spacerene bak igjen. Jeg måtte ta dem av når jeg byttet til 18" pga at dekkene da tar oppi skjermen :( Men skal få valset dem når jeg lakkerer den om igjen nå snart. :)
Grattis med komplett styling og eksos FireWalk 8) Det var både knall og konge-fett med kaminari bakfanger og kromma eksos 8) Bra du legger ut bilder :D Den eksosen kan vel også brukes på GTI eller? Hvor brede er de spacerene du skal ha på bak? Jeg skal snart kjøpe spacere på 2,5 cm..

Når kommer spoileren på plass?

Legg innLagt inn:22 jan 2007 10:22
av Larsen
Her har du engelsk manual til EVC'en
http://www.ultimatejapcars.co.uk/forum/ ... ost&id=167

Legg innLagt inn:22 jan 2007 13:44
av GhostRider88
bare en ting å si: Rått prosjekt :shock: Digger mr2 prosjekter spess når de er så gjennomførte som dette.

Legg innLagt inn:22 jan 2007 18:46
av FireWalk
Larsen skrev:Her har du engelsk manual til EVC'en
http://www.ultimatejapcars.co.uk/forum/ ... ost&id=167
Supert!! Den der kom godt med. Ser ut til at jeg har koblet alt riktig likevel! :)
Neemi skrev:Se der ja :)

Er gutten sin det!
Velkommen etter med Kaminari delen, er vel verdt tiden brukt når man ser hvor bra det blir etterpå.
Ja det gjorde seg utrolig bra med den kaminarien bak! Var litt usikker på resultatet, men ser nå at jeg burde tatt den på for LENGE siden! :D
Mr2Even skrev: Grattis med komplett styling og eksos FireWalk 8) Det var både knall og konge-fett med kaminari bakfanger og kromma eksos 8) Bra du legger ut bilder :D Den eksosen kan vel også brukes på GTI eller? Hvor brede er de spacerene du skal ha på bak? Jeg skal snart kjøpe spacere på 2,5 cm..

Når kommer spoileren på plass?
Takk for det! :) Det finnes en tilsvarende eksos for GTI ja, så det er ikke noe problem. Har spacere liggende i bagasjerommet, de er vel 2,5-3 cm tenker jeg. De gjør iallefall at felgen går akkurat i kant med skjermen :) Begynner å glede meg til lakkering og valsing av hjulbuer nå. Har en del kosmetiske forandringer som skal gjøres i samme slengen!

GhostRider88 skrev:bare en ting å si: Rått prosjekt :shock: Digger mr2 prosjekter spess når de er så gjennomførte som dette.
Takk takk og atter takk. :) Utrolig kjekt å få så positiv respons. Jeg gjør bare ting slik JEG syntes ser bra ut, men det er veldig kjekt å se at også mange av dere her inne syntes det ser bra ut. :D

Legg innLagt inn:26 jan 2007 20:03
av FireWalk
Oppdatering:

Da var turbo kit bestilt. Dette blir spesial laget, så det tar en stund fra en bestiller til det kommer. Regner med jeg har det om 1,5 - 2 måneder fra nå.

EDIT:

Bestilte meg en Streetbrawler GT3071R turbo fra KO racing istedet. Den er dyrere, men også av nyere design. Heller dagens teknologi enn gårsdagens. :)

Bilde

info:

The Street Brawler GT Series Turbo kit was developed as an expansion of the already widely successful T3/T4 versions that have been making and breaking records since 2003. The reputation of the Garrett GT30R and GT35R is well known with the capability of supporting upwards of 600whp (35R). The kit includes a manifold adapter, which is CNC machined from a solid steel billet and bolts to the stock manifold to retain OEM reliability. The other components include a full 3" mandrel bend down pipe with integrated 1.75" diameter wastegate dump tube, with it's own flex section, a Tial 38mm external wastegate,and all lines, gaskets, and mounting hardware needed to install the kit. More pictures can be seen in the photo gallery. These turbos are dual ball bearing, and water cooled standard.

What's included:

* Full 3" downpipe with V band clamp and integrated 1.75” wastegate dump tube (with it’s own flex section)
* Wideband O2 Port and Plug
* Downpipe support bracket
* Tial Sport 38mm external wastegate
* CNC machined steel manifold adapter, with integral wastegate port/mount.
* -3AN oil feed line
* -12AN oil return line
* Oil line adapter fittings for the block and oil pan
* Heat shielding (for clutch slave lines)
* Assorted hoses for connecting the wastegate to a manifold pressure source
* Assorted hardware (nuts, bolts, washers, gaskets, zip ties, etc.)
* Garrett GT series turbo in either GT3071R, GT3076R, or GT3082R (GT3040R) Or
* Garrett GT series turbo GT3582R
* Housings are a .63 A/R or .82 A/R GT series Turbine housing/.70 A/R Compressor housing
* The adapter and down pipe are coated with the same 2000F ceramic thermal barrier coating that is on our CT26/CT20b down pipes.

Legg innLagt inn:26 jan 2007 20:09
av FireWalk
Dette vil jo forresten si at om ca 2 måneder har jeg en så å si splitter ny Oppgradert CT26 turbo å selge. Den har gått 40 timer. Fikk en helt ny en etter at turboservice ikke klarte å fikse den jeg hadde, ETTER at de hadde overhalt den og sa den var Ok, noe den ikke var. Etter litt om og men endte det med at jeg fikk en helt fabrikkny turbo, som de så oppgraderte og sendte til meg. :) Har da også en 3" downpipe som jeg ikke trenger. ;) men kommer til å legge ut en salgstråd om det når den tid kommer.

Kjørte forøvrig bilen UT av garasjen i dag for å ta et litt bedre bilde av bakpartiet :)

Syntes det ble ganske ok! mangler bare å få på vingen nå. Den tar jeg kanskje i morgen.

Legg innLagt inn:27 jan 2007 16:59
av inzane2012
der er jabbu bra snerten den bilen din nå ja, kjenner jeg blir ganske missunnelig;)

Legg innLagt inn:05 feb 2007 21:13
av FireWalk
OPPDATERING:

FIKK PAKKE i posten i dag!! :D

Kjente jeg ble litt glad når jeg fikk hentelapp der det stod: Wolfkatz Ingeneering INC på ;)

Bensinsystemet er ankommet og avhentet. Skal bli artig å få satt på dette! Nå skal jeg iallefall ikke gå tom for bensin any time soon..

Ellers har jeg jobbet med å få HKS EVCen til å funke optimalt
Bomma litt ved å la slangen til den orginale turbotrykk styringen stå i, den regulerer trykket +-3 psi og har ligget og korigert samtidig som EVCen, pga at denne nå er koblet til datasprutet. Som har brukt den flittig..

Men EVCen skal jo lære seg kurven på turboen og regulerer Wastegaten optimalt utifra det den lærer. Nå har den jo lært alt feil, så jeg måtte kappe slangen og plompere den i begge ender, for så å la EVCen begynne å lære seg opp på nytt. Akkurat når jeg skulle til å ta nye Test kjøringer begynte det å snø :(

Typisk. Men i mellomtiden fikk jeg støpt opp en glassfiber form å ha display enheten i. Denne er ikke helt ferdig enda, men fikk formet den og skjært den ut slik at den passer sånn halveis. Passformen er ikke helt perfekt i kantene og sidene, så jeg må perfeksjonere den der.
Når den er perfekt vil den grunnes og lakkeres sammen med resten av plastikk interiøret. Skal ha en svart "pianolakk" på det. Så ser det litt eksklusivt ut :)

Satte også inn dual stage kitet fra coolingmist. Nå er det TO vann/metanol dyser på innsuget etter IC.

Legg innLagt inn:05 feb 2007 21:13
av FireWalk
Lage til glassfiber platen som skal holde HKS EVC displayet. Nivåregulatoren har jeg plasert under cd spilleren.

Legg innLagt inn:05 feb 2007 21:20
av FireWalk
Fikk saget ut et hull til å ha displayenheten i. OG prøvepasset denne. Det passer bra. Klar til å begynne å bygge opp rundt den, og ut i kantene for å få det til å se tilnærmet "orginalt" ut i den forstand det er mulig..

Glassfiber er STEINHARDT og ikke spesielt lett å arbeide med etter at det har tørket, det tar dermed mye tid å få pusset, saget og borret i det..

Legg innLagt inn:05 feb 2007 21:37
av Christian
Ett lite tips til deg er å kun påføre epoxy limet (eller hva det nå heter :roll: ) i første omgang.
Da er overflaten nesten perfekt med en gang. Når det er tørt fjerner du malen du støper etter og legger stria på innsiden. Sparer endel arbeid :)

Legg innLagt inn:05 feb 2007 21:41
av FireWalk
Christian skrev:Ett lite tips til deg er å kun påføre epoxy limet (eller hva det nå heter :roll: ) i første omgang.
Da er overflaten nesten perfekt med en gang. Når det er tørt fjerner du malen du støper etter og legger stria på innsiden. Sparer endel arbeid :)
Tenkte faktisk på det :D, men var ikke sikker på hvordan det ville funke.. ville jo ha den så tynn som mulig med bare et lag fiber siden jeg skal ha flere lag for å tilpasse den. Så la på og det ble så vått at det ble bra form på det likevel :) så skal jeg bygge opp i bak-kant og på sidene. Displayet må nemlig stå litt opp. Kan ikke ligge så veldig siden det er en LCD skjerm, (dårlig bilde på skrå) så må få vinklet den mest mulig frem.. :)

Legg innLagt inn:08 feb 2007 02:41
av skody
CelicaTurbo skrev:for andre: merk at prisforskjellen til Toyota er pga at de orginale pluggene er platina og ment for å vare 100.000km, mens BCP er kobberplugger og varer en fjerdedel eller mindre.. ikke at det betyr noe, den lavere prisen gjør opp for den kortere varigheten og det er ikke spesiellt vanskelig å bytte plugger akkurat :lol:
Slik jeg har skjønt det på lextreme.com varer platina som du sier ørten ganger lenger, men de koster ørten ganger mer også, så da er det laget for folk som ikke gidder å skru selv.
På samme sted fikk jeg også den oppfattelsen av at platina leder dårligere og gir svakere gnist. Ergo bør trimgutta holde seg til god gammal kobberplugg..

Veldig moro å lese om et norsk MS på Toyota prosjekt. Har lest alt jeg har kommet over på ms-efi.com success stories og ellers. Skulle gjort noe lignende selv, men har ikke fått ut fingern enda.

Firewalk: Har du eller MS-vennene dine noen formening om MS er med på å styre trinnløst variabel VVTi? Mao litt mer enn en simpel on/off rpm-trigger.

Legg innLagt inn:19 feb 2007 22:36
av FireWalk
En liten oppdatering:

Har ikke fått gjort så mye enda fordi jeg har jobbet så mye og har rett og slett ikke hatt energi til overs til å røre bilen i det hele tatt. Får ta igjen litt til helga!

Uansett: fikk testet den nye TRD vingen. Den kan beskues på bildet under. Spacere er klar (men må valse hjulbuene først).