Side 10 av 18
Legg innLagt inn:17 mar 2007 00:38
av Neemi
Skal se om jeg ikke klarer lage meg ei liste i morgen

Er mye jeg ikke har bestemt meg for enda, og føler det begynner å haste nå.
Skal være klar med alt til ACR.
Og egentlig helst lenge før pga to andre kjøringer.
Om noen har lyst å hjelpe å skru så er det bare å komme

Legg innLagt inn:17 mar 2007 02:04
av inzane2012
har du tenkt å sette på grenrør og når du først er igang??
sitter selv å ser på det ifra phoenix power, regner med jeg går til innkjøp av det på mai lønningen;) hehe
forresten, lang tid brukte dere på å få av eks-mf'n??
Legg innLagt inn:18 mar 2007 00:29
av Neemi
inzane2012 skrev:har du tenkt å sette på grenrør og når du først er igang??
sitter selv å ser på det ifra phoenix power, regner med jeg går til innkjøp av det på mai lønningen;) hehe
forresten, lang tid brukte dere på å få av eks-mf'n??
Har ikke tenkt å bytte denne nei, utifra hva jeg har hørt så skal denne være mer enn bra nok i utgaspunktet.
Manifolden pluss eksosen tok ca en time med knoting på tre bolter som overhodet ikke ville komme løs med det første.
Store sterke armer og D40 anbefales på det sterkeste
Har ikek fått laget noen liste i dag, men skal prøve igjen imorgen etter at en viss motor er plukket ut

Legg innLagt inn:18 mar 2007 00:35
av Matsern
Tror jeg må en tur ut i den garasjen i morra jeg. Om motoren skal ut er det tid for publikumsplass med popcorn. Det kan bli en komedie

Legg innLagt inn:18 mar 2007 00:40
av Neemi
Heiiiii........jeg gjør da i det minste noe med min bil og ikke selger problemet
Gjør forsåvidt mer enn nye eier av din bil og

Legg innLagt inn:18 mar 2007 00:54
av Matsern
Legg innLagt inn:19 mar 2007 16:04
av Mr2Even
Kan toppdeksel pakningen brukes om igjen? Er den laget av gummi?
Legg innLagt inn:19 mar 2007 21:22
av Neemi
Er stålpakning som må byttes såvidt jeg husker.
Legg innLagt inn:19 mar 2007 21:25
av Andy_Celica
Mr2Even skrev:Kan toppdeksel pakningen brukes om igjen? Er den laget av gummi?
toppdeksel pakningen er gummi ja, og vil ikke anbefalle å bruke den på nytt. heller ikke de skivene under skruene heller.
Neemi: Toppakningen er nok mere stål:)
Legg innLagt inn:19 mar 2007 21:37
av Neemi
Andy_Celica skrev:Mr2Even skrev:Kan toppdeksel pakningen brukes om igjen? Er den laget av gummi?
toppdeksel pakningen er gummi ja, og vil ikke anbefalle å bruke den på nytt. heller ikke de skivene under skruene heller.
Neemi: Toppakningen er nok mere stål:)
Åh....god natt du.
Leste ikke toppdeksel jeg
Da tenkte jeg riktig men svarte feil.
Legg innLagt inn:19 mar 2007 21:40
av Mr2 Mk2
Neemi skrev:Åh....god natt du.
Leste ikke toppdeksel jeg
Da tenkte jeg riktig men svarte feil.
Ikke for å ta frem igjen spaden og grave, men er temmelig sikker på at 3sge heller ikke har stål toppakning originalt. Dog er jeg bare 99,9% sikker da

Legg innLagt inn:19 mar 2007 21:41
av Andy_Celica
Neemi skrev:Andy_Celica skrev:Mr2Even skrev:Kan toppdeksel pakningen brukes om igjen? Er den laget av gummi?
toppdeksel pakningen er gummi ja, og vil ikke anbefalle å bruke den på nytt. heller ikke de skivene under skruene heller.
Neemi: Toppakningen er nok mere stål:)
Åh....god natt du.
Leste ikke toppdeksel jeg
Da tenkte jeg riktig men svarte feil.
Jepp det gjorde du
Kommet noe lenger med overhalingen da? skal du bytte stempelringer osv? eller bare fikse toppen (kammer, kamdrev osv)?
Legg innLagt inn:19 mar 2007 21:48
av Neemi
Legg innLagt inn:19 mar 2007 21:52
av Neemi
Andy_Celica skrev:Neemi skrev:Andy_Celica skrev:
toppdeksel pakningen er gummi ja, og vil ikke anbefalle å bruke den på nytt. heller ikke de skivene under skruene heller.
Neemi: Toppakningen er nok mere stål:)
Åh....god natt du.
Leste ikke toppdeksel jeg
Da tenkte jeg riktig men svarte feil.
Jepp det gjorde du
Kommet noe lenger med overhalingen da? skal du bytte stempelringer osv? eller bare fikse toppen (kammer, kamdrev osv)?
Motoren er nede og jeg begynner demonteringen i morgen.
Har tatt ut motor og girkasse og travers i ett.
Kommer bilder straks
Både topp og blokk skal overhales.
Sitat fra innlegget om planene på side 8 i tråden
Planene:
Motor
Overhale motorblokk
Nye stempelringer
Bytte rådelagre og veivlagre
Honing av sylindre
Bytte bunnpannepakning
Sliping av veiv
(evt også bytte reimhjul og lettere svinghjul)
Topp
Polering, sliping ventiler, plansliping
Bytte alle pakninger (kjøper pakningssett)
Bytte ventiltetninger
Oppgradere kammer og kamdrev (lurer på noen HKS kammer)
Evt porte innsug og spjeld
Øvrig
Investere i piggybacksystem (Apexi SAFC2)
Nye felger
Ny eksos med racekat
Fikse stylingen+ nye lister og lakkere opp
Sveise og lakkere stag i motorrommet
Bytte vannpumpe
Bytte bensinpumpe (Walbro)
Bytte stabstag under bak
Montere foringer bak
Bytte lenkearmer foran
Legg innLagt inn:19 mar 2007 22:21
av Neemi
Søndag 18/3-07
Jeg og en kjempesnill kollega stakk ut på verkstedet, fast bestemt på at nå skulle den motoren ut. Eller i det minste løs og ned.
Og sånn ble det

Løsningen ble å ta ut motor, girkasse og travers i ett for så å ta det fra hverandre når det er ute.
Stor takk til Jan Martin for all hjelpen, uvurderlig!!
Også en liten klem tl Matsern for at han møtte opp og til og med gjorde nytte for seg.
Skulle bare blitt litt lenger så hadde du fått se motoren løs og

Fikk det til så
