Side 10 av 18
					
				
				Legg innLagt inn:17 mar 2007 00:38
				av Neemi
				Skal se om jeg ikke klarer lage meg ei liste i morgen 

Er mye jeg ikke har bestemt meg for enda, og føler det begynner å haste nå.
Skal være klar med alt til ACR.
Og egentlig helst lenge før pga to andre kjøringer.
Om noen har lyst å hjelpe å skru så er det bare å komme  

 
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:17 mar 2007 02:04
				av inzane2012
				har du tenkt å sette på grenrør og når du først er igang?? 
sitter selv å ser på det ifra phoenix power, regner med jeg går til innkjøp av det på mai lønningen;) hehe
forresten, lang tid brukte dere på å få av eks-mf'n??
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:18 mar 2007 00:29
				av Neemi
				inzane2012 skrev:har du tenkt å sette på grenrør og når du først er igang?? 
sitter selv å ser på det ifra phoenix power, regner med jeg går til innkjøp av det på mai lønningen;) hehe
forresten, lang tid brukte dere på å få av eks-mf'n??
Har ikke tenkt å bytte denne nei, utifra hva jeg har hørt så skal denne være mer enn bra nok i utgaspunktet.
Manifolden pluss eksosen tok ca en time med knoting på tre bolter som overhodet ikke ville komme løs med det første.
Store sterke armer og D40 anbefales på det sterkeste 
Har ikek fått laget noen liste i dag, men skal prøve igjen imorgen etter at en viss motor er plukket ut 

 
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:18 mar 2007 00:35
				av Matsern
				Tror jeg må en tur ut i den garasjen i morra jeg. Om motoren skal ut er det tid for publikumsplass med popcorn. Det kan bli en komedie 
  
 
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:18 mar 2007 00:40
				av Neemi
				Heiiiii........jeg gjør da i det minste noe med min bil og ikke selger problemet 
Gjør forsåvidt mer enn nye eier av din bil og 

 
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:18 mar 2007 00:54
				av Matsern
				
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:19 mar 2007 16:04
				av Mr2Even
				Kan toppdeksel pakningen brukes om igjen? Er den laget av gummi?
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:19 mar 2007 21:22
				av Neemi
				Er stålpakning som må byttes såvidt jeg husker.
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:19 mar 2007 21:25
				av Andy_Celica
				Mr2Even skrev:Kan toppdeksel pakningen brukes om igjen? Er den laget av gummi?
toppdeksel pakningen er gummi ja, og vil ikke anbefalle å bruke den på nytt. heller ikke de skivene under skruene heller.
Neemi: Toppakningen er nok mere stål:)
 
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:19 mar 2007 21:37
				av Neemi
				Andy_Celica skrev:Mr2Even skrev:Kan toppdeksel pakningen brukes om igjen? Er den laget av gummi?
toppdeksel pakningen er gummi ja, og vil ikke anbefalle å bruke den på nytt. heller ikke de skivene under skruene heller.
Neemi: Toppakningen er nok mere stål:)
Åh....god natt du.
Leste ikke toppdeksel jeg  
 
Da tenkte jeg riktig men svarte feil.
 
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:19 mar 2007 21:40
				av Mr2 Mk2
				Neemi skrev:Åh....god natt du.
Leste ikke toppdeksel jeg  
 
Da tenkte jeg riktig men svarte feil.
Ikke for å ta frem igjen spaden og grave, men er temmelig sikker på at 3sge heller ikke har stål toppakning originalt. Dog er jeg bare 99,9% sikker da  

 
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:19 mar 2007 21:41
				av Andy_Celica
				Neemi skrev:Andy_Celica skrev:Mr2Even skrev:Kan toppdeksel pakningen brukes om igjen? Er den laget av gummi?
toppdeksel pakningen er gummi ja, og vil ikke anbefalle å bruke den på nytt. heller ikke de skivene under skruene heller.
Neemi: Toppakningen er nok mere stål:)
Åh....god natt du.
Leste ikke toppdeksel jeg  
 
Da tenkte jeg riktig men svarte feil.
Jepp det gjorde du 
 
Kommet noe lenger med overhalingen da? skal du bytte stempelringer osv? eller bare fikse toppen (kammer, kamdrev osv)?
 
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:19 mar 2007 21:48
				av Neemi
				
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:19 mar 2007 21:52
				av Neemi
				Andy_Celica skrev:Neemi skrev:Andy_Celica skrev:
toppdeksel pakningen er gummi ja, og vil ikke anbefalle å bruke den på nytt. heller ikke de skivene under skruene heller.
Neemi: Toppakningen er nok mere stål:)
Åh....god natt du.
Leste ikke toppdeksel jeg  
 
Da tenkte jeg riktig men svarte feil.
Jepp det gjorde du 
 
Kommet noe lenger med overhalingen da? skal du bytte stempelringer osv? eller bare fikse toppen (kammer, kamdrev osv)?
Motoren er nede og jeg begynner demonteringen i morgen.
Har tatt ut motor og girkasse og travers i ett.
Kommer bilder straks 
Både topp og blokk skal overhales.
Sitat fra innlegget om planene på side 8 i tråden 
Planene: 
Motor 
Overhale motorblokk 
Nye stempelringer 
Bytte rådelagre og veivlagre 
Honing av sylindre 
Bytte bunnpannepakning 
Sliping av veiv 
(evt også bytte reimhjul og lettere svinghjul) 
Topp 
Polering, sliping ventiler, plansliping 
Bytte alle pakninger (kjøper pakningssett) 
Bytte ventiltetninger 
Oppgradere kammer og kamdrev (lurer på noen HKS kammer) 
Evt porte innsug og spjeld 
Øvrig 
Investere i piggybacksystem (Apexi SAFC2) 
Nye felger 
Ny eksos med racekat 
Fikse stylingen+ nye lister og lakkere opp 
Sveise og lakkere stag i motorrommet 
Bytte vannpumpe 
Bytte bensinpumpe (Walbro) 
Bytte stabstag under bak 
Montere foringer bak 
Bytte lenkearmer foran 
 
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:19 mar 2007 22:21
				av Neemi
				Søndag 18/3-07
Jeg og en kjempesnill kollega stakk ut på verkstedet, fast bestemt på at nå skulle den motoren ut. Eller i det minste løs og ned.
Og sånn ble det 

Løsningen ble å ta ut motor, girkasse og travers i ett for så å ta det fra hverandre når det er ute.
Stor takk til Jan Martin for all hjelpen, uvurderlig!!
Også en liten klem tl Matsern for at han møtte opp og til og med gjorde nytte for seg.
Skulle bare blitt litt lenger så hadde du fått se motoren løs og 

Fikk det til så 
