Side 10 av 20

Legg innLagt inn:19 mar 2007 20:28
av Stiansen
Lækkert :)

Legg innLagt inn:19 mar 2007 20:46
av sindrejl
dump på automatgir :?

Legg innLagt inn:19 mar 2007 21:06
av tommis
Har samme sjøl. Funker fint, lager litt spessiell lyd. Begynner å bli litt lei av den no :?

Legg innLagt inn:19 mar 2007 22:29
av sindrejl
må være litt rart da.. girer tre ganger oppover så slipper du gassen og det kommer en "poff" :D

Legg innLagt inn:19 mar 2007 22:54
av sx-4-ever
Har brukt samme dump på tidligere bil ;) Digger lyden, så måtte ha den på denne og ! :D

Legg innLagt inn:20 mar 2007 14:17
av Stiansen
Dumpventilen har da en funksjon også, ikke bare lyden så vidt jeg vet :wink:

Legg innLagt inn:20 mar 2007 21:10
av øf
Stiansen skrev:Dumpventilen har da en funksjon også, ikke bare lyden så vidt jeg vet :wink:
biler med map-sensor kan vel bruke dump el resirk-ventil :)

Legg innLagt inn:20 mar 2007 22:02
av sindrejl
øf skrev:
Stiansen skrev:Dumpventilen har da en funksjon også, ikke bare lyden så vidt jeg vet :wink:
biler med map-sensor kan vel bruke dump el resirk-ventil :)
supra har resirk org..

Legg innLagt inn:20 mar 2007 22:20
av øf
sindrejl skrev:
øf skrev:
Stiansen skrev:Dumpventilen har da en funksjon også, ikke bare lyden så vidt jeg vet :wink:
biler med map-sensor kan vel bruke dump el resirk-ventil :)
supra har resirk org..
er det luftmassemåler på euro-spec? isåfall kan(bør) det ikke brukes åpen dump.

Legg innLagt inn:20 mar 2007 22:26
av sindrejl
øf skrev:
sindrejl skrev:
øf skrev: biler med map-sensor kan vel bruke dump el resirk-ventil :)
supra har resirk org..
er det luftmassemåler på euro-spec? isåfall kan(bør) det ikke brukes åpen dump.
vet ikke, vet bare at det er original resirk dump på den samt at alle som har singel turbo/manuell gir bruker åpen dump. hvorfor bør det ikke brukes åpen dump btw?

Legg innLagt inn:20 mar 2007 22:43
av øf
ehhh... litt vrient å forklare.men skal prøve:
luftmassemåler "veier" opp luft før turbo.om du dumper lufta ut,blir det feilt med tanke på bensin/tenning. map-sensor sitter på innsug og "registrerer" luft-trykket der,så da gjør det ikke noe om du dumper lufta.stort sett alle som bygger f.eks til singel-turbo bytter som regel til datasprut.på min audi(ja ævdi.hehe) dumper jeg en del luft,resterende går mot turbo for å bremse den.du har sikkert hørt på banetreff endel værsing-biler som det er en del rare lyder av? pyssjj...kakk..kakk..pyssjj.
(nei audien min er ikke versting,bare en light-versjon).så nå får bare noen med litt mer kompetanse rette innlegget mitt om det er nødvendig :D

Legg innLagt inn:29 mar 2007 23:20
av sx-4-ever
Altså.. Det er så myyyye arbeid og polere det skrokete spjeldet, så jeg vurderer og sandblåse det raskt på skolen, åsså lakke det. Hvilken farge skal jeg ha ?

Rødt som bilen eller blått som silikon overgangene ?

SVAR RASKT ;)

Legg innLagt inn:29 mar 2007 23:22
av Andy_Celica
sx-4-ever skrev:Altså.. Det er så myyyye arbeid og polere det skrokete spjeldet, så jeg vurderer og sandblåse det raskt på skolen, åsså lakke det. Hvilken farge skal jeg ha ?

Rødt som bilen eller blått som silikon overgangene ?

SVAR RASKT ;)
Ta blå, slik som på spjeldet til tore tt 95 euro spec :D

Legg innLagt inn:30 mar 2007 06:44
av Andreazz
Andy_Celica skrev:
sx-4-ever skrev:Altså.. Det er så myyyye arbeid og polere det skrokete spjeldet, så jeg vurderer og sandblåse det raskt på skolen, åsså lakke det. Hvilken farge skal jeg ha ?

Rødt som bilen eller blått som silikon overgangene ?

SVAR RASKT ;)
Ta blå, slik som på spjeldet til tore tt 95 euro spec :D
Det er vell eloksert..? Blir liksom ikke helt det samme å klatte på nå blåmaling! Glassblås det å la det være som det blir :wink:

Legg innLagt inn:30 mar 2007 07:13
av sx-4-ever
[quote="]Det er vell eloksert..? Blir liksom ikke helt det samme å klatte på nå blåmaling! Glassblås det å la det være som det blir :wink:[/quote]

Hvem glassblåder da ? og til hvilken pris ?