Side 10 av 13

Re: Terje's MK1 MR2

Legg innLagt inn:10 apr 2009 01:05
av Terjen
Tok vinkelsliperen fatt og skar skinnene av originalstolene, så sveiste jeg fester på disse. Så det går vært fall å skyve setene frem og tilbake, selv om andre justeringsmuligheter begrenser seg litt.. :)

Forresten også fått flytta batteriet fram, begynt å tenke litt på vektfordeling.
Subkassen måtte jo forresten også ut da jeg monterte setene, så for å få litt trøkk så fikk jeg i et rått MB Quart frontsett og en kraftig Pioneer forsterker (som også ble montert framme i "frunken") i stedenfor sub. Så hadde den på vekta i dag, og nå veier den 1100kg med halv tank. 480kg foran og 620kg bak. Kommer seg hvertfall.. :)

Ellers så har jeg irritert meg lenge over hvorfor det var så mye dødgang i rattet på MRen, nesten som å kjøre amcar.. Ingen slakk noen plass, tannstangforingene er i polyuretan osv. Men i dag kom jeg plutselig på å sjekke rattakslingen. Og jammen meg, i en "overgang" ca midt på akslingen inni bilen, der akslingen er tynn og går inni en en tykkere aksling, har de funnet på og ha gummi inni sikkert m.t.p vibrasjoner osv... Så den var sikkert begynt å bli dårlig, eller om den skal være så dårlig vet jeg ikke. Reiv hvertfall ut hele rattstammen og sveiste de to "bevegelige" akslingene i sammen. Ble natt og dag å kjøre etterpå, sykt mye mer presis på styringen.. Dette må dere prøve... :)

Re: Terje's MK1 MR2

Legg innLagt inn:10 apr 2009 09:41
av ArildM
Hørtes ut som et bra tips ja :!: Har egentlig ikke hatt noe stort problem med dødgang, men hvorfor ikke :wink:

Re: Terje's MK1 MR2

Legg innLagt inn:10 apr 2009 10:40
av Morten
Bare en tanke, vet ikke om det gjelder her. Men rattstammene har vel som regel en funksjon der de skal gi etter på moderne biler, for å beskytte føreren ved kollisjon? Du har ikke tilfeldigvis fjernet denne funksjonen nå, så brystkassa di får fasong som et sportsratt om du skulle være uheldig?

Re: Terje's MK1 MR2

Legg innLagt inn:11 apr 2009 19:38
av mk1 black limited
Morten, da, man skal ikke drive og kræsje biler. :twisted:

(ser poenget ditt)

Re: Terje's MK1 MR2

Legg innLagt inn:11 apr 2009 19:40
av mk1 black limited
Terjen skrev:Forresten også fått flytta batteriet fram, begynt å tenke litt på vektfordeling.
Subkassen måtte jo forresten også ut da jeg monterte setene, så for å få litt trøkk så fikk jeg i et rått MB Quart frontsett og en kraftig Pioneer forsterker (som også ble montert framme i "frunken") i stedenfor sub. Så hadde den på vekta i dag, og nå veier den 1100kg med halv tank. 480kg foran og 620kg bak. Kommer seg hvertfall.. :)
Jøss, det var nesten overraskende mye?

Re: Terje's MK1 MR2

Legg innLagt inn:12 apr 2009 20:19
av Terjen
Morten:
Jepp, har tenkt på dette, men trodde ikke det var sånn der jeg sveiste, normalt så kan du skyve inn og ut rattakslingen for hånd der den er sånn, mens der jeg sveiste satt fast, men vet jo aldri, jeg brukte ikke så mye krefter på det. Om det så skulle være, så er det lettere å unngå kræsj nå som styringa ble så presis og fin hvertfall.. :D
Har tenkt litt på veltebur og etterhvert, slik at ikke kupéen kollapser og rattet må dras utav nesen min ved evt. krasj.

mk1 black limited:
Jepp, er litt tung med alt det stæsjet, plast, tunge hjul og allslags dritt.. Menmen, noe må alltid ofres..
Målte den til 1050kg før motorbyttet, så ble noen ekstra kg der også..

Re: Terje's MK1 MR2

Legg innLagt inn:02 mai 2009 15:57
av Terjen
Da har jeg endelig fått bremsene jeg bestilte fra Ebay.. :P
Det blei naaaajs! :)

324mm hullborrte og ventilerte (28mm tjukke) skiver foran og bak.
Wilwood Superlite 4-stempla calippere foran og bak. (Litt mindre stempler bak)
Pluss en masse monteringsdetaljer, stålomspunne slanger osv.
Fikk og med en Wilwood Brake Bias ventil, sånn at jeg kan finjustere bremsekraften mellom foran og bak..

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Re: Terje's MK1 MR2 (Update: Big Brake kit)

Legg innLagt inn:02 mai 2009 15:59
av Supramk3turbo
Så skikkelig pent ut. Forsiktig på bremse pedalen nå. he he.

Re: Terje's MK1 MR2 (Update: Big Brake kit)

Legg innLagt inn:02 mai 2009 16:03
av Terjen
Supramk3turbo skrev:Så skikkelig pent ut. Forsiktig på bremse pedalen nå. he he.
Takk! :) Jepp, ble LITT forskjell ja.. :P
Eneste jeg kan klage på er at jeg bestilte SVARTE calippere.. menmen.. :P

Re: Terje's MK1 MR2 (Update: Big Brake kit)

Legg innLagt inn:02 mai 2009 16:05
av EXS
frekt

Re: Terje's MK1 MR2 (Update: Big Brake kit)

Legg innLagt inn:02 mai 2009 16:10
av hmsilset
Synes det var bra du fikk røde jeg.sånne bremsecalipter bør vises skikkelig :P

Re: Terje's MK1 MR2 (Update: Big Brake kit)

Legg innLagt inn:02 mai 2009 16:35
av inzane2012
hmsilset skrev:Synes det var bra du fikk røde jeg.sånne bremsecalipter bør vises skikkelig :P
helt enig, bilen din er så rå ifra før, så å gå for noen annonyme sorte kalippere blir litt kjedelig... men di røde der ser skikkelig rått ut :)

Re: Terje's MK1 MR2 (Update: Big Brake kit)

Legg innLagt inn:02 mai 2009 18:43
av ArildM
Sykt, vanskelig å få på no mindre felger nå da :!: Ser du er godt rangert på CarDomain forresten ;)

Re: Terje's MK1 MR2 (Update: Big Brake kit)

Legg innLagt inn:02 mai 2009 18:49
av Mr_Storbrua
Virkelig stilig mk1 dette her.. ble bra med nye bremser også :)

Re: Terje's MK1 MR2 (Update: Big Brake kit)

Legg innLagt inn:02 mai 2009 19:31
av mr2pondus
Dette ble da sjefolainen!! Rød kalippere er frekt!
Blir bare fetere og fetere denne bilen din! 8)