TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Even's Mr2 GTI

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#257656  av Mr2Even

inzane2012 skrev:ja skjønner, har det samme problemet selv:) skal nå på mitt tredje doble skift(5.overtids skiftetet) denne uka berre for å få nok peng i september til å kjøpe inn en del ekstra snaks, blir ikkje mye tid å sove på nei...
Du må få deg nok søvn, det er utrolig viktig, ellers kan du bli deprimert og utslitt osv. Du må ta vare på deg selv, du er viktigere enn bilen din. Det kan også være en fare for at du kan bli en zombie :? :lol:

Jeg har tatt noen fler bilder med det sinnsyke dårlige kameraet mitt idag. Her ser man litt bedre hvordan senkingen ble (ble faktisk ørlite høyere bak enn foran) :
Vedlegg
Dagen etter senk. Forfra h-side vaskeplass.JPG
Dagen etter senk. Forfra h-side vaskeplass.JPG (228.46 kiB) Vist 532 ganger
Hos bjørn. bakfra siden.JPG
Hos bjørn. bakfra siden.JPG (210.76 kiB) Vist 535 ganger
Sist redigert av Mr2Even den 19 aug 2007 11:11, redigert 3 ganger totalt.

#257665  av GhostRider88

gjorde seg med en liten senking :) Spess når ressultatet blir så bra som det har gjort i dette tilfelle. Nye felger å nå så blir dette en utrolig fin mr2 ;) 8)

#257672  av Mr2Even

GhostRider88 skrev:gjorde seg med en liten senking :) Spess når ressultatet blir så bra som det har gjort i dette tilfelle. Nye felger å nå så blir dette en utrolig fin mr2 ;) 8)
Takk for det GhostRider88. Det var koselig med litt ros :) . Jeg vil si at denne oppgraderingen er et must på en mr2. Mr2 er en bil som må ha (etter min mening) sporty kjøreegenskaper for at den skal komme til sin rett. Gleden av å kjøre ble mye større etter senk med prgressive fjærer og justerbare dempere. Mye bedre styrerespons, mye mindre krengning men faktisk ikke ukomfortabelt, bare herlig! :D Jeg likte det mye bedre enn jeg trodde jeg ville og det anbefales på det sterkeste!

Ang felger så er jeg på jakt, men trives også med de orginale som passer godt med hensyn til riktig inpress og bredde med hensyn til bilen. Liker det egentlig litt retro også. Fin Avatar(bilde) du har forresten :wink: Du kan få overta den. Den passer jo egentlig veldig godt til deg for du har jo orginal mr2 i svart, men kanskje ikke så mye senk? :)

Forresten, legger du merke til noe uorginalt på bilen min?

#257686  av GhostRider88

Mr2Even skrev:
GhostRider88 skrev:gjorde seg med en liten senking :) Spess når ressultatet blir så bra som det har gjort i dette tilfelle. Nye felger å nå så blir dette en utrolig fin mr2 ;) 8)
Takk for det GhostRider88. Det var koselig med litt ros :) . Jeg vil si at denne oppgraderingen er et must på en mr2. Mr2 er en bil som må ha (etter min mening) sporty kjøreegenskaper for at den skal komme til sin rett. Gleden av å kjøre ble mye større etter senk med prgressive fjærer og justerbare dempere. Mye bedre styrerespons, mye mindre krengning men faktisk ikke ukomfortabelt, bare herlig! :D Jeg likte det mye bedre enn jeg trodde jeg ville og det anbefales på det sterkeste!

Ang felger så er jeg på jakt, men trives også med de orginale som passer godt med hensyn til riktig inpress og bredde med hensyn til bilen. Liker det egentlig litt retro også. Fin Avatar(bilde) du har forresten :wink: Du kan få overta den. Den passer jo egentlig veldig godt til deg for du har jo orginal mr2 i svart, men kanskje ikke så mye senk? :)

Forresten, legger du merke til noe uoriginalt på bilen min?
hehe takk for det ;) Har alltid likt det bilde som du har i siggen din i fra du fikk det :) var ikke meningen å stjele det ;) Jeg har kun original senking på min bil. Mer kan jeg ikke ha pga veien opp til huset mitt...

ang om det er noe uoriginalt med bilen din så er det jo blant annet rev2 baklykter, hvite blinkere, andre enderør og 92+ frontleppe. Dette er da det jeg legger merke til først når det gjelder eksteriør.

#257688  av Mr2Even

GhostRider88 skrev:
hehe takk for det ;) Har alltid likt det bilde som du har i siggen din i fra du fikk det :) var ikke meningen å stjele det ;) Jeg har kun original senking på min bil. Mer kan jeg ikke ha pga veien opp til huset mitt...

ang om det er noe uoriginalt med bilen din så er det jo blant annet rev2 baklykter, hvite blinkere, andre enderør og 92+ frontleppe. Dette er da det jeg legger merke til først når det gjelder eksteriør.
Du kan jo sette på noen justerbare dempere? Stor forskjell bare i det.

Ja stemmer at de tingene er satt på, pluss film på bak vinduene og bakpotte med større enderør, også nytt helt til manifolden :) , men jeg tenkte mer på grillen og kjørelysene i grillen jeg da. Det er ikke orginalt, jeg har laget det, men jeg tror ikke så mange ser det..

#257697  av GhostRider88

Mr2Even skrev:
GhostRider88 skrev:

Du kan jo sette på noen justerbare dempere? Stor forskjell bare i det.

Ja stemmer at de tingene er satt på, pluss film på bak vinduene og bakpotte med større enderør, også nytt helt til manifolden :) , men jeg tenkte mer på grillen og kjørelysene i grillen jeg da. Det er ikke orginalt, jeg har laget det, men jeg tror ikke så mange ser det..
nå så jeg bare på det bilde hvor man ser baksiden av bilen. Nå som jeg ser nøyere på bilen forfra så ser jeg dette tydelig :) Ble utrolig nice og bærer ikke preg av noe som helst slags hjemmesnekkra hobby mekk. Sett mange som har laget rist i grillen og det ser ut som en rasert engangsgrill :lol:

#257704  av inzane2012

da må du nesten ta ett bilde av fronten din så vi kan få ett litt bedre intrykk av jobben din:) hadde og gjort seg med noen før og etter bilder i profil av senkingen:)
hvilke fjærer var det du gikk for nå igjen, mulig du skrev det i en tidligere post, men er akkurat komt hjem fra natt og skal på springskift igjen i ettermiddag så gidder ikke sitte og bla så mye:P hehe

#257726  av Mr2Even

GhostRider88 skrev:
nå så jeg bare på det bilde hvor man ser baksiden av bilen. Nå som jeg ser nøyere på bilen forfra så ser jeg dette tydelig :) Ble utrolig nice og bærer ikke preg av noe som helst slags hjemmesnekkra hobby mekk. Sett mange som har laget rist i grillen og det ser ut som en rasert engangsgrill :lol:
Jo det er bærer nok litt preg av hobbymekk visst man tar det i nærmere øyesyn, men har planer om å forbedre det yttligere, kanskje bytte lysa også. Får se :wink: Se bilder under..
inzane2012 skrev:da må du nesten ta ett bilde av fronten din så vi kan få ett litt bedre intrykk av jobben din:) hadde og gjort seg med noen før og etter bilder i profil av senkingen:)
hvilke fjærer var det du gikk for nå igjen, mulig du skrev det i en tidligere post, men er akkurat komt hjem fra natt og skal på springskift igjen i ettermiddag så gidder ikke sitte og bla så mye:P hehe
Ok :) Fjærene tok jeg fra et kyb sett jeg hadde. Bak er det full kyb med justerbare dempere(4 trinn) mens foran har jeg satt i justerbare gule koni og progressive fjærer fra kyb settet. Ligger som et slips i svingene! :lol: og kontrollen over bilen i fart er utrolig mye bedre. Skal sies at jeg også har byttet til en rev 3 forstillingsarm som er u-justerbar camber på, men den er bedre(blir litt mer stiv og bedre kontroll på fronten)

Her er bilder av sammenligning fra rev1 høyde og nå (de to øverste er nå øg det tredje er før) . Og bilde av grillen (veldig dårlige bilder da men, bilen er ikke så blass i fargen osv) leppa skal også settes bedre fast. Den mangler øvre klemlist inni der, men har den nå )
Vedlegg
Parkering. gul golf ved siden.JPG
Parkering. gul golf ved siden.JPG (227.46 kiB) Vist 534 ganger
Fronten m ny grill og kjørelys.JPG
Fronten m ny grill og kjørelys.JPG (192.09 kiB) Vist 532 ganger
Før med rev1 - parkeing ensjø.jpg
Før med rev1 - parkeing ensjø.jpg (66.44 kiB) Vist 531 ganger
Sist redigert av Mr2Even den 19 aug 2007 18:47, redigert 1 gang totalt.

#257740  av GhostRider88

se der ja. det ble jo fint det der og passet veldig godt inntil rød bil. Vet ikke helt om det hadde vært så fint på svart da denne grillen ville blitt mer eller mindre synlig. Og sølv grill på mr2 i fronten er ikke fint mener jeg.

Skal man ha noe grill eller noe slikt på en svart mr2 så må man nesten gjøre som Larsen eller noe.
Vedlegg
img_1001liten_105.jpg
img_1001liten_105.jpg (62.29 kiB) Vist 904 ganger

#257754  av Ollie

Mye finere med svart grill.

#257755  av Mr2Even

GhostRider88 skrev:se der ja. det ble jo fint det der og passet veldig godt inntil rød bil. Vet ikke helt om det hadde vært så fint på svart da denne grillen ville blitt mer eller mindre synlig. Og sølv grill på mr2 i fronten er ikke fint mener jeg.

Skal man ha noe grill eller noe slikt på en svart mr2 så må man nesten gjøre som Larsen eller noe.
Nei den svarte er fin som den er. Hadde ikke de orginale tåkelysa mine vært ødelagte så hadde jeg nok hatt det som den gamle løsningen. Men kjenkt å slippe å kjøre med vippelyktene oppe når jeg har kjørelys i grillen :wink:
Jeg er ikke så fan av slikt som Larsens, men det er kansje kult på hans bil. :)

#257765  av GhostRider88

Mr2Even skrev:
GhostRider88 skrev:se der ja. det ble jo fint det der og passet veldig godt inntil rød bil. Vet ikke helt om det hadde vært så fint på svart da denne grillen ville blitt mer eller mindre synlig. Og sølv grill på mr2 i fronten er ikke fint mener jeg.

Nei den svarte er fin som den er. Hadde ikke de orginale tåkelysa mine vært ødelagte så hadde jeg nok hatt det som den gamle løsningen. Men kjenkt å slippe å kjøre med vippelyktene oppe når jeg har kjørelys i grillen :wink:
passer på larsens sin bil ;)

Selv liker jeg den originale utførelsen på mr2, men som sagt så er løsningen din veldig passendes til en rød mr2.

#257789  av Mr2Even

GhostRider88 skrev:
Mr2Even skrev:

passer på larsens sin bil ;)

Selv liker jeg den originale utførelsen på mr2, men som sagt så er løsningen din veldig passendes til en rød mr2.
Ja den er helt grei. Funsjonen er også veldig grei :wink:

Jeg måtte forresten bytte den ene fjæra på høyere side bak idag, jeg hadde klart å ta feil fjær :lol: , så det var en progressiv og en vanlig fjær der bak. Nå ble den enda mer behagelig å kjøre med, erre mulig de'a? :lol:

Jeg har også merket en liten klakkelyd foran på venstre side. Hører den bare når jeg kjører sakte?

Jeg tror faktisk bilen er blitt enda lavere enn på bildene også etter litt kjøring og bytting av fjær... cool 8) :D

Men ulyden skal sjekkes opp.. Story continues.. :)

#257800  av GhostRider88

hehe ja fort gjort når man er ivrig ;) Sikkert ikke alvorlige greiene med denne ulyden.

Kom med tilbakemelding på hva det er da ;)

Fortsettelse neste episode....

#257822  av Mr2Even

GhostRider88 skrev:hehe ja fort gjort når man er ivrig ;) Sikkert ikke alvorlige greiene med denne ulyden.

Kom med tilbakemelding på hva det er da ;)

Fortsettelse neste episode....
Tror det enten er det lille raklestaget/stabilatorstaget som er festa på fjærbeinet, et dårlig topplager(eller kanskje bare dårlig skrudd fast) , kanskje dempern som ikke sitter godt nok inni selve fjærbeinet. Jeg sjekket alt grunndig etter jeg skrudde det fast, så jeg synes det er litt rart med den lyden, men nå rota jeg litt med fjæra bak der også da.. :)

Har forresten også satt på en 5mm spacer på hver side bak idag også, og det så litt bedre ut :wink:

Og kjøpte meg racing-jekk igår (i aluminium) og røde bukker som står i stil med bilen. :lol:
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 18