TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #307921  av Daniel HS

Supramk3turbo skrev:Ja, det var jo ikke akkurat drit bra, men men. :( Hva skulle du feilsøke etter da??
Først av alt må jeg sjekke feilkoder. Men må vel gå på ting som tenning, ladetrykk, luftmengdemåler. Han rådet meg også til sjekke eksosen, om den tett, lambda, eksostemp osv. Så blir vel noen gode timer i garasjen. Får satse på at gamlingen er keen på å hjelpe, han er litt mer dreven på motor enn meg!

Ellers tar jeg i mot tips til alle slike småting som kan bidra til lavere effekt.
 #307925  av Tomera

Daniel HS skrev:De som så meg på Dynoen i dag så nok at jeg ble skuffet når Polly leste opp resultatene fra bremsingen min:

Motor: 172Hk - 251Nm :cry:
Hjul: 137hk . 199Nm :cry:

Dette er ikke akkurat effekt som forsvinner pga 16Ã¥rs bruk! :roll:

Men fikk ikke helt det ladetrykket jeg skulle hatt, skulle vel egentlig ladet 0,75, men ladet 0,65.

Var visst også som var gale, fikk noen tips av Polly, så blir nok feilsøking fremover!

Skal legge ut bilde av grafen så snart Polly får dem ferdig

Vil ikke si at det var så forderdelige tall egentlig.
Må huske på at du skal lade 0,1 bar mere til vanlig, katalysator osv blir jo sotet med årene, samt var det ferskt luftfilter?
3'' eksos fra turbo og bak, 1,0-1,1 bars ladetrykk, fjærning av begrensingen, samt åpent filter, så får du ny bil ;)
 #307926  av celica_st185

Har sett lignende tall på orginale biler tidligere så tror ikke det er så mye galt akkurat... Bremsa selv 233hk på hjul for noen år siden, og det ble kalkulert til 303 hk på veiv. Folk opererer tydeligvis med forskjellige drivverkstap da :roll: Gjør som tomera sier over du, så skal du merke GOD forskjell :D
 #307965  av Daniel HS

Ja, hører det dere sier. Men Madness her på forumet bremset sin også i går, eneste forskjellen på våre biler er at han kjørte på 0,9 i trykk, han fikk 213hk i motor. Det er en forskjell på 41hk! Ganske mye i forskjell det synes jeg da. Ellers er begge bilene helt originale. Men nå sa Polly også at bilen min ikke gikk slik den skulle heller, det skulle være mer å hente.

Så nå blir nok luftfilter, plugger osv byttet. Sjekke feilkoder og gå over en del saker og ting å nøste opp i de feilene som er. Som sagt er det mulig at luftmengdemåleren lager litt problemer, at den gjerne er full i skit eller noe slikt. Når alt er noenlunde i orden får oppgraderingene begynne, greit å få alt på stell først. Får forhåpentligvis tak i BoostController til helgen iallefall. Regner med jeg kommer til å bestille meg Greenfilter ganske snart også, må bare få laget en adapter til LMM. Så må jo eksos og denslags på plass etterhvert også. Får vel bare begynne rolig. Har ikke planer om noe 5-600hesters bil med det første. Da er økonomien og kunnskapen for liten. :P Ting koster som kjent om man ikke gjør alt selv...
 #308114  av Daniel HS

Som de fleste vet, ble det fredag, forrige helg, en brå slutt for en grå Celica GT4 som desverre måte bøte med livet. Bilen tilhørte James her inne på forumet, og de som har sett bilder, og ikke minst bilen er glad det gikk som det gikk. Så først vil jeg be om et minutts stillhet til ære for dette utrolig strøkne eksemplaret av en ST185 som har forlatt bilverden, og bare venter på en gravplass.

.............

Takk...

Så over til resten. Noen av delene fra Celicaen til James kommer til å leve videre i nettopp min Celica CS. Meg og Madness var oppe hos James å hjalp til med litt mer demontering av ting i bilen, i tillegg til det han hadde gjort fra før. Det resulterte jo selvfølgelig i at disse tingene tok veien hjem til meg. :)

Nytt ratt + nav:
Bilde

HKS SSQV dump:
Bilde

Originaldekselet over/under CD-spiller
Bilde

HKS EVC IV
Bilde

Boostcontrolleren blir nok ikke montert før jeg har fått vekk det meste av feilkoder. Godt mulig jeg begynner på dette i morgen, hvis tiltakslysten er på plass.
 #308173  av James

Se der jah! Får satse på det på at dette blir bra :wink:
Takker så mye for hjelpen deg og Mads på fredagen. God arbeidsvilje selv om vi måtte stå ute i snøstorm og å demontere og det var første og siste gang Daniel skulle få hoppe opp på et GT4 panser UTEN at jeg ble amper :P hehe.
Det meste er tatt ut av bilen. Motor, girkasse og eksos++ blir neste uke engang. Ellers er nok det meste andre bare boss :( men,men går seg til tenker jeg...
 #308193  av Daniel HS

James skrev:Se der jah! Får satse på det på at dette blir bra :wink:
Takker så mye for hjelpen deg og Mads på fredagen. God arbeidsvilje selv om vi måtte stå ute i snøstorm og å demontere og det var første og siste gang Daniel skulle få hoppe opp på et GT4 panser UTEN at jeg ble amper :P hehe.
Det meste er tatt ut av bilen. Motor, girkasse og eksos++ blir neste uke engang. Ellers er nok det meste andre bare boss :( men,men går seg til tenker jeg...
Joda, bare hyggelig du! Var faktisk ikke kaldt engang, utenom når hanskene var begynt å bli våte... Hehe...

Var morro å hoppe på et GT-4 panser, er ikke så ofte den anledningen byr seg :D Men måtte jo få lukket det da.. :P

Eller har jeg fått montert dump og ratt i går. Har også byttet ut luftfilteret, dog bare originalt foreløpig da det gamle var "litt" skittent. Har også begynt å montering av BoostControlleren, men suget etter mat var større enn suget etter trykk... :P

Kommer bilder senere i dag
 #308238  av Daniel HS

Det jeg fikk gjort noe på kveldingen i går.

Montert HKS SSQVen:

Bilde
Bilde

Montert ratt:

Bilde
Bilde
 #308485  av Daniel HS

En feilkode igjen, og det er lavt nivå på kjølevæske på ICen... Så det blir nok ordnet ganske snart. Ellers er det gjort noen småting til.

Har fått flyttet TurboTimeren ned der askebegeret stod, og har fått satt inn originaldekselet under CDspilleren. Har også satt inn kontrollenheten til BoostControlleren, samt lagt opp strøm og kablene som skal frem til boksen i motorrommet. Eneste som mangler på BCen nå er vakumslangene som skal kobles i motorrommet. Får se når dette blir gjort....

Litt bilder av slik det ser ut innvendig pr dags dato, har litt mer planer for å få det til å se litt mer integrert ut...
Bilde
Bilde
Bilde

Beklager at bilen er skamskitten innvendig... :P

Endelig kom de nye belteputene, har selvsagt fått til både foran og bak...

Bilde
Bilde

Slangeklemmene på T-stykket var ikke akkurat pene, så de er også skiftet ut.. :P

Bilde
 #308521  av Daniel HS

minigolf skrev:
Daniel HS skrev:
PÃ¥ tide med nye pedaler, Daniel? :lol:
Hehe, har gummien til Clutchen liggende, datt bare av en dag, og så forble den av... :P Er ikke fan av å sette på slike "superüberkule pedalsett" som man skrur utenpå. Må isåfall bytte hele greia, og det er litt dyrere og mer jobb :P
 #308524  av apehest

Enig. Pedalbling utgår. Funksjon gjelder. Kjører uten pedalgummi på clutch og brems, og med en lang uberkul alupedal på gassen for å kunne gasse med hælen mens jeg bremser.
 #308528  av Daniel HS

apehest skrev:Enig. Pedalbling utgår. Funksjon gjelder. Kjører uten pedalgummi på clutch og brems, og med en lang uberkul alupedal på gassen for å kunne gasse med hælen mens jeg bremser.
Forstår det hvis du kjører AE86 som signaturen din sier, ikke mye vits i på 4wd da :P

Men med "pedalbling", som du kaller det, ser jeg for meg at problemet er at pedalene vil bygge for mye, og man mister litt feelingen på pedalen...
 #308780  av Daniel HS

Nå kan det virke som den siste feilkoden også er vekke, var på spillejobb på Os i går, så fikk kjørt noen mil uten at det kom noe som helst varsel lampe opp (er noen mil fra Askøy til Os :P).

Så til helgen blir sikkert Boostcontrolleren montert og testet. Madness her inne skal hjelpe meg her siden jeg ikke helt vet hva som skal kobles hvor. Monterer hovedsaklig boostcontrolleren for å få vekk "effekt-sperren" på 1. og 2. gir. Er visstnok ikke særlig vits i å skru trykket så veldig mye opp før jeg har fått på sportsfilter og eksos såvidt jeg har forstått..?
 #308878  av Daniel HS

Oljebytte stod som sagt for planene, så var oppom Vest Bilutstyr på Kokstad i dag å skulle plukke med meg olje og oljefilter. Endte selvfølgelig med noe dill ekstra... :P

Castrol - Selvfølgelig
Bilde

En aldri så liten girkule, hadde denne på forrige Celicaen, veldig førnøyd, (så lenge man får skrudd den til med riktig verktøy!!)
Bilde

AutoGauge TurboTrykksmåler
Bilde

Jaaada, vet at mange sier at disse ikke er nøyaktige bla bla bla... Men har også hørt positive ting om den. Viktigste årsaken til at jeg kjøpte den var fordi jeg fikk den til en del under "villedene" pris. og kjekk å ha når jeg får montert BoostControlleren. Er uansett bare midlertidig, har planer om skikkelige målere etterhvert. Da blir det isåfall turbotrykk, oljetrykk, oljetemp, så får vi se om det kommer så mye mer. Vil ikke ha 100 forskjellige målere i bilen, ser bare harry ut til slutt.

Og selvfølgelig en midlertidig instrument holder
Bilde
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 40