TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 150 i 80 sone

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #308752  av inzane2012

det er jo nesten strengere straffer for fartsoverskredelser her til lands enn det det er for voldtekt, pedofili, narkotika og overfall og ran(bortsett fra nå en politi blir blir drept, for det er jo mye mye verre enn om en helt uskyldig forbipasserende hadde blitt drept)... nei, det er noe riv ruskende gale i retts systemet når det kommer til straffeutmålinger...
 #308755  av ina

synes også egentlig er det er litt synd for at man kan få like streng straff for å kjøre fort på en fin, bra vei, motorvei, som når man kjører i beruset tilstand.. selv om veien er bra da så har man ikke kontroll selv om man ligger i fartsgrensen..
 #308762  av Gt4WRC

ina skrev:
Gt4WRC skrev:Denne gutten skaper overskrifter...

http://www.bygdeposten.no/ovreeiker/article3955341.ece

:(
blitt skikkelig kjendis du:P haha...
rettsystemet i norge er no skikkelig dritt.. her kommer vi å miste lappen for å kjøre litt for fort, og hvis jeg står aleine i byn på en fredags natt i 5 min stopper, sorry men..., 2 svartinger, pirat-taxi og spør om jeg vil sitte på og ender samtalen og sier på en sleskete måte at de kan kjøre meg hjem gratis.. kunne ikke disse blitt tatt i steden??? eller de smekke menneskene som stjeler pengene mine, bank kortet, buss kortet, studen beviset og treningskortet mitt, og lightere fra lomma mi..
nærmer seg vel b-kjendis status her nå?

Enig med deg. Altfor mange andre saker som går uten straff som burde vært tatt tak i. Klart at man også skal følge trafikkregler, men strafferammene er for strenge i mine øyne. Utrolig at de vil bruke en fengselsplass på en ellers lovlydig borger som ikke har gjort noe annet enn å kjøre over fartsgrensa
 #308763  av Gt4WRC

Zepticon skrev:
Gt4WRC skrev:elendig rettsystem i norge :(
Fordi du måtte i fengsel fordi du brøt loven?
Du kjører ikke i 150 uten å være klar over det, du veit hvilke strafferammer det har, så slutt å syt over at du får som fortjent.

Greit ting ikke er som dem skal men de argumentsrekkene som føres av enkelte holder ikke mål i det hele tatt...

Jeg var fullstendig klar over at jeg kjørte over fartsgrensa. Det jeg også var klar over var at det heller ikke var trafikk på veien. Har ALDRI kjørt så fort i trafikk. Det jeg fortjener er å miste lappen, mener fortsatt fengsel var ufortjent. Vi har alle forskjellige meninger. Ser du nødvendigheten av at skattebetalerene skal betale for at jeg sitter i fengsel istedenfor at jeg kunne tatt samfunns-straff og jobba istedenfor? Uansett om det blir fengsel/samfunns-straff eller hva så har jeg jo lært at det ikke lønner seg å kjøre fort på veien
 #308792  av sindrejl

Zepticon skrev:
Reagerer litt på den jeg.. så alle som bryter loven burde i fengsel..?
 #308797  av Zepticon

Gt4WRC skrev:
Zepticon skrev:
Du kjører ikke i 150 uten å være klar over det, du veit hvilke strafferammer det har, så slutt å syt over at du får som fortjent.

Greit ting ikke er som dem skal men de argumentsrekkene som føres av enkelte holder ikke mål i det hele tatt...

Jeg var fullstendig klar over at jeg kjørte over fartsgrensa. Det jeg også var klar over var at det heller ikke var trafikk på veien. Har ALDRI kjørt så fort i trafikk. Det jeg fortjener er å miste lappen, mener fortsatt fengsel var ufortjent. Vi har alle forskjellige meninger. Ser du nødvendigheten av at skattebetalerene skal betale for at jeg sitter i fengsel istedenfor at jeg kunne tatt samfunns-straff og jobba istedenfor? Uansett om det blir fengsel/samfunns-straff eller hva så har jeg jo lært at det ikke lønner seg å kjøre fort på veien
Du slipper jo å få samfunnstraffen sammen med andre tunge kriminelle.

Er helt enig i at ting ikke er helt på kanal med hvem/hva/hvor det prioriteres, og at alvorlige lovbrudd blir underprioritert, men måten det kommer frem på her, virker som om loverket suger fordi du måtte i buret etter å ha brutt loven.
 #309178  av ina

men for å bytte samtale emne her litt...
100 meter bortenfor hvor det er like fin vei som der jeg mistet lappen er fartsgrensen satt opp 10 km.. noe som ville gjort at jeg ikke mistet lappen... kjører jo ikke ofte bil lenger så har ikke fått sjekket om den har blitt satt opp der også, men står det ev noen steder på nett??? og åssen er det å klage på dette?
jeg regner med at man skal få brev fra tingretten etter å ha vært der, noe jeg enda ikke har fått...
 #309180  av Gt4WRC

har du mulighet til å anke fortsatt ?
 #309202  av sindrejl

om du har akseptert kan du ikke klage, om du ikke har akseptert men bare fått foreslått dom og du tok betenkningstid så kan du anke/klage
 #309478  av lexusmann

Hvordan er ståa her gt4wrc?
 #309493  av ina

sindrejl skrev:om du har akseptert kan du ikke klage, om du ikke har akseptert men bare fått foreslått dom og du tok betenkningstid så kan du anke/klage
jeg tok vel å aksepterte...

men.. lurer på en ting til.. jeg møtte jo i tingretten, og jeg burde vel å få no brev derifra siden jeg fikk 2 mnd mindre osv.. så ente på 6 mnd, så tror jeg slipper oppkjøring, men er jo greit å få det skriftlig.. har jo ikke fått bot eller noe enda...

også må jeg vel snart begynne å søke om å få tilbake lappen og mase litt.. fikk beskjed om at jeg burde å gjøre dette ca hver 3. uke.. men hva skal jeg skrive der a?
 #309499  av inzane2012

ina skrev:også må jeg vel snart begynne å søke om å få tilbake lappen og mase litt.. fikk beskjed om at jeg burde å gjøre dette ca hver 3. uke.. men hva skal jeg skrive der a?
nei du får vel bare skrive det som det er da, at du trenger bilen i jobbsammenheng, og at du har lært leksa di og alt det der, er vel bare å brette buksa godt ned, finne fram utstyret og sette i gang å pisse dem oppetter ryggen...
 #309504  av JK86

nei du får vel bare skrive det som det er da, at du trenger bilen i jobbsammenheng, og at du har lært leksa di og alt det der, er vel bare å brette buksa godt ned, finne fram utstyret og sette i gang å pisse dem oppetter ryggen...[/quote]

hahaha. sant sant :D
 #309509  av sindrejl

ina skrev:
sindrejl skrev:om du har akseptert kan du ikke klage, om du ikke har akseptert men bare fått foreslått dom og du tok betenkningstid så kan du anke/klage
jeg tok vel å aksepterte...

men.. lurer på en ting til.. jeg møtte jo i tingretten, og jeg burde vel å få no brev derifra siden jeg fikk 2 mnd mindre osv.. så ente på 6 mnd, så tror jeg slipper oppkjøring, men er jo greit å få det skriftlig.. har jo ikke fått bot eller noe enda...

også må jeg vel snart begynne å søke om å få tilbake lappen og mase litt.. fikk beskjed om at jeg burde å gjøre dette ca hver 3. uke.. men hva skal jeg skrive der a?
Ja de kan bruke lang tid på papirer, husker selv at det gikk en mnd før jeg fikk noe i posten.
Er bare å skrive det vanlige greiene om at du trenger bilen i jobbsammenheng og at du sliter kraftig med inntekt for tiden og hus, bikkje og unger kan gå dukken pga finanskrise, misting av lapp og mistet jobb ;)
 #309582  av Gt4WRC

lexusmann skrev:Hvordan er ståa her gt4wrc?
jeg tok betenkningstid, men kommer ikke til å anke. Kan jo ende opp med lengre tid uten lappen om jeg er skikkelig uheldig. Er et sjangsespill å anke
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 22