TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyotas nylige problemer

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #350226  av dca

anything for fame... har null tilltro til denne historia... taper..
 #350229  av lexusmann

ErikG skrev:Kansje litt stygt, men dog morsom.
Banner brare "litt"??hehe... :lol:
 #350236  av Mr_Storbrua

dca skrev:anything for fame... har null tilltro til denne historia... taper..
+1 her..
 #350297  av chris

Nå har Toyota gått ut og sagt at den episoden i statene med den løpske Priusen bare er bullshit, og at de ikke fant noen feil på bilen. De har heller ikke funnet noen feil på bilen i den norske varianten.

Jeg har nok trua på (og har hatt helt siden historiene kom ut) at dette er folk som er på jakt etter oppmerksomhet...
 #350363  av Mr_Storbrua

chris skrev:Nå har Toyota gått ut og sagt at den episoden i statene med den løpske Priusen bare er bullshit, og at de ikke fant noen feil på bilen. De har heller ikke funnet noen feil på bilen i den norske varianten.

Jeg har nok trua på (og har hatt helt siden historiene kom ut) at dette er folk som er på jakt etter oppmerksomhet...
Han i kr.sand eller lillesand eller hvor det var hadde 7 prikker på lappen.. Regner med han har blitt blinka i en boks.. å benytta seg av "svakheten" til toyota.. Har hørt noen historier om den mannen..

Idag hørte jeg på radioen at en LC hadde tatt ut i ett gårdstun, å truffet noen steiner, for deretter å rulle rundt på taket.. Dette pga gassen. Bilen er en '99 modell med wire..

Nå må folk skjerpe seg!!!!! De driter seg jo loddrett ut.. Håper faen meg Toyota saksøker de involverte, for svindelforsøk....
 #350383  av apehest

Haha ja hu dama med LC'n er morsom. "Satte den i gir så stakk den avgårde før jeg rakk å tråkke på bremsen!!"
Altså, nårru girer med automat har du bremsen inne fra før. Hvis du ikke har bremsen inne så har du tråkka feil. eod.
Og ja, jeg har tråkka på gassen istedetfor brems på en automat og det ekke festlig, men så var ikke jeg så klønete at jeg var borti noe som helst med bilen, langt mindre velta den.
Sist redigert av apehest den 16 mar 2010 22:00, redigert 1 gang totalt.
 #350385  av Toyota-rav4-2002

chris skrev:Jeg har nok trua på (og har hatt helt siden historiene kom ut) at dette er folk som er på jakt etter oppmerksomhet...
og
Mr_Storbrua skrev:
chris skrev:Nå må folk skjerpe seg!!!!! De driter seg jo loddrett ut.. Håper faen meg Toyota saksøker de involverte, for svindelforsøk....
Er så enig med dere i det, tror for det meste at det er svindel hele greia!
Og for at de vil gjøre det dårlig for toyota, folk vet de får erstatning for dette.
Det har gått så langt at de kaller de øverste i toyota for morder, fordi det har skjedd dødsulykke av dette før, dette blir for dumt altså!
 #350388  av Mr_Storbrua

har hørt noe rykter om at gm kan være blanda inn i dette.. men er som sakt bare noe jeg har hørt.. Så det er ikke noe jeg kan garantere.. En som sa det var kommet inn no penger fra gm til de som var involvert i dødsulykken i statene..

Om det er sånn det er, at GM betaler for å ødelegge for toyota, så kan dette bli en ganske så stor sak...
 #350389  av apehest

Altså alle amerikanske bilprodusenter er involvert i mediastormen og kongresshøringen gjennom sine lobbieringsorganisasjoner. Så med andre ord er staten involvert som eier av bilprodusentene, pluss at de sitter og styrer høringen. Gunstig?
Passer også greit ettersom Obama har lovet at han skal gjenreise bilindustrien i usa.

MEN, la oss nå ikke glemme at kvaliteten til toyota har faktisk gått ned pga fokuset på vekst. Glad jeg har en gammel skuddsikker bil i reserve, må bare sette den sammen igjen først..
 #350391  av ErikG

Har vel hørt noe slikt jeg også. Sånt rent faktamessig er det ikke noe bedre for amreikansk økonomi at gm selger mer da de er en stor aksjonær i gm. GM vil selge bedre om andre aktører selger mindre. Det som selges mest i USA er Lexus og Toyota, derfor perfekt og sværte Toyotas rykte.

Men om GM har vært i bildet her veit jeg ikke, bare hørt litt om at det var GM som tipset pressen om flere toyota kampanjer og feil. Også hadde han som krajset med Prius der borte en t-sjorte det stod chrysler car club eller noe på. Men, men. Nå virker det faktisk som Toyota bare får mer og mer støtte. bare å lese i denne tråden, da det først virket som det var mye negativt mot Toyota, mot nå da det virker som det er en del støtte.
 #350392  av Mr_Storbrua

Helt enig.

Det som er synd er at toyota selv ikke akkurat kan drite i de som sier gassen har hengt seg opp..

Det som vel kan kalles positivt i denne saken er at toyota nå skjerper inn på det som har vært.. å at kvaliteten vil stige til det som engang var :)
 #350394  av ke25-toyoglide

Oppi alt detta så skal en ikkje glemme reelle dødsulykker som er forårsaket av Toyota sine produksjonsmangler.
Viss noen prøver seg på svindel, så bør de straffes like hardt som de som ville blitt dømt viss de ikkje ble avslørt.
Viss det er sant at vedkommende har 7 prikker så kommer det ut i media, det er sånne ting de lever av å finne ut.
Og Toyota har vert for slappe i flere år, det er det ikkje tvil om i mine øyne.
Det har til og med toppsjefen innrømt.
De har fokusert for mye på å bli størst og det har gått utover kvaliteten. det er ikkje mine ord, men Toyota sine ord.
Dess lenger sjåføren nå holder seg unna Politi/media/Toyota, dess mer svekkes historien hans.
Viss det er sånn at han har bløffa, så håper eg han har vett nok til å innrømme det.
Det positive med denne saken er at kanskje bilprodusentene tenker seg litt om når de plasserer elektronikk i biler, som skal styre ratt, gass og brems.
Og Toyota har vist hvordan en skal skru av tenningen (holde start/stopp knappen inne i 3 sek)
Det visste ikkje eg, og sikkert ingen andre heller.
Og at Toyota kan få øynene opp for kvalitet igjen, slik at de kan lage biler slik vi er vant med :D
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12