thomas_ja27 skrev:Den ene turboen gikk heden i dag under en test
laddet ca. 1 bar, så ble det en forferdelig ulyd.
Etter det ble eksoslyden mye høyere og får bare 0,1bar turbotrykk under pådrag, regner med at akslingen er knekt i den ene turboen.
Det er vel nå man må begynne å vurdere om man skal reparere dette eller man skal gå for singel..
Noen som har noe forslag på en singelturbo som vil fungere brukbart? har planer om å nå ca 400-500hk
Vil helst ha noenlunde drag på lavt turtall.
Ser at driftmotion selger et singelkit til 1500 dollar: http://store.driftmotion.com/static/i-2 ... rbokit.php
noen som har noe erfaring med kitt derfra?
hehe, må ikke over 0,9 med jdm-snegler vettu!

Dog, kjiipt når du står der...
Driftmotion sine kitt er "best value for money" uten tvil...jeg har ikke direkte erfaring foruten jeg har handla mye annet av dem, og de skriver faktisk ned mva-verdien litt når de sender det internasjonalt etz (du sparer noen kroner).
Turbokittene deres får mye skryt rundt omkring, turboene er Garrett-innmat med noen egenproduserte/kina eksoshus og kompressorhus. Fungerer stort sett meget bra, og hvis det skulle være noe tull har de en support som er veldig god (selvsagt Noe begrensa siden det er ett HAV mellom deg og de).
Grenrørene er kina-grenrør som i utgangspunktet sprekker, men Driftmotion forsterker dem med 2-3 stag som stiver opp strukturen ganske bra - og da holder de godt!

Nå får du med K&N filter gratis og ser jeg...hehe, kjekt! er jo en 500-1000kr spart det og egentlig
Hadde gått for 60-1 kittet jeg... på 2,5L 1JZ har du da maks ladetrykk i området 3500.... på 2JZ er du vel nede i 2500 ol med makstrykk, og det er jo ganske kjapp spoolup må jeg si. Men valg av kompressorhus (A/R) tørr jeg ikke uttale meg om...ser du har 3 valg.