Side 10 av 19

Re: MK3 supra 2JZ prosjekt

Legg innLagt inn:28 des 2010 00:38
av ø.f
Da ser du jaggu dårlig..... eller så er det pinadø kun jeg som ser forferdelig dårlig :lol:
ArildM skrev:Pft, verken over hastigheten eller på Norsk vei dette såvidt jeg kan se :| Men brukernavnet på Youtube var kanskje litt åpenbart :wink:

Re: MK3 supra 2JZ prosjekt

Legg innLagt inn:28 des 2010 00:41
av ArildM
Hvem vet :lol: :mrgreen:
Om noen skulle spore opp dette blir det vel uansett vanskelig å opprette noen sak da det ikke lett er påviselig at det foregår uforsvarlig kjøring eller kjøring over fartsgrensen 8)

Re: MK3 supra 2JZ prosjekt

Legg innLagt inn:28 des 2010 13:01
av thomas_ja27
Hehe ja brukernavet ble kansje litt domt, tenkte over det etter jeg ha lasta opp filmen :roll:
Men tror de sliter med å finne ut hvor dette er og hastighet osv.. :-)
Men skal fjerne den så slipper man at det blir noe tull :P

Re: MK3 supra 2JZ prosjekt

Legg innLagt inn:28 des 2010 23:18
av tomrnk
Virket som det sparket godt i fra =D

Re: MK3 supra 2JZ prosjekt

Legg innLagt inn:29 des 2010 00:18
av thomas_ja27
tomrnk skrev:Virket som det sparket godt i fra =D
Hehe ja ble noe annet drag :-) Ble en drøm å få manuellkasse.

Re: MK3 supra 2JZ prosjekt

Legg innLagt inn:29 des 2010 16:23
av Scotty
Video fjernet? :( Last opp på streetfire.net

Re: MK3 supra 2JZ prosjekt

Legg innLagt inn:31 des 2010 02:03
av thomas_ja27
Den ene turboen gikk heden i dag under en test :( laddet ca. 1 bar, så ble det en forferdelig ulyd.
Etter det ble eksoslyden mye høyere og får bare 0,1bar turbotrykk under pådrag, regner med at akslingen er knekt i den ene turboen.

Det er vel nå man må begynne å vurdere om man skal reparere dette eller man skal gå for singel..
Noen som har noe forslag på en singelturbo som vil fungere brukbart? har planer om å nå ca 400-500hk
Vil helst ha noenlunde drag på lavt turtall.

Ser at driftmotion selger et singelkit til 1500 dollar: http://store.driftmotion.com/static/i-2 ... rbokit.php
noen som har noe erfaring med kitt derfra?

Re: MK3 supra 2JZ prosjekt

Legg innLagt inn:31 des 2010 07:45
av Radial
thomas_ja27 skrev:Den ene turboen gikk heden i dag under en test :( laddet ca. 1 bar, så ble det en forferdelig ulyd.
Etter det ble eksoslyden mye høyere og får bare 0,1bar turbotrykk under pådrag, regner med at akslingen er knekt i den ene turboen.

Det er vel nå man må begynne å vurdere om man skal reparere dette eller man skal gå for singel..
Noen som har noe forslag på en singelturbo som vil fungere brukbart? har planer om å nå ca 400-500hk
Vil helst ha noenlunde drag på lavt turtall.

Ser at driftmotion selger et singelkit til 1500 dollar: http://store.driftmotion.com/static/i-2 ... rbokit.php
noen som har noe erfaring med kitt derfra?
hehe, må ikke over 0,9 med jdm-snegler vettu! ;) Dog, kjiipt når du står der...

Driftmotion sine kitt er "best value for money" uten tvil...jeg har ikke direkte erfaring foruten jeg har handla mye annet av dem, og de skriver faktisk ned mva-verdien litt når de sender det internasjonalt etz (du sparer noen kroner).
Turbokittene deres får mye skryt rundt omkring, turboene er Garrett-innmat med noen egenproduserte/kina eksoshus og kompressorhus. Fungerer stort sett meget bra, og hvis det skulle være noe tull har de en support som er veldig god (selvsagt Noe begrensa siden det er ett HAV mellom deg og de).
Grenrørene er kina-grenrør som i utgangspunktet sprekker, men Driftmotion forsterker dem med 2-3 stag som stiver opp strukturen ganske bra - og da holder de godt! :)
Nå får du med K&N filter gratis og ser jeg...hehe, kjekt! er jo en 500-1000kr spart det og egentlig :)

Hadde gått for 60-1 kittet jeg... på 2,5L 1JZ har du da maks ladetrykk i området 3500.... på 2JZ er du vel nede i 2500 ol med makstrykk, og det er jo ganske kjapp spoolup må jeg si. Men valg av kompressorhus (A/R) tørr jeg ikke uttale meg om...ser du har 3 valg.

Re: MK3 supra 2JZ prosjekt

Legg innLagt inn:31 des 2010 12:08
av thomas_ja27
Radial skrev: hehe, må ikke over 0,9 med jdm-snegler vettu! ;) Dog, kjiipt når du står der...

Driftmotion sine kitt er "best value for money" uten tvil...jeg har ikke direkte erfaring foruten jeg har handla mye annet av dem, og de skriver faktisk ned mva-verdien litt når de sender det internasjonalt etz (du sparer noen kroner).
Turbokittene deres får mye skryt rundt omkring, turboene er Garrett-innmat med noen egenproduserte/kina eksoshus og kompressorhus. Fungerer stort sett meget bra, og hvis det skulle være noe tull har de en support som er veldig god (selvsagt Noe begrensa siden det er ett HAV mellom deg og de).
Grenrørene er kina-grenrør som i utgangspunktet sprekker, men Driftmotion forsterker dem med 2-3 stag som stiver opp strukturen ganske bra - og da holder de godt! :)
Nå får du med K&N filter gratis og ser jeg...hehe, kjekt! er jo en 500-1000kr spart det og egentlig :)

Hadde gått for 60-1 kittet jeg... på 2,5L 1JZ har du da maks ladetrykk i området 3500.... på 2JZ er du vel nede i 2500 ol med makstrykk, og det er jo ganske kjapp spoolup må jeg si. Men valg av kompressorhus (A/R) tørr jeg ikke uttale meg om...ser du har 3 valg.
Hei og takk for svar :-)

Nei de tålte tyligvis ikke det :-P har en kompis som hadde en mkiv(jdm) som kjørte rundt en bar å det gikk nå bra så lenge han hadde bilen ihvertfall. Men han hadde kansje flaks da :-P Ja blir bare mer å mer sikker på at jeg blir å gå for singelturbo så blir vel et driftmotion kit da :-) må bare finne ut hvilken A/R jeg skal gå for. Vil jo ha rask spool så bil vel .68 regner jeg med :-)

Re: MK3 supra 2JZ prosjekt

Legg innLagt inn:31 des 2010 12:57
av Supramk3turbo
Jeg kjørte 1.2 - 1.3 bar på mine jdm turboer over et år, de funket som gull hele veien... De skal tåle det, men holdbarheten blir dårligere så klart.


Lurer på om tommr på forumet bruker den samme turboen som du har funnet der :) Funker fint den :)

Re: MK3 supra 2JZ prosjekt

Legg innLagt inn:01 jan 2011 01:44
av thomas_ja27
Ja jeg har hørt flere som kjører over 1 bar på orginalsnurrene, så syns det var litt rart de bare tok kveld så fort.

Ja så han hadde kjøpt fra driftmotion, skal plukke sundt i morgen så får vi se om det er noe håp for å få det reparert. Ellers må jeg vel bare åpne sparekontoen å bestille singel og sprut :-P

Re: MK3 supra 2JZ prosjekt

Legg innLagt inn:01 jan 2011 01:57
av thomas_ja27
IMG_0365.JPG
IMG_0365.JPG (49.12 kiB) Vist 955 ganger
Litt synd å må begynne å rive sundt noe man nettopp har gjort ferdig :-P men må vel regne med litt av hvert med et sånt prosjekt

IMG_0357.JPG
IMG_0357.JPG (38.82 kiB) Vist 955 ganger
Supra på vinterføre :-P

Re: MK3 supra 2JZ prosjekt

Legg innLagt inn:01 jan 2011 16:33
av Supramk3turbo
Ja, noe må man regne med :) he he.

Noe du bør følge med på er simringen i fremkant av veiva... Jeg ser du fortsatt kjører med orginal veivhus vent, når du øker turbotrykket så blir den orginale for dårlig, å du vil få et mye høyere trykk i motoren, som kan føre til at simringen spretter ut...

Re: MK3 supra 2JZ prosjekt

Legg innLagt inn:01 jan 2011 22:31
av Radial
Jeg har kjørt på 0,9 med peak'er på 1,1bar i driftetreff i 2010 på mine jdm-turboer...har til og med kjørt med avrevet trykkrør(hoppa av) med overspeed til de grader på turboene, men de har holdt. Skal kjøre med de en sesong til tenkte jeg..

Men, jeg leste mye på supraforums og Jzx100 forums før jeg skrudde opp trykket - for har du frontrør som er uorginalt (tuning'ish-frontrør), og har fjerna katt'n, så blir difftrykket på hver side av turbinhjula på turboene for stort ved pådrag - og turbinhjulet separerer, ubalanse og akselbrudd.
Er litt avhengi av at turboene holder en sesong til, så da får jeg håpe det holder og legge forholdene tilrette for det ;)

De som har montert ettermarkeds-frontrør (feks Fredrik Aasbø?) og fjerna katt har satt inn en strupning i eksosen ved tilkoblinga av frontrøret som struper 5-10mm, så du får litt baktrykk mot turbinen.

Re: MK3 supra 2JZ prosjekt

Legg innLagt inn:02 jan 2011 01:34
av thomas_ja27
Demontering..
IMG_0412.JPG
IMG_0412.JPG (1.16 MiB) Vist 911 ganger
Bra klump det dær :-P
IMG_0414.JPG
IMG_0414.JPG (1.24 MiB) Vist 911 ganger
Ble jaggu god plass nedi her :-)
IMG_0415.JPG
IMG_0415.JPG (1.1 MiB) Vist 911 ganger
Her ser vi akselbruddet.. det var den bakre turboen som hadde takket for seg.
IMG_0416.JPG
IMG_0416.JPG (1.15 MiB) Vist 911 ganger
eksoshuset har også fått en del juling.
IMG_0417.JPG
IMG_0417.JPG (832.19 kiB) Vist 911 ganger
Supramk3turbo skrev:Ja, noe må man regne med :) he he.

Noe du bør følge med på er simringen i fremkant av veiva... Jeg ser du fortsatt kjører med orginal veivhus vent, når du øker turbotrykket så blir den orginale for dårlig, å du vil få et mye høyere trykk i motoren, som kan føre til at simringen spretter ut...
Skal jeg åpne opp litt mere på avluftinga da :-) har nettopp bytta tettninga i forbindelse med reg. reimbytte så gidder ikke rive sundt dette enda en gang :-P
Takk for tipset :-)

Radial skrev:Jeg har kjørt på 0,9 med peak'er på 1,1bar i driftetreff i 2010 på mine jdm-turboer...har til og med kjørt med avrevet trykkrør(hoppa av) med overspeed til de grader på turboene, men de har holdt. Skal kjøre med de en sesong til tenkte jeg..

Men, jeg leste mye på supraforums og Jzx100 forums før jeg skrudde opp trykket - for har du frontrør som er uorginalt (tuning'ish-frontrør), og har fjerna katt'n, så blir difftrykket på hver side av turbinhjula på turboene for stort ved pådrag - og turbinhjulet separerer, ubalanse og akselbrudd.
Er litt avhengi av at turboene holder en sesong til, så da får jeg håpe det holder og legge forholdene tilrette for det ;)

De som har montert ettermarkeds-frontrør (feks Fredrik Aasbø?) og fjerna katt har satt inn en strupning i eksosen ved tilkoblinga av frontrøret som struper 5-10mm, så du får
litt baktrykk mot turbinen.
Ja da har vi jo forklaringen på hvorfor dette har skjedd, jeg har 3" rett ut fra turbo og uten Katt :-P
Blir singelturbo nå, så satser vi på at det holder :-)

Er det noen som har prøvd å kjørt singelturbo på orginalsprutet?
Har en sånn Blitz Access Ecu der fartsperre og fuelcut er fjerna, gikk reint å fint på twinturboene på 1 bar.