Jeg tok i dag kontakt med kundesenteret på Toyota Norge med tanke på om man kunne fått litt info om utbygging. Fikk enkelt svar "Vi godkjenner ikke annet enn det vi selv har solgt. Ha en god dag"
Ikke mye hjelp å få der heller.
Fikk i går også kontakt med en fyr som driver og prøver å få godkjent bilen i Sverige, enda bilen har norske skilt.
Noen som har erfaring med det? Eller TUV, Tyskland?
Re: MR2 mk 1 AGTE
Legg innLagt inn:13 apr 2011 20:13
av inzane2012
tror ikke kundesenteret er rette plassen å ringe til vist du skal snakke om sånt med toyota, men heller prøve å få kontakt med en spesefikk person der
Re: MR2 mk 1 AGTE
Legg innLagt inn:13 apr 2011 21:27
av MR2i
inzane2012 skrev:tror ikke kundesenteret er rette plassen å ringe til vist du skal snakke om sånt med toyota, men heller prøve å få kontakt med en spesefikk person der
Hehe.. ja, det forsto jeg fort.. dama hadde nok et standardsvar på det der..
Men har fått en link til http://www.ssperformance.no/nb/godkjenning.html, som visstnok driver med hjelp til TUV-dokumentering og testing av biler for godkjennelse av BT.
Har nettopp kontaktet de, så får jeg se hva de får til...
Re: MR2 mk 1 AGTE
Legg innLagt inn:13 apr 2011 23:21
av ArildM
Keep us updated
Krysser fingrene for deg nå
Re: MR2 mk 1 AGTE
Legg innLagt inn:14 apr 2011 00:37
av inzane2012
supert! håper så inderlig dette her går gjennom! kan åpne dører for mange etter deg
Re: MR2 mk 1 AGTE
Legg innLagt inn:16 apr 2011 17:27
av MR2i
Tenkte jeg skulle kaste det første grenrøret, men fant ut at jeg skal bruke det til skrekk og advarsel.
Jeg leverte det til Solør Industriservice for å sveise grenrøret på steder vi hadde kortet inn rør.
Sveiseren må ha et elendig syn, for grenrøret ble helt ødelagt. Han hadde tilogmed sveist der det ikke var skjøtet slik at det ble utett!
SDC10925a.JPG (320.8 kiB) Vist 596 ganger
SDC10926a.JPG (283.63 kiB) Vist 596 ganger
Jeg hadde ikke bedt om at kanten rundt flensen til wastegate skulle sveises ettersom det ikke var kappet. Dette så visst ikke sveiseren og bare kladdet på...
SDC10928a.JPG (348.4 kiB) Vist 596 ganger
SDC10931a.JPG (247.82 kiB) Vist 596 ganger
Når jeg sa at dette kan jeg ikke godta og forklarte at jeg må bestille nytt grenrør og at dette måtte de erstatte fikk jeg beskjed at det kunne jeg bare glemme. De hadde brukt flere timer på dette og mente det var godt nok at de ikke fakturerte for jobben.
Jeg svarte da tilbake at han som gjorde jobben måtte jo skjønne at han ikke fikk til allerede på første røret og burde gitt seg da. Slik at noen som faktisk kan sveise kunne gjøre det. Men neida.. han bare kladdet på..
Og Solør Industriservice kaller seg profesjonellt sveiseverksted.. jadda..
Re: MR2 mk 1 AGTE
Legg innLagt inn:16 apr 2011 18:31
av inzane2012
rimelig dårlig utført det der ja, til og med jeg som ikke har noe erfaring med sveising ser at det der ikke er profft utført, og meget dårlig av verkstedet og ikke ertsatte det ettersom di helt klart har fullstendig ødelagt det...
Re: MR2 mk 1 AGTE
Legg innLagt inn:18 apr 2011 17:41
av MR2i
Da har jeg fått svar angående full TUV-godkjennelse.
Beløpet var 55.000,- eks. mva. med 220 hk MK1.
Er kanskje verdt det i forhold til hva som skjer om man blir tatt med det.. evt. skjer noe etter veien...
Men før jeg bruker sånne penger på et dokument kommer jeg nok til å sjekke med BT om dette.. har lest et par steder at de nekter å godkjenne TUV-godkjente biler... (?)
Re: MR2 mk 1 AGTE
Legg innLagt inn:18 apr 2011 18:02
av ArildM
Var det SSpreformance som skulle ordne med dette eller?
Smart å høre med BT om de vil godkjenne et slikt TüV papir først, gjerne få det skriftlig slik at de ikke rekker å skifte mening til neste gang du snakker med dem
Re: MR2 mk 1 AGTE
Legg innLagt inn:18 apr 2011 18:05
av MR2i
Det var SSPerformance ja..
Re: MR2 mk 1 AGTE
Legg innLagt inn:18 apr 2011 18:11
av ArildM
Har hørt snakk om at de nektet TüV før ja. Men det var vel i forbindelse med import av JDM Supra? Tror det var Toyparts eller et annet norsk firma som ofret flere supraer uten at det ble noe utav det. Hadde det vært 4AGZE TüV papirer som kunne ha gått til flere biler hadde du vel kunnet dele regningen med noen
Koster å være kar i Norge
Men lykke til uansett da
Re: MR2 mk 1 AGTE
Legg innLagt inn:18 apr 2011 18:32
av MR2i
Jeg har spurt hva som er inkludert i den prisen. Er jo eks. mva også forresten. Så i realiteten blir det 68.750,- for papirer.
Spørs om de ekstra 80 hk'ene blir litt vel dyre..
Jeg har jo fått godkjennelse for SC 145 hk.. større reimskive og 195 hk er jo innen rekkevidde.. men.. den ulinga av kompressoren da.. huff..
Hmm.. kan jo først ta en "spansk" en og høre etter turbo og 145 hk.. kompromiss..
Men de er vel redde for at det er lettere å skru opp trykket da.. Selv om de sikkert vet om de større hjulene til kompressoren...
Re: MR2 mk 1 AGTE
Legg innLagt inn:19 apr 2011 00:09
av ArildM
Godkjenner dem i så fall feks Rotrex charger? Den lager ikke noe støy samt har en flott effektkurve. Jo mer støy kompressoren lager jo mer friksjon og motstand har du.
[youtube][/youtube]
Re: MR2 mk 1 AGTE
Legg innLagt inn:19 apr 2011 00:39
av MR2i
276 BHP på den AGE'n der.. hehe.. vel.. jeg har vel kjørt linja jeg har gjort, så det spørs hva man skal gjøre..
Men mistenker at de 55.000 + mva fra SSPerformance inkluderer en pen fortjeneste til de. Har hørt at TUV-testen koster 20.000. Er snakk om en lokal fyr her som skal godkjenne en M3 med noe villt noe.. Har sendt melding, men har ikke fått svar fra han enda..
Re: MR2 mk 1 AGTE
Legg innLagt inn:19 apr 2011 00:48
av ArildM
Trenger ikke gå for så mye power da
Tenkte bare å komme med et forslag siden det mest sannsynlig blir billigere å sette en Rotrex charger på motoren din enn å få tak i TüV papirene