TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rafinus Mr2 Mk1

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #423334  av ArildM

Aha, da er det litt annen patent på 20v motoren :)
Absolutt positivt å se at det er noen stykker som blir restaurert, det trenger de for å si det slik :)

Hadde trodd både jeg, kjøringen og Mr2n min var glemt etter så mange år oppi der :lol: :oops: Tydeligvis satt mine spor :oops:

I Januar skal jeg starte med å få montert inn 20v motoren min, gleder meg som en unge til å få start på den igjen :D AW11 er herlige gocarter å kjøre, har man først kjørt en sånn bil blir det meste annet ganske kjedelig :)
 #423486  av Rafinus

slike biler blir ikke glemt så fort :D

Gleder meg til å få høre at du har fått start igjen, har du ledningsnettet og alt klart slik at det er plug and play ?

Fikk på fangeren her om dagen så det er en start ivertfall, men er enda litt tilpassing for at det skal bli pent.

Bilde

Bilde

Slik står gullet i dag, målte -12 ute Brrrrr, blir nok en opptiningstur/juletur tror jeg.

Bilde

sitter å titter på nye motordeler på forskjellige amerikanske sider, noen som har tips ?
lager budjsett for å se om det blir noe til overs til våren slik at man kan få utløp for fantasiene.
Noe her som kalles for inbyggerstønad, som sier at alle unge som kjøper seg hus får 50,000 av kommunen, bare synd at fjorårets budsjett var brukt opp så jeg håper jeg får mine penger nå til våren :mrgreen: At jeg ikke må vente til neste år :cry:

Jeg må få skryte av utsikten fra nykåken (Litt off topic) :D
Bilde
 #423492  av ArildM

Er det i Spildra eller? Vanskelig å se :oops:

Alt skal være plug and play i følge "Doktoren (Joshua aka Dr.Tweak)", så jeg krysser fingrene for akkurat det :) Gleder meg STORT til oppstart :D

Får jo ITB'er / Silvertop til overs når jeg får oppstart da :wink:

Ellers så jo leppa bra ut nå da :)
 #423498  av Rafinus

Er spidra ja :) ser ned mot spilderbrua ;)

Du får si ifra når du har fått ut motoren og er klar til å sende ;)
Men jeg tror jeg trenger hele innsuget m/ dyser og fuelrail for at det skal funke ;)
Så er det bare å bestille ny styreenhet så skal man lete lenge for å finne et likt motorom/motor ;)
Fant noen camaksler fra brian crower som ikke kostet skjorta,
Noen som har prøvd de ?

Vi får finne ut av hvem som får det beste oppsettet når vi møtes på Vårtreffet ;)

Leppa ser grei ut forfra men er ikke så pen bak frontfangeren, er mye som må kappes bort :)
 #423503  av ArildM

Skal si fra når den er tatt ut ja :)
Triflow cammene til 16v motoren har fått mye skryt på Club4AG, ellers så ville jeg ha hørt litt der om hvordan du kan bygge det for å få det best mulig. Tenker du da å bytte til annen motorstyring for å få det styrt skikkelig eller? Kan bli svært spennende :)

Min 20v motor blir jo bare org+ så den blir ikke så vanvittig, men tror den kan bli morsom uansett :) Bare noen få mnd igjen til vårtreffet nå 8)
 #423509  av Rafinus

Blir ikke så vilt dette heller.
Tenkte jeg skulle prøve meg på.
http://twosrus.com/catalog/product_info ... cts_id=770

Kamaksler og ombygget innsug.
Hadde vert morro og nådd en 150-160 Hp, mer er bonus :)
Tenkte jeg skulle se hva jeg fikk til uten turbo , for det virker som at det er løsningen til alle andre ;P
derfor vill jeg prøve noe annet :)

Har sett med erfaring i andre bygg at det ofte er Turboen som er grunnen til mange problem ved et oppsett.
Pluss at jeg vill ha en orginal/oldscool stil ;)

Men med 150-160 Hp så ligger det vell rundt blacktop effekt ?
 #423513  av ArildM

Her er dyno av en ganske så stock Blacktop:
http://www.padandwheels.com/mr2/blackto ... /dyno.html

Å komme opp på samme effekt med 4AGE 16 er ikke så vanskelig, gode kammer gjør veldig mye :)

Lyden av en NA motor opp mot en Turbomotor er jo klasseforskjell! 4age motoren har en nydelig lyd når den er kvasset opp litt, særlig med ITB'er :) Så jeg støtter deg i å kjøre NA. Har fått så utrolig mange spørsmål på hvorfor jeg bygger NA motor og ikke skal ha turbo. Alle må jo ha turbo sier folk! Meeh, ikke på AW11en, holder med det i SW20en :)

Megasquirt skal vist være ganske ok saker, så det blir spennende :) Blacktoppen nyter i alle fall veldig godt av en godt satt opp ECU i følge David og andre som har prøvd.
 #425981  av Rafinus

Da startet desverre ikke bilen da jeg skulle dra fra jobb i dag ;(

Klikket bare i starteren,
har hatt en mistanke lenge om at den begynte å bli sliten men har desverre utsatt det til nå.
tok desverre ikke bilder men kontakten mellom starterreleét og startmotore var eiret av, + dårlig kontakt inne i selve releét.
fikk loddet opp ny kabelsko på ledningen og pusset kobberet i releét så nå går startmotoren så sterkt som den aldri før har gjort ;)

Noen som har tips til dekkdimensjon på AW11 ?
skal høre undersøke pris på gateslicks på mandag (har hørt mye skryt av TOYO R888)

Lexusen har også fått den såkalte Skyline Mod. ;) med bak-/bremse- og tåkelys i de midterste lyktene bak ;)

Å jeg må bare få si at jeg GLEDER meg til sommeren :)
 #425987  av ArildM

Kjøp noen lette 15" felger i kombinasjon med slicks, usikker på dimensjon :)
Mindre enn org gir jo lavere utveksling da? :)

Ellers, gleder meg sykt til våren jeg også :D
 #426012  av Mr2mr2

Har 6,5" brei felg ET 38 med 205 50 15
Har ikke kjørt med det, men ser helt greit ut.
Dekksidene er helt rette. Hjulene er litt innforbi hjulbuene, så kan godt justere de litt utover med annet innpress/breiere felg.
 #426049  av ArildM

Tror det skal være en fin dimensjon, samtidig som det er en ganske vanlig kombinasjon slik at slicks blir ganske rimelig :)
 #426240  av Rafinus

Blir 205/50-15

sitter å venter på svar på pris på et sett Yokohama baneslicks,

Noen som har prøvd det merke før?

Ser ut til at det blir 20V til høsten, det er de motorene som jeg ser passer best til mitt bruk, og nå når jeg vet at det ikke er noe problem å få tak i servicedeler.
blir gjort litt innvendig arbeid + åpene ITBèr.
skal ikke bli en lyskryssracer men en god lekebil for pene sommerdager (Og for å kjøre rundetider på ACR :)
 #426242  av Mr2mr2

baneslicks?

Kan vel ikke bruke det på "track days" o.l. siden vanlige trafikkregler gjelder :?:

Eller skal du kjøre vanlige løp?
 #426251  av ArildM

Lykke til med 20v konvertering, det er en del jobb, men verdt det når du får tatt første turen :)
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 19