TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Nyheter og updates om ft86/gt86/86/frs

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #407779  av Julebrus
 
Kjønner ikke hvorfor dem ikke gikk for denne istedenfor, den er jo hundre ganger kulere :evil: :evil:
Vedlegget 2011-Toyota-FT-86-II-Concept-Front-Rear-View.jpg er ikke lenger tilgjengelig.
Toyota-FT-86_II_Concept_2011_800x600_wallpaper_06.jpg
Toyota-FT-86_II_Concept_2011_800x600_wallpaper_06.jpg (63.82 kiB) Vist 2481 ganger
 #407849  av RESOKEI
 
[quote="Julebrus"]Kjønner ikke hvorfor dem ikke gikk for denne istedenfor, den er jo hundre ganger kulere :evil: :evil:

Fordi konsept biler ikke er det samme som produkjsonsbiler. Ting må justeres før produksjon på grunn av sikkerhet, kostnad å andre restriksjoner(fks høyde og utforming av panser ved påskjørsel av person). Hadde de gått for konsept bilen ft86 hadde prislappet fort grøpet over millen her i norge. Har man mer penger kommer det nok en supra eller noe som kan fylle tomrommet mellom nå gt 86 og lexus lfa. Personlig er jeg gått fornøyd med resultatet og må si at jeg sjelden har sett en sports produksjonsbil bil så lik som denne ble konseptbilen. Men er enig at konseptbilen så finest ut :)

Har spurt toyota om de vet noe om eventuelt tdr versjon eller tte versjon til norge, men overraskendet nok hadde de ingen informasjon.De henvendte meg til deres facebook side :roll: . Tror ikke toyota norge vil drive noen aktiv markedsføring av bilen. Noe som er synd når man ser hvordan England, Japan, Australia og Usa har klart å skape mye blest om bilen.Der tar de forhåndsbetillinger og ulike stunts som FIRST 86,VIPDAYS osv. Toyota kunne jo begynt å sondere hvor stor interesse det er her i Norge,Men de har sikkert glemt hvordan de skal markedsføre en bil for folk med kjøregledet og ikke er 45 pluss.Jeg kan skjønne dem litt.Målgruppen for bilen er egentlig 20- 30 åringer, men i norge med våre bilpriser er det få som har råd til å kjøpe en ny upraktisk sportsbil i den alderen(i Usa er denne aldersgruppen et stort marked). I norge er alderen ofte forskjøvet til 30-40 år.Det er uansett trist at Min lille markedsføringsjobb på dette forumet er bedre enn hva toyota norge har gjort til nå for og spre budskapet om bilen.De skulle vært ute å holdt varme de som er inntreserte nå. slik at de ikke forsetter jakten på bil oss andre som har sportsbil tilgjengelig.Flere år uten sportsbil har fått de til å glemme at det finnes bil entusiaster oss toyota også. Vi har ventet lenge på denne bilen :twisted: Når det gjelder informasjon om bilen vet de av dere som har lest denne tråden mer om bilen en en eneste toyota ansatt jeg har snakket med :lol:

Selger mazda bra med mx5 i norge? Hvis de gjør det burde toyota ha startet med mer markedsføring av gt86. for ikke å snakke om subaru norge :roll:
Sist redigert av RESOKEI den 02 mar 2012 03:54, redigert 6 ganger totalt.
 #407850  av RESOKEI
 
Autobild sier det er bekreftet fra Tetsuya Tada at det kommer roadster/cab versjon av gt 86 : http://www.autobild.de/artikel/toyota-g ... 82669.html


 #407922  av ArildM
 
Subaru versjonen skulle jo nesten ha hatt 4x4 og Turbo for å skille seg litt ut? :)
 #407945  av RESOKEI
 
Denne bilen vil bli bygget på subaru sin fabrikk. Uansett om det er toyota gt 86, frs eller subaru brz. subaru har utviklet det mekaniske å toyota har stått for filosofien til bilen og designet. Etter det jeg har skjønt kan de ved neste generasjon modell gå ulike veier, men for lanseringen er de idendiske. Det er ikke å komme fra at meste av teknologien er subaru sin. toyota eier 20% av subaru å har nok presset de til å gå vekk fra turbo og firehjulstrekk. tilbake har subaru fått et penere design i sin stall som de kan bygge videre på. Selv om jeg er en toyota man kan jeg ikke legge skjul på at dette er 90% en subaru bil bygget etter toyota sin filosofi og premisser.

så senere vil nok subaru slenge på en turbo. firehjultrekk tror blir en for dyr omgjøring til at vi vil se brz 4wheeldrive.
 #407973  av inzane2012
 
20% eierskap i Subaru altså?? syns jeg mente å ha lest en plass at Toyota haraksjemajoritet i Subaru, og at det er det som gjør at Toyota har velgt å bruke Subaru som samarbeidspartner... men uansett, hvem som eier hva, så er det ikke til å stikke under en stol at denne bilen er ett SÅRT trengt tillegg i stallen, både til Toyota og Subaru :)
 #407989  av ArildM
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru
Fuji Heavy Industries, the parent company of Subaru, is currently in a partial partnership with Toyota Motor Corporation, which owns 16.5% of FHI.[1]
?

Uansett helt enig med Nicolay 8)

Update:
http://www.fhi.co.jp/english/ir/share_info/share.html
Toyota Motor Corporation 129,000 16.48%
Usikker på om dette betyr at Toyota er en av de største aksjeholderene i FHI?
 #407990  av ArildM
 
Tydeligvis kan man også få kjøpt Toyota hus:
Bilde
http://www.toyota-global.com/company/pr ... using.html
Toyota båter:

http://www.toyota.co.jp/marine/

Og en god del andre ting:
http://www.toyota-global.com/company/pr ... ota_group/
 #408009  av inzane2012
 
jaja, tydligvis lenge siden jeg leste den artikkelen, så har jeg sikkert missforstått litt :) hehe...

Toyota hus faktisk, kanskje jeg skal kjøpe meg det og når jeg blir voksen :P
 #408020  av RESOKEI
 
Gjorde ikke wiki skjekk når jeg slang ut 20% prosent :) Ahhh nydelig toyota hus! Sikker bra garanti, men hvor mange kollisjonsputer er standar og kommer huset med dual klimakontroll og alarm? ikke minst kunne jeg tenke meg varmeseter og varmestråder i vinduene 8)
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 35