TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica st185 90' prosjekt

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #423544  av God

Jau, har troa på at dette blir bra. :)
 #424097  av God

Felger og tilbehør er bestilt + oljering pakninger til bakdiff. Skal også bestille AN8 eller 10 stål spunnende slanger til girkassekjøleren og til bensinrør enden med bensintanken.

Noen som vet om det er AN8 eller 10 som blir brukt til girkassekjøleren? Kan ikke ha for lite eller for stort. Google vet det sikkert. :)

Hellakkeringa blir tatt etter at motor, mapping og understell er ferdig. Blir litt mye på engang om jeg skal begynne med lakkeringsjobb på toppen av det hele. Vil ha bilen ferdig til april/begynnelsen av mai i det minste, men som dere vet, så er biler og motorer uforutsigbare, så ting kan fort ta litt lengre tid.

Har ikke hørt noe om motoren fra EBB enda, men rekner med at han begynner på motoren min snart. Han skulle først bli ferdig ett dusin motorer pluss litt til. Er mye arbeid det på bare en måned for en som jobber alene. :P

Jaja.. Da har dere fått en oppdatering i det minste, selv om ikke det ble noen bilder. :(
 #424114  av God

sleeper skrev:an08 holder
Ok, takk skal du ha. :)
 #424311  av God

Da var Rota felgene i havn og må si jeg likte dem veldig godt på nært hold. :) Fikk også oljeforseglingene til diffen, så det skal jeg se på til helga som kommer eller neste helg deretter igjen.

Bilde

Di røde nutsa er også komt, så nå mangler jeg bare dekk og senter capsene. 8)

EBB har borret blokka mi, så det er fremgang! I slutten av måneden, så er han forhåpentligvis ferdig med alt. :wink:
 #424340  av ArildM

Ser bra ut :)
 #424383  av Andrepedersen

God skrev:Da var Rota felgene i havn og må si jeg likte dem veldig godt på nært hold. :) Fikk også oljeforseglingene til diffen, så det skal jeg se på til helga som kommer eller neste helg deretter igjen.

Bilde

Di røde nutsa er også komt, så nå mangler jeg bare dekk og senter capsene. 8)

EBB har borret blokka mi, så det er fremgang! I slutten av måneden, så er han forhåpentligvis ferdig med alt. :wink:

Flott felger ! Hvor bestillte du ifra ? :)
 #424401  av God

Andrepedersen skrev:
Flott felger ! Hvor bestillte du ifra ? :)
Kjøpte dem av Topspeed Autosport i statene. Bra utvalg og gode priser. :)

Fikk telefon fra EBB i dag og han er allerede ferdig med motoren! Skal hente den i morgen, bilder kommer. :wink:
 #424404  av Andrepedersen

Blir kjekt å montere i hop! Hvordan sprut skal du kjøre med?
 #424405  av God

Andrepedersen skrev:Blir kjekt å montere i hop! Hvordan sprut skal du kjøre med?
Ja, gleder meg! Skal kjøre med Electromotive tecGT sprut. Kjenner noen karer som har erfaring med det, så da blir det enklere å montere. :wink:

Får inderlig håpe at jeg ikke har rota vekk noe smådeler underveis nå da. Vil ikke vente på flere bestillinger! :lol:
 #424481  av God

Da var motoren hentet og her er resultatet :) :

Nice and shiny! 8):

Bilde

Lakkert blokk:

Bilde

Nye reimhjul + vannpumpe og oljepumpe

Bilde

Åh, så det var skrift på ventilene? Litt renere nå ja!

Bilde

Bilde

Veiva:

Bilde

En av mange balanseringshull:

Bilde

Må si jeg ble imponert av jobben til EBB. Han har gjort et grundig og bra arbeid. Han viste meg noen ark med før og etter resultat av bla. balanseringa. Det var snakk om store tall, i hvert fall på veiva. Mener det var 30kg i vekt som var feil og det ble balansert til 1kg. Jøsses, hadde nok slitt litt på lagrene det. :lol:

Skal se om jeg kan få tak i papirene, så kan jeg scanne dem inn til dere. :wink:

I morgen skal jeg kjøpe noe Bahco verktøy + forlengerer og annet små knask i "storbyn". Etterpå skal jeg begynne litt smått på å sette motoren i sammen. Gleder meg! :)

Lover å ta bilder når motoren begynner å ta form, men nå er jeg trøtt etter all kjøringa, så nå er køya neste holdeplass. Over og ut ts-ogn!
 #424482  av ArildM

Vakkert 8)
 #424488  av sleeper

håper for guds skylt det var 30 gram og ikke 30kg.. Da hadde veiva sett veldig rar ut.
 #424491  av God

sleeper skrev:håper for guds skylt det var 30 gram og ikke 30kg.. Da hadde veiva sett veldig rar ut.
Det var 30kg feilvekt, altså veiva presset 30kg. @ 8000rpm. Ble balansert til 0,8kg.
 #424515  av God

Har et spørsmål til dere 3sgte spesialister:

Er originalt spjeldhus en restriksjon når jeg skal ha 400whp? Har erstattet gummibelgen som går til FMIC til en i stål, så delen er grei.

Her er målene:

Bilde

Bilde

Burde jeg kjøpe nytt spjeldhus eller holder det å bruke det jeg har nå?

Takker for tilbakemeldinger! :)
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 25