TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #432686  av 3rlend

Drafter skrev: hus oppi der er vel ikke veldig ettertraktet, bare se hva det koster å bo i nordland
finnes en grunn for alt :P
Klapp igjen sør/øst lands soss :p
 #432704  av Noxan8

celicat23 skrev:Østlandet er norges brune rasshøl fult av dritt. Hadde det ikke vært for at jeg er avhengig av å ha en jobb så skulle jeg flytta langt faen nordover.

søk jobb i retning nordover da? hvilket yrke driver du med?
 #432888  av jacquelin

celicat23 skrev:Østlandet er norges brune rasshøl fult av dritt. Hadde det ikke vært for at jeg er avhengig av å ha en jobb så skulle jeg flytta langt faen nordover.
Fins det ikke jobber nordover? :P Dyrt for NAV der da. :P
 #432889  av celicat23

Det er det der hvis du finner en jobb så må du be til kjære gud at den bedriften ikke blir lagt ned, for den ene jobben er det eneste som er der. Se på finn nå... Ledige jobber... Oslo/akerhus: nesten 3000 ledige jobber. Sogn og fjordane 35. Troms 115. Nordland 83. Finnmark 23 etc etc etc

Flytter ikke til sånne steder uten jævelig god grunn.
 #432890  av jacquelin

Haha oki da. Må være attraktiv jobbsøker da. Men hvordan er det med skattegreier på Svalbard? Er det ikke ultragunstig å bo der? Bruke alle dager på å kjøre Skyline på isveier hehe.. Siden jeg antar slikt er godtatt der? :P
 #432895  av celicat23

Flytte til longyearbyen... Det er jo effektivt en stor taxfree med null moms. Men kan se for meg at det er litt regler for å få flytte dit + det er vel ikke forferdelig mye veier å kjøre på der oppe.

*Edit*
http://www.norden.org/no/norden-for-deg ... l-svalbard

Javisst, du kan visst ikke bare komme rekende dit å fly på nav for du er for opptatt med å tygge khat på dagtid og drive med voldtekt på kveldstid til at du kan jobbe. Sitte på gata og tigge mens resten av familien din bryter seg inn over alt og stjæler alt som er/ikke er naglet fast fungerer nok også dårlig...

...så stikk motsatt av faens mongo blåøyde "bare kom rekende inn i landet så skal vi stille absolutt NULL krav til dere, og dere kan bare drive med så mye kriminalitet dere bare orker så skal vi ikke kaste dere ut" Norge da.

Svalbard i mitt hjerte.
 #432903  av Emil_L

Har bodd der jeg, konge sted! HAr SATANS lyst til å flytte tilbake etter at jeg er ferdig med utdanningen :)
 #432909  av jacquelin

Haha å fy å genialt!Mye en kan snakke om innvandring, de som faktisk lider og som vil bli en del av Norge skal selvfølgelig få den hjelpen de trenger. Resten kan visst ta seg en tur til Svalbard. :) Hvis ikke det kurerer dem, så er det ikke så mange alternativer igjen. :P http://tanjaravn.blogg.no/1362935955_br ... msk_k.html apropos. Skjønner ikke hvorfor de som styrer ikke kan ta grep, er det ikke derfor de er der? Vil ikke de også fortsette å ha et av verdens beste land? Blir egentlig bare trist når jeg tenker på det. Er jo feminist ( neida har ikke på meg røde strømper og ja jeg barberer meg under armene ), jeg er bare veldig opptatt av at kvinner ikke skal bli ansett som en gjenstand. Det at den sykdommen der får spre seg, gjør meg dårlig...

Veldig til tungt tema jeg skulle ramle innpå om natten! Få søpla opp på Svalbard, så kanskje de kan få til noe samfunnsnyttig og ærlig arbeid. Pokkermeg en god idè. :)
 #432913  av celicat23

Innvandring er ikke noe problem i seg selv, og jeg har flere kompiser som ikke akkurat er etnisk norske. Problemet er våre idiotiske politikere som på liv og død ikke skal stille noe krav til de som kommer hit, og som ikke legger nok penger i grensekontroll og politi generelt. Samt latterlig lave straffer og soningsforhold som oppleves som luksus ferie i forhold til der en del kommer fra.

Folk som kommer hit for å jobbe og bli en del av samfunnet er helt greit. De som kommer hit bare for å forsøke og få norge til å bli ett like stort høl som der de kom i fra: hiv driten ut ASAP. Disse som liksom rømmer for livet, men drar på ferie tilbake til hjemlandet sitt etter de har fått oppholdstillatelse... UT. Og har du etter noen år ikke lært deg språket og fått deg en jobb... UT.
 #432925  av celicat23

Sweet. Hadde det ikke vært for at jeg ALDRI hadde fått pule igjen (og at den ikke er større enn 90x200) så skulle jeg vurdert en.
SCNR200W_wm.jpg
SCNR200W_wm.jpg (223.42 kiB) Vist 1302 ganger
 #432929  av ArildM

Hvordan får vi stemt inn Marius i stortinget såpass at han kan holde den talen han nettopp skrev mon tro??? For det er en sannhet som burde vært opplest og vedtatt for lenge siden
Som kundebehandler i Elkjøp har jeg en "grassroot" erfaring med dette. Enkelte kommer i gardiner og peker ut alt de skal ha, får det ferdig levert på døra og staten betaler. Her er det da snakk om minimum 50" TV, PC, Vaskemaskin, Kjøleskap, Tørketrommel, Hele sulamitten som tydeligvis er minstestandard for enhver person i Norge. Og det er jævla tydelig hvem som gidder å lære seg Norsk. Noen er blide, omgjengelige, prøver som best å jobbe tjene penger og bli rederlige bordere. Mens andre kommer tilbake år etter år (samme folkene), og klager på et totalt uforståelig språk ispedd et par norske ord innimellom. Når jeg ikke får til å hjelpe de pga at de faen ikke meg vil forstå verken Norsk eller Engelsk (og ja jeg vet disse folka har levd LENGE i Norge), så blir de jaggu meg sure og forbanna på meg og begynner å kjefte meg huden full.

Slike folk, ja det vil Norge ha.... :evil: :evil: :evil:
 #432934  av Drafter

celicat23 skrev:Flytte til longyearbyen... Det er jo effektivt en stor taxfree med null moms. Men kan se for meg at det er litt regler for å få flytte dit + det er vel ikke forferdelig mye veier å kjøre på der oppe.

*Edit*
http://www.norden.org/no/norden-for-deg ... l-svalbard

Javisst, du kan visst ikke bare komme rekende dit å fly på nav for du er for opptatt med å tygge khat på dagtid og drive med voldtekt på kveldstid til at du kan jobbe. Sitte på gata og tigge mens resten av familien din bryter seg inn over alt og stjæler alt som er/ikke er naglet fast fungerer nok også dårlig...

...så stikk motsatt av faens mongo blåøyde "bare kom rekende inn i landet så skal vi stille absolutt NULL krav til dere, og dere kan bare drive med så mye kriminalitet dere bare orker så skal vi ikke kaste dere ut" Norge da.

Svalbard i mitt hjerte.
Synes du virkelig dette ser fristende ut?
http://www.google.no/imgres?um=1&sa=N&b ... =252&ty=85
Iskaldt trailer trash samfunn hvor alle kjenner alle, og naboen puler kona di..
 #432935  av ArildM

Greit med i alle fall 2mnd sommer der man bor. Tror ikke svalbard frister for min del i alle fall :P
  • 1
  • 905
  • 906
  • 907
  • 908
  • 909
  • 1172