TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #437472  av Mr2mr2

Jaja, er et halvt år til jeg trenger å bekymre meg for å miste lappen...... :lol: :lol:
 #437477  av ArildM

Kan bare si at det var et uhell om politiet stopper deg pga sladding, og de trur faktisk på deg :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Bilen slapp bare helt plutselig, lover :)
 #437479  av God

Myklebust skrev:Såg på nattpatruljen i går kveld, og der var det en ungdom som la ut i sladd i ei rundkøyring rett foran en bensinstasjon der politiet stod.. han hadde fått lappen for ei veke sia (hadde ikkje fått sjølve lappen endå engang, berre midlertidig førerbevis).

Han blei altså tatt, og fråteken lappen på stedet. Utagerte noke voldsomt, begynte å grine og greier.. :roll:
Uansett: syns dere at det var riktig å ta frå han lappen på stedet, eller skulle han ha fått en advarsel?
Jeg så den episoden i forrige uke. Måtte berre le når han begynte å grine å bøkse fra seg! :lol:

Syns litt synd på han og da men.. :mrgreen:
 #437480  av Myklebust

Var ganske så patetisk ja ;)
 #437484  av Sarlacc

Jeg for min del vil gjerne være så godt forberedt på uventede hendelser som mulig. Bråbremsing og unnamanøvre av ulike slag, plutselig blankis bak en sving, og denslags.
Forberedelsene er delt i to:
1. Bilen skal være i orden. Bremser, dekk, lufttrykk, hjuloppheng skal være optimalt til en hver tid og tilpasset årstid og føreforhold.
2. Å kjenne bilen og vite hvordan den reagerer i så mange situasjoner som mulig, og hvordan jeg tar kontroll over situasjonen; innøvd under så trygge forhold som mulig. (altså ikke på trafikkert vei...)

At nr. 2 her evt. innebærer å gjøre ting som er ulovlige og som jeg risikerer straff for plager meg betydelig mindre enn tanken på å havne i en ulykke som kunne vært avverget hvis jeg var en dyktigere sjåfør og reagerte mer presist. At jeg har det gøy når jeg øver på dette plager meg heller ikke...
 #437487  av inzane2012

Er enig med det du sier Marius at du ikke kan ha kontroll på omgivelsene, og vist du sladder og burner på en parkeringsplass med flere andre biler, så kan du jo vere til fare for andres eiendom, eller om det kommer en unge på sykkel i hundre og helvette fordi han hører lyden av burning og lukter svidd gummi. Men når UP sjefen selv sier at det er greit så lenge du tar forhåndsregler som at du gjør det på en forholdsvis tom plass(tenker at om kompiser står med bilen sin i nærheten og du er uheldig, så di ta det på sin egen kappe) så bør du ikke bli straffet for det. Er sånn du lærer å kjenne bilen, hvordan den reagerer, hvordan du retter opp en sladd, hvordan den oppfører seg på forskjellig føre osv osv.
Jeg er 100% sikker på at hadde ikke jeg gjort sånt med min MR2, så hadde jeg endt opp med for ett par år tilbake å fått sladd rett inn i fronten på en motgåendes bil på vinteren på vet hjem fra trondheim. Og hadde jeg ikke klart å kjenne igjen signalene bilen sendte og vist hvordan jeg rettet den opp hadde jeg treft fronten på bilen som kom imot, og di 2 andre bilene som kom bak den første.

Jeg syns alt i alt at politiet MÅ lære seg å vere mer runde i kantene når det kommer til sånne "streetmeets" Di kan for eksempel vere med på å sette opp sperringer der ungdommen faktisk kan få lov til å burne litt vist sånt blir tillatt av di som faktisk eier plassen. At purken dukker opp og bare er vanskelige gir ikke akkurat mye respekt.
 #437489  av Mr2mr2

inzane2012 skrev:Jeg syns alt i alt at politiet MÅ lære seg å vere mer runde i kantene når det kommer til sånne "streetmeets" Di kan for eksempel vere med på å sette opp sperringer der ungdommen faktisk kan få lov til å burne litt vist sånt blir tillatt av di som faktisk eier plassen. At purken dukker opp og bare er vanskelige gir ikke akkurat mye respekt.
er så enig jeg kan bli. burde vært bedre tilbud, der en kunne prøvd ut bilene side på avsperret område. iallefall hatt bedre tilbud enn åpen NAF glattkjøringsbane, noen ganger i året...

Vet ikke hvordan politi generelt stiller seg om en kommer å spør, om en kan bruke en stor plass, til å øve seg litt på "glattkjøring" om en arrangerer det på en kontrollert måte, og setter opp sperrebånd osv... :?: :)
 #437491  av Inz4ne

Værste som akn skje er at dem sier nei, men da ville jeg neppe brukt foreslåtte plass til litt uorganisert øving etterpå for å si det slik ;)
 #437504  av Myklebust

Trur nok at eg skulle klart å unngå første krasjet mitt om eg hadde hatt meir erfaring. Fekk sleng i en høgresving, fekk retta opp igjen bilen, men så kom kontraen (som eg ikkje hadde peiling på eller tenkt over), og bilen gjekk i en mur, 360a og inn i rekkverket på andre sida. Dette skjedde på vinteren forresten, cirkus en måned etter lappen. Klink-is og null peiling på korleis bilen reagerer = airbag i fleisen :wink:
 #437506  av Mr2mr2

hjemme på tunet, lærte jeg forrige vinter, at mr2, uten abs stopper ikke så lett på klink is med låste hjul :P
men klarte å tenke så langt som å slippe bremsen, for å svinge bort mot et området der det ikke var is :)

har opplevd faren med å kjøre bil uten ABS på vei og, når jeg har "kjørt av veien", med litt hard oppbremsing, og det har lagt grus i veikanten ved innkjørselen. forhjulene låste seg på grusen og bilen gikk putselig rett fram :P men klarte her og å slippe bremsen å komme på rett spor igjen. :)

men nå har jeg og hatt i bakhodet, hva en må passe på når en kjører bil uten ABS :)
 #437518  av AndersDuda

er for tiden i Japan og jobber.. noen som har vert her før og vet om butikker med bildeler som er verdt å besøke ? :D

er Nagasaki jeg holder til i.. men skal til Tokyo noen dager før jeg reiser derifra hjem.. noen tips ? :D :D

prøvde å google litt men fant ikke ut så veldig mye akkurat.. :roll:
  • 1
  • 940
  • 941
  • 942
  • 943
  • 944
  • 1171