TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #438532  av ArildM

Emil_L skrev:
ArildM skrev:
før han fikk den i 19 års gave.
And thats the end of that story :roll:
Var 23 år nå denna karen, Han hadde ikke planer om å gjøre noe med den, annet om muligens å så slept den litt ned (Ikke noe slam, bare et par cm ned), og nye felger, (så inspirasjonsbildet hans, var det man kaller bra.)
Aha, bra :) Godt å høre at den blir tatt vare på :wink:
 #438533  av ArildM

inzane2012 skrev:Vet ikke om folk som ikke har noen interesse av Formel 1 kommer til å sette så stor pris på Rush, men jeg som elsker Formel 1, og kan litt om historien syns vertfall at det var en KANON film. Di har vertfall klart å fange sporten MYE bedre enn noen andre har klart tidligere.
Rush var knallbra, selv samboeren som ikke kan en dritt om Formel1 eller er noe særlig intr i motorsport synes filmen var knall. Særlig mtp på at dette er basert på fakta gjør at man får litt ekstra gåsehud. Den konstante fighten mellom de to i hovedrollene gjorde at jeg vekslet mellom å heie på den ene for så å heie på den andre flere ganger i løpet av filmen. Sjeldent at en slik film ikke har en underdog som man heier på og vil skal vinne, i dette tilfellet ønsket jeg at begge skulle vinne, for helt separate grunner. Digg digg digg film!
 #438562  av inzane2012

fikk en ny type nigeria epost her hinn dagen :) denna tror jeg må vere fra India...
I am Mrs. Aij Heidi aging widow of 61 years old suffering from long time illness.I have some funds I inherited from my late husband, the sum of (19.2 Million Dollars) and I needed a very honest and God fearing who can withdraw this money then use the funds for Charity works. I WISH TO GIVE THIS FUNDS TO YOU FOR CHARITY WORKS.I want you to use the 40/percent of the total amount to help yourself in doing the project. Please kindly respond quickly for further details. I found your email address from the internet after honest prayers to the LORD to bring me a helper and i decided to contact you if you may be willing and interested to handle these trust funds in good faith before anything happens to me Regards, Mrs. Aij Heidi
Lurer på hva jeg skal svare på det jeg...

ble dette.
ello Mrs. Aij Heidi, Im sorry to hear about your loss, and I would gladly help you, if you would just send over the account information so that I may withdraw the money I will get started right away.

I dont know who this person your calling "God" and the "LORD" are tho, or are you talking about that jew that supposodly walked around in israel about 2000 years ago? You see, I place no faith i such religous nonsens(see what I did there) as there have been recorded about 6-700 different "Gods" thruout written history, and I dont think either christians, muslims, jews, or any other religous group have the right to claim that THEIR "God" is the one true "God". That to me, seems abit selfrightous, and its disrespectfull to everybody else that dont share in their beliefs. I my self is an atheist, I dont feel the need to place my faith in some higher power to "guide" me on my path, therefore absolving me of any responsibility of my actions. I take responsibility for my own actions.

With that cleard up, as I said, if you would be so kind to pass along all relevant account information, I would be most happy to make the withdraw of said 19.2 million dollars and get started.
 #438572  av Mr2mr2

Tok endel "biler" med timelapse funksjon på gopro'en under litt graving til den nye garasjen:

Synes videoen ble ganske kul :)
 #438679  av Myklebust

Skal kjøpe meg bil til våren, og har funne fram til en del alternativer. F.eks:
  • - Toyota MR2 SW20.
    - Toyota Celica GT4 ST185.
    - Toyota Celica GT ST202.
    - Porsche 928.
    - Nissan Datsun 240Z.
    - Nissan 300ZX.
Sistnemnte har eg funne et heilt perfekt eksemplar av.. utenom at det er automatkasse :( http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=45249019 Tenker eg tar meg en tur og ser på denne neste gang eg er i Bergensområdet.

Er det noken her inne som har erfaring med 300ZX? Lurer på driftsikkerhet, kost for reparasjoner, kjente feil osv.
 #438686  av Myklebust

Off, 200SX liker eg ikkje. Litt for jalla utseende på dei. Sjekka innom forumet der, men virker ikkje som at dei skriver så mykje om 300ZXen. Trur det er en ganske sjelden bil i Norge.

Syns ikkje GTOen (3000GTen?) er så veldig fin, men grom er den nok! :D
 #438690  av inzane2012

mente ikkje at du skulle vurdere en 200sx, bare at du burde sjekke ut formuet :) Ja, er ikkje mange 300ZX utgava her tillands, og sjeldent å finne en til salgs som er i god stand. GTO'n er kanskje litt "konservativ" i utseendet, men kan jo vere positivt til tider da den ikkje er så lett å kjenne igjen :)
 #438694  av Myklebust

Hehe, tenkte litt at GTOen er en sånn bil en ser for seg når en tenker sportsbil. Litt placeholder før en finner et bedre design, kanskje? Men gjer eg litt meir research på den så blir eg nok meir interessert. Mangla den gnisten ;)

Den 300ZXen eg linka ser ut til å vere i veldig god stand. Mangler et plastdeksel over høgre lyktespyler og litt lurvete bakpå spoileren. Trekket på høgre innerdøra ser ut til å slippe litt. Ellers ser den jo strøken ut! Hadde den berre vore manuelt gir på.. :(
 #438697  av inzane2012

GTO'en var veldig forut for sin tid når den først kom, mye teknologiske nyvinninga som tok år før andre tok opp, sterk v6 motor med twinturbo og 4hjulstrekk og 4hjuls sving :)
Men di har vel hatt ett dårlig rykte på seg når det kommer til drivlinja si... Men tror det har litt med om folk behandler den skikkelig eller bare pryler på...
 #438698  av Boratitanius

Helvette skal alltid være noe.. Når jeg var på vei til leiligheten min så forsvant mye av "trykket" på bremsepedalen. Plutselig veldig lett å trykke nesten helt inn så bremser den veldig dårlig, med kun fremdekkene. Kjørte til en kompis så prøvde vi å lufte bremsesystemet men var likt etterpå også. Noen som har noe peiling på hva det kan være? Lekkasje på en slange eller sylinderene eller what? Så ikke noe søl på gulvet så skulle tro det var tett.
 #438701  av Royalmaas

Boratitanius skrev:Helvette skal alltid være noe.. Når jeg var på vei til leiligheten min så forsvant mye av "trykket" på bremsepedalen. Plutselig veldig lett å trykke nesten helt inn så bremser den veldig dårlig, med kun fremdekkene. Kjørte til en kompis så prøvde vi å lufte bremsesystemet men var likt etterpå også. Noen som har noe peiling på hva det kan være? Lekkasje på en slange eller sylinderene eller what? Så ikke noe søl på gulvet så skulle tro det var tett.
Ville ha prøvd å lufte systemet en gang til først bare for å være 100% sikker. Men siden du sier att den bremser kun med framdekkene er det godt mulig en av kretsene dine har fått en lekkasje, mest sannsynlig ett rør som har gått hull på, kommer ann på alderen på bilen..
  • 1
  • 951
  • 952
  • 953
  • 954
  • 955
  • 1171