TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #441370  av mr292

Noen som vet hvordan man handler bil eller mc fra sverige.
vurderer å kjøre så fort som mulig og hente meg motorsykkel.

den står på svenske skilter. skal hente den med bil og henger. så forsikring/skilt er ikke problemet.
regner med selgeren må ta av de svenske skiltene å levere inn til sitt biltilsyn?

må jeg ta med meg norsk salgsmeldingsskjema?
http://www.vegvesen.no/_attachment/6221 ... A+0232.pdf
 #441396  av Mr2mr2

Da har jeg fått solgt båten min :D
motoren igjen :)

Men pengene gikk rett i lommen til min far :( :P
 #441397  av Audun F

mr292 skrev:Noen som vet hvordan man handler bil eller mc fra sverige.
vurderer å kjøre så fort som mulig og hente meg motorsykkel.

den står på svenske skilter. skal hente den med bil og henger. så forsikring/skilt er ikke problemet.
regner med selgeren må ta av de svenske skiltene å levere inn til sitt biltilsyn?

må jeg ta med meg norsk salgsmeldingsskjema?
http://www.vegvesen.no/_attachment/6221 ... A+0232.pdf
Da jeg kjøpte 3 hjulingen min i Sverige gjorde jeg ingenting på forhånd, men det var feil ;)

Selger plukker av svenske skilter siden de skal innleveres i Sverige. Det er også et spesielt svenskt skjema som skal fylles ut siden det er snakk om eksport. Utover det så må dere ikke fylle ut noen norske papirer før du kommer til grensa - etter det jeg husker i alle fall...
 #441399  av mr292

Takker :)

jeg sjekka den siden fra tollvesenet,
1. Før innførsel
Du må undersøke med Statens vegvesen hvilke tekniske krav som stilles til kjøretøyet i forbindelse med registreringen i Norge.

Du bør undersøke med myndighetene i landet du kjøper kjøretøyet:
Eventuelle eksportrestriksjoner og eksportklarering
Om bilen har gyldige skilt og forsikring for å kunne kjøres til og i Norge.
original eksos, og lykter følger med, dette burde vel være alt. som skal til for at sykkelen går igjennom en visning til statens vegvesen. og disse syklene er ikke uvanlige i norge (kawasaki z1000). så registrering burde gå fint.

ringte også tollvesenet og fikk høre at jeg må vente der til de åpner (klokka 08.00 i morgen). da kan jeg betale både moms og toll. hvilke eier/kjøpspapirer trenger jeg da? svensk salgsmelding/kontrakt?

er også en ting til jeg er usikker på:
2. Ankomst norsk grense
Benytt betjent grenseovergang.

Meld deg på rød sone. Dersom ikke Tollvesenet i utlandet allerede har utstedt et transitteringsdokument[?], vil Tollvesenet på grensen utstede dette. Bestemmelsestollstedet blir oppgitt i transitteringsdokumentet.
hva er dette transitteringsdokumentet, hvordan får jeg dette?
 #441534  av ArildM

Står fremdeles en krasjet SW20 på Sveberg Bilopphøgging, turbomotor, så ganske komplett ut. Ellers var det ikke så mye å samle på :)
 #441741  av inzane2012

jajajaja.... ser ut som eg blir å selge carinaen snart :( Har komt litt rust på en del tricky plasser som akkurat under pakningen til bakruta, og i dreneringskanalen under bakluka, og det er over min evne til å fikse, og skulle jeg fått det gjort på verksted måtte jeg sikkert betalt mer for reperasjon enn jeg gjorde for bilen :(
Satser på at jeg finner en som vil ta vare på veteranen, har jo bare nett runda 100k og motor/drivverk er føles som nytt ut, så og si null slark i girspaken og orginal toyota kassett spiller :P
 #441750  av Mr2mr2

Se hva jeg fant meg på et lite marked vi har her i bygden

Er om motorene i camry riktig nok, men kult alikevell :)
 #441768  av Mr2mr2

Er en VHS :P

Måtte grave dypt for å finne noe jeg kunne spille den av på :P
 #441782  av ArildM

Konverter den til digitalt format og last opp på YouTube asap! :D
 #441787  av Mr2mr2

Skal prøve å få digitalisert den ;) har utstyr til det også :)
  • 1
  • 966
  • 967
  • 968
  • 969
  • 970
  • 1171