TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #444462  av Johnny_Bravo

mr2storbrua skrev:Det kommer ann på hva mer du har tenkt å gjøre. Hvis du bare vil ha en original motor så er selvfølgelig BEAMS mer unikt og sikkert bra nok drag i. Det er dog enklere og billigere å dra ut mer effekt av en 3s-gte. Hvis du sier deg fornøyd med 200-ish hester, gå for en BEAMS, hvis mye vil ha mer og du vil ha 300+ gå for en 3s-gte :)

Er happy med 200ish HK, om jeg går for gte kommer den ikke til å bli trimmet den heller. men klart den alikevel er sterkere og har mer dreimoment. vanskelig!
 #444463  av lasse

Ikke glem å legge inn 3vz-fe eller 1mz-fe som alternativer!
Mer bunndrag enn gte, og MYE fetere lyd!
Sikkert å banne i kirka, men jeg skal faktisk bytte ut min 3gen 3sgte med 3vzfe i bilen min :shock:
 #444468  av inzane2012

ønsker du å få det godkjent er nok BEAMS det enkleste og billigste. Får du tak i rearclip med alt som ledningsnett, ecu drivverk og motor er det vel mer eller mindre plug and play. Sjangsen for å bli tatt i teknisk er mindre og når du ikke har noe turbo og masse rør over alt i motoren. Alternativene til Lasse her får en vel aldri godkjent heller? Selv om V6 i en sw20 er liten guilty pleasure fantasi for min del :)
 #444484  av Johnny_Bravo

Kan si meg enig i at MR2 kler lydbildet av en V6, men dette er ikke noe alternativ for min del. V6 motorene må vel veie mer enn 3s motorene? og er det noe jeg ikke trenger så er det mer vekt bak. En totalvraket MR2 grunnet kontra from hell er nok for meg!
 #444489  av lasse

Bittelitt mer vekt blir det, men ikke så mye man skulle tro, hadde min ex-vinterbil på vekta (mk2 med 3vzfe) og den var godt innafor akselvektene som står i vognkortet, mener den veide rundt 1300kg med halv tank og meg inni (80kg).
Vil tippe den veide like mye som med gte motor, e153 girkassa veier jo ett tonn i forhold til s54, jeg hadde s54 på 3vz motoren.
Har faktisk sendt søknad til biltilsynet om godkjenning av 3vz i mr2en, og har fått ett overraskende positivt svar, akselvekter og avgass er det de er mest hissige på.
 #444502  av lasse

inzane2012 skrev:kan jo godkjenne med V6 først, og så hive på en turbo etterpå ;)
Og vitsen med å godkjenne med v6 først da er? Blir jo bare dumt å få noe godkjent bare for å gjøre den ulovlig igjen...
 #444509  av inzane2012

må du ikke vere så negativ :) men fra spøk til revolver, du må vertfall holde oss oppdatert på prosessen med en eventuell godkjenning. Hadde vert helt rått med en mr2 med godkjent V6er
 #444512  av lasse

Skal gjøre det, men med en liten en som kommer når som helst nå, og en garasje som skal bygges nå i høst, så blir det nok lite tid til skruing...
 #444518  av Mr2mr2

Her i gården holder en på med bredding på offroad måten :P

må jo få plass til 35" hjul (Y)

#444523  av Myklebust

Har visst utvikla haukesyn med tanke på gamle toyotaer.. Var på narvesen (for å kjøpe GT86-lodd) og blikket til denne pittelille Carina II-en streifa meg frå suvenirhylla :shock:

Er mulig å sjå regnr.et: UC13418. Bilen var en 1985-modell, vart avregistrert i 2007 og vraka i 2009 :(
Vedlegg
DSC_1215 2000px.jpg
DSC_1215 2000px.jpg (1.4 MiB) Vist 2449 ganger
  • 1
  • 979
  • 980
  • 981
  • 982
  • 983
  • 1171