TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÅDEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #446688  av ArildM

Må ta en oppdatering av forum/ sikkerheten, men jeg har ikke tia akkurat nå (Elkjøp og Julegavehandel = Hektisk!) :wink:
 #446724  av Mr2mr2

Da satt jeg her da... værfast. blir noen ekstra kroner i kassen av dette :)

Men skipt å ikke komme seg hjem også. håper bare jeg kommer heem te jul :P
 #446760  av ArildM

Ang all spam på forumet i det siste: Har endret sikkerhetsspørsmålet for registrering av konto, og satt det slik at admins må godkjenne kontoer manuelt fremover. Så får vi se om det hjelper på antallet spam-boter fremover. Om de evt benytter seg av en hack som omgår tradisjonell registrering er oppgradering av forumet/PhpBB neste mulighet, har spurt Kristian om han kan se på dette allerede siden jeg ikke har tia akkurat nå.
 #446765  av Mr2mr2

Noen her har vel litt peiling på turbo osv.... jeg har null peiling.

Jeg sku hatt en turbo til min Patrol 4.2 td. står nå på en turbo ifra 3,3 td patrol... og den skriker etter hjelp. å tror den er litt i minste laget :P

Har sett litt på denne: http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... e=54075321

Den har ar 84/50, det sier meg ingen ting bortsett ifra at det er forrholdet mellom eksoshjul og pumpehjul??

noen som kan si om dette kan passe en 4.2 liter diesel eller ikke?
 #446985  av lasse

Makk skrev:http://e24.no/bil/her-er-de-nye-reglene ... n/23362680

Dette blir rett og slett jævlig om du blir utvalgt...

Også en shit ting for oss som kjører med større eksos...
Det er ikke helt hundre nei, men stiller jo litt større krav til eu klargjøing fra vår side...
På den positive siden, så kan man jo sikkert gjøre gode kjøp på modifiserte biler fremover...
 #446988  av ArildM

Blir jo en spennende tid dette for i alle fall en av bilene mine 8)
 #447018  av pirkka

Mr2mr2 skrev:Noen her har vel litt peiling på turbo osv.... jeg har null peiling.

Jeg sku hatt en turbo til min Patrol 4.2 td. står nå på en turbo ifra 3,3 td patrol... og den skriker etter hjelp. å tror den er litt i minste laget :P

Har sett litt på denne: http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... e=54075321

Den har ar 84/50, det sier meg ingen ting bortsett ifra at det er forrholdet mellom eksoshjul og pumpehjul??

noen som kan si om dette kan passe en 4.2 liter diesel eller ikke?
Her får du sikkert hjelp http://www.4x4norway.no
 #447028  av acer

Terjen her på forumet som bygde den, solgte den til en i Stavanger. Jeg kjøpte den av han i Stavanger igjen. Jeg som eier bilen den dag i dag. Har hatt den siden 2010 så begyner å bli noen år nå. :P
Lagte en show and shine tråd, men har glemt den helt ut. :P

Skiftet dekk tidligere i år både foran og bak til Toyo Proxes T1R.
Skiftet også til ny tannstang tidligere i år, da den gamle var litt sliten.
I tilegg fått bytta krengestag foringene foran.

Skal i gang med clutchskifte på den, da den som står i er moden for utskiftning. Har også fått kjøpt inn foringsett til hele understellet.

Men har kjøpt ny bil som også trenger litt kjærlighet så det blir satt litt på vent foreløbi.
 #447033  av mr2storbrua

acer skrev:Terjen her på forumet som bygde den, solgte den til en i Stavanger. Jeg kjøpte den av han i Stavanger igjen. Jeg som eier bilen den dag i dag. Har hatt den siden 2010 så begyner å bli noen år nå. :P
Lagte en show and shine tråd, men har glemt den helt ut. :P

Skiftet dekk tidligere i år både foran og bak til Toyo Proxes T1R.
Skiftet også til ny tannstang tidligere i år, da den gamle var litt sliten.
I tilegg fått bytta krengestag foringene foran.

Skal i gang med clutchskifte på den, da den som står i er moden for utskiftning. Har også fått kjøpt inn foringsett til hele understellet.

Men har kjøpt ny bil som også trenger litt kjærlighet så det blir satt litt på vent foreløbi.
Godt å høre at den fortsatt lever og at eieren er her på forumet :wink:
 #447060  av Myklebust

Kva tenker dere om start av bilen når den er vinterlagra? Noken seier en skal la den stå uten å starte, andre meiner en skal starte den av og til for at pakninger ikkje skal tørke osv.

Har starta min en gang.
 #447064  av ArildM

Har ikke starta mine på vinteren, men når jeg får opp garasje i år blir det nok at jeg starter dem opp og lar de gå seg gjennomvarme et par ganger, stort sett bare for kosen sin skyld :)

Å starte opp bilen bare for å stoppe den medfører vel mest bare slitasje? :)
  • 1
  • 988
  • 989
  • 990
  • 991
  • 992
  • 1170