TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trenger nye felger...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#125762  av Etelleran

er det 8x18" du har nemi? Vet du hva max dekk dimmensjon er på de? er 9x18" max eller.noe? har du litt info å dele? :D

#125783  av Neemi

Er 7x18 :oops: ET 42
Var litt stressa når jeg kjøpte de rett før Våler, så ting ble ikke helt som de skulle. Går fint å ha større, har FOR god plass bak som du ser.
Må antageligvis bytte to av felgene, så da går jeg for 8x18 bak tenker jeg, og beholder de to andre jeg har foran.

#125799  av lexusmann

Hei, Neemi, er det lovlig/godkjent å ha 7" framme og 8" felg bak? Vet ikke om jeg hadde brydd meg så veldig da... :wink:
Blir sikkert myyyye bedre!!

#125800  av Neemi

Det vet jeg faktisk ikke, men jeg tror ikke jeg gidder bry meg så mye heller.
Aldri fått noe smekk for det når jeg har blitt stoppet av onkel, og på eu-godkjenning kan jeg sikkert bruke noen originale ;)

#125877  av Etelleran

Sweet, du har vært max behjelpelig :D Tenker jeg går for 8x18 bak å 7x18 forran. Så får jeg litt bredere bak, slik som er anbefalt her mener jeg å ha lest en gang tidligere.

Thx thx :)

#127531  av Etelleran

var å sjekket litt på sånn dekk spesialist plass. Han mente at det gikk helt fint med 7,5 kanskje 8 forran. Jeg selv tror 8 blir max forran, å bak mente han det skulle være fint mulig med 9, han trodde faktisk 9,5" skal gå uten problem. (men da må selvsagt inpresset gå ned) Nå sier jeg ikke at dette er 100% korrekt. Men det var allefall det han leste ut av den lille boken sin.

Fant faktisk ut at Orginal dekk på Mr2 er 195/60 15 forran å 205/60 15 bak mener jeg han sa. (med 45 i inpress)

#127549  av Neemi

Etelleran skrev:var å sjekket litt på sånn dekk spesialist plass. Han mente at det gikk helt fint med 7,5 kanskje 8 forran. Jeg selv tror 8 blir max forran, å bak mente han det skulle være fint mulig med 9, han trodde faktisk 9,5" skal gå uten problem. (men da må selvsagt inpresset gå ned) Nå sier jeg ikke at dette er 100% korrekt. Men det var allefall det han leste ut av den lille boken sin.

Fant faktisk ut at Orginal dekk på Mr2 er 195/60 15 forran å 205/60 15 bak mener jeg han sa. (med 45 i inpress)
Tror nok han har rett, uten at jeg skal være påståelig.

I mitt vognkort står det at 14" er originalt. Husker ikke resten.

#127584  av Hobbes

[/quote]
lexusmannen : Hei, Neemi, er det lovlig/godkjent å ha 7" framme og 8" felg bak? Vet ikke om jeg hadde brydd meg så veldig da...
Blir sikkert myyyye bedre!!

[/quote]

På MR2 Mk2 er det orginalt med forskjellig bredde på forran kontra bak. Så derfor er det egentlig ikke godkjent med SAMME bredde på alle felgene.

Men jeg har aldri hatt problemer med at noen har hengt seg opp i det.[/quote]