TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lakere felger hvite

• Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)

#123903  av kaimagne

Jeg var innom Autolakk her i Moss, og de ville egentlig ikke ta på seg jobben med å lakkere mine felger med vanlig lakk, fordi det var så mange eiker på dem, at det mest sannsynlig ville komme til å bli tricky å få det pent...

Sandblås med veldig fin sand evt glassblåse, sparkle, sende til pulverlakk var forslaget fra dem...

#124522  av Paulsen86

TurboKnut skrev: Om du lakkerer hos en vanlig billakkerer så flasser det ikke av. Du vet at grunnarbeidet er halve jobben, - og grunning (ved vanlig billakk) er jo et absolutt must.
Jeg har lakkert massevis av felger og det flasser aldri så lenge man har gjort jobben litt nøye.
Lakkerer du med sprayboks direkte på en felg (som du kanskje har mattet litt med sandpapir), så må du regne med at det flasser etter en stund.
1: Sand eller glassblåsing (sandblåsing kan være for tøft for felgen og du får en veldig ru overflate).
2: Evt ikke gjøre punkt 1 men pusse godt med sandpapir/slipeduk og gjøre felgen HELT ren. Hakk/kantkjørte felger, riper og merker etter steinslag kan sparkles med vanlig bilsparkel.
3: Vaske den med silikonfjerner/tynner før du setter igang.
4: Grunne (sprayboksgrunning er som regel død-født).
5: Lakkere
6: :D etter du har montert dem på bilen.

eller pulverlakkere dem.
bra da.. kan ikke du ramse opp alt jeg trenger a? merker og kjøpssted?
har lyst til å sette igang snart skjønner du :)

og denne måten blir vel ikke dyr?

takk