TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • finnes gt4(gammel type) i 1995 model?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

 #129612  av kaimagne
 
mEhE skrev:hvor ligger prisen for 156hk versionen?
Prisen for en Celica ST182 med 3S-GE 2 liters sugemotor på 156 hk ligger fra 65000 og oppover, alt etter hvor stor tilgang det er til dem. Det er jo bare å ta et søk på autodb.no etter Celica 1990-1993 modell.

 #129614  av kaimagne
 
kennethx skrev:Ned i 60k får du vel en MK5 celica med 156 hester, men det er forhjulstrekk og vippelykter.

Forstod det slik at du var interesert i en med to runde lykter på hver side, dette er MK6 celica og har 175hk. Her må du nok punge ut med det dobbelte eller litt mer en det og.
Det er nok også riktig! ST202 (175 hk) koster nok fra 150.000 og oppover, men det er svært få av dem i Norge, så her snakker vi muligens om at det beste er å importere.

Prismessig kan vi vel rangere Celica fra 1990 og oppover på følgende måte:
AT180 (1,6 liter, 105? hk)
ST182 (2,0 liter, 156 hk)
AT200 (1,8 liter, 116 hk)

Her passerer du 100.000-grensa

ST185 (2,0 liter, 204 hk)
ST185 Carlos Sainz (2,0 liter, 208 hk)
ST202 (2,0 liter, 175 hk)
T230 (1,8 liter, 143 hk)

Her passerer du 200.000-grensa

ST205 (2,0 liter, 242 hk)
T231 (1,8 liter, 192 hk)

 #129683  av mEhE
 
ok..takker..så ikke ut som det blir no celica da...må være over 95 og max 150 000kr...

 #129692  av 94CelicaGT
 
hehe..havna innpå dette forumet etter at du taket med bmw`n ser jeg ;)

er vel den eneste på bimmers jeg som har hatt MK6 celica..ser bilde av den under her på linken. skinninteriør og 175hk. Går MER enn bra nok til og kjøre fra en 325

 #129699  av CelicaTurbo
 
Det er da fint mulig å få en 94-96 Celica GT (175hk) for under 150.000:

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=847810
http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=858439 (ombygd til 2.0 liter)

husk også at mange biler kan prutes pga dårlig marked for salg nå.. og, den siste tiden har jeg sett flere som sier at bilene må være 10 år eller yngre. Hvor er det egentlig dere finansierer bilene deres? De fleste banker har en regel mot at normalt kan ikke bilen være eldre enn 10 år, men man kan som regel fint søke om lån til eldre biler men da vil bilvalg og pris bli vurdert på spesiellt grunnlag av en egen avdeling som har som oppgave å vurdere om bilen er verdt hva den selges for og at banken er sikret med tanke på å ikke tape for mye om lånet blir misligholdt. Min nåværende bil lånte jeg penger til hos DNBNor, nesten fullt belånt med sikkerhet i bilen og det var overhodet ikke noe problem at den var eldre enn 10 år selv om det hindret en automatisk godkjenning av lånet. Så, snakk med andre banker om din bank er vanskelig, og om det ikke går så er tydelighvis bankene bestemt seg for å være særdeles streng i løpet av den siste tiden? :roll:

 #129701  av 94CelicaGT
 
den ombygde der hadde jeg styrt unna..men har prøvd meg på den andre der :) fyren er ikke villig til og gå ned i pris da men.. helt makan av hva jeg hadde..men har man hatt en slik så må man ha en på nytt igjen :) men han må Minst ned 10lapper for at jeg skulle vært interessert hvertfall

 #129707  av kennethx
 
CelicaTurbo skrev:Hvor er det egentlig dere finansierer bilene deres? De fleste banker har en regel mot at normalt kan ikke bilen være eldre enn 10 år, men man kan som regel fint søke om lån til eldre biler men da vil bilvalg og pris bli vurdert på spesiellt grunnlag av en egen avdeling som har som oppgave å vurdere om bilen er verdt hva den selges for og at banken er sikret med tanke på å ikke tape for mye om lånet blir misligholdt.
Tok bare lån med sikkerhet i bolien jeg, så var det ikke noe problem, bedre rentebetingelser fikk jeg også :)

 #129711  av CelicaTurbo
 
Det er ikke alle som har den muligheten, spesiellt de yngre ;)

 #129718  av mEhE
 
nei lån er det egentlig vanskelig i og med jeg er fortsatt lærling å tjener ikke så godt...men vis jeg får betale bilen i løpet av 5-7år tror jeg det går..men spørs hva banken sier...bruker sparebank 1.å har 10 tusen igjen på forrige lån(som selvfølgelig skal betales ned før nytt lån)kan betale max 3500kr i mnd (da med forsikring)hvordan er 175hk versionen å forsikre? må ha kasko ....er 20 år 30% bonus..bare å
glemme?

 #129720  av CelicaGT
 
http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=847810
Denne har "nye" type fanger og "gamle" type hekkvinge. Visst du ringer på denne må du høyre om den har vært kollisjonsskada.
Eg betalte ca 12000 med 20% startbonus hos Gjensidige og 12000 km.
Men det kan variere fra plass til plass..
No er forsikringa mi nede i 8000 i året på St205'en. Med 40% bonus. Er 23 år.

 #129734  av kaimagne
 
CelicaGT skrev:http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=847810
Denne har "nye" type fanger og "gamle" type hekkvinge.
Stemmer, den nye fangeren med hvite blinkerse kom i 96, det samme gjorde ny type vinge, som har integrert bremselys. Helt sikkert bytta front på denne ja, men uvisst av hvilken grunn. Prisen var ikke ille heller!

Edit: Det er selvsagt bakluka som har integrert bremselys... :oops:
Men vingen er også forskjellig, se bilde av min 96-modell...
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/download.php?id=6979
Sist redigert av kaimagne den 06 sep 2005 22:04, redigert 1 gang totalt.

 #129743  av mEhE
 
har vært i gjensidige et år nå..så har 30% bonus..men skifte forsikringselskap(if) pga bimmern men tror jeg vil gå over til gjensidige igjen..men var det gt utgaven du betalte 12k i året kasko?

 #129747  av Rolfis
 
Har samme type bil selv (175hk) og må si jeg ble veldig positivt overrasket over hvor rimelig denne bilen var å forsikre med tanke på antall hk. Jeg er riktignok over 25 år og slipper ungdomstillegget. Bruker Gjensidige. Sparebank1 forsikring skulle ha det dobbelte :shock: .. Et annet aspekt med Gjensidige er fordelen du får dersom du er NAF medlem (øke egenandel --> lavere premie)

 #129764  av Hyperion
 
TheStig skrev:
Hyperion skrev:
mEhE skrev:hehe..kansje litt overivrig med å få meg ny bil etter ulykka..
men hva er greiest bil for en 20 åring med 30% bonus som må ha pant i bilen?
vill ikke ha 1.6 liter med 115hk..det er for sløvt..
Du mener sikkert mk6 utgaven, den har 1.8 liters motor og 116 hk, men den er faktisk rimelig rask og stiv den og, men kan selvsagt ikke sammenlignes med gt4 versjoner. Jeg kjøpte selv en st205 gt4 1994- modell og måtte ut med 240 000,-.. den var rimelig strøken! En mellomting som noen nevnte er gt- utgaven med enten 156 eller 179 hester, den mangler selvsagt 4wd...
116hk utgaven er IKKE rask eller stiv. Aks`en er grei nok pga sinnsykt kort giring men fjærer og dempere er 100% katastrofe
Det spørs kanskje hva man sammenligner med. Selv synes jeg den var det, men da hadde jeg hatt corolla stasjonsvogn 96 1.6 og en 1983 mazda 626 føre :wink: Uansett en helt grei bil som jeg synes lå godt på veien og som var rask nok til norske veier og forhold. Nå da jeg har en st205 kan jeg skrive under på at det blir noe heeeeelt annet :)

 #129838  av mEhE
 
hvordan er det med trimming av 116hk`en? vil det bli billigere å kjøpe gt versionen en å trimme 116hk`en til rundt 140-150hk?
hvordan er det med import ? så på mobile.de en gt som kom på ca 110k ferdig reg i norge..vil vel kansje lønne seg?
edit: har alle gt`ene skinnseter?