TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 1991 MR2 Erebuni

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.

#160817  av sexten

hehe. ja. så snart jeg får somla meg til vegvesenet så skal jeg skifte til lite skilt og plassere det der det skal være. det store skiltet får ikke plass der sånn som det er nå :P

#160834  av TurboKnut

Også må du få justert åpningene mellom lyktene/panseret og frontfangeren/panseret/skjermene. Det så ikke mye bra ut.

Er vel kanskje ikke verdens beste tilpassinger på slike deler så de krever vel en god del jobb før montering?

#160839  av sexten

TurboKnut skrev:Også må du få justert åpningene mellom lyktene/panseret og frontfangeren/panseret/skjermene. Det så ikke mye bra ut.

Er vel kanskje ikke verdens beste tilpassinger på slike deler så de krever vel en god del jobb før montering?
Kitet i seg selv hadde egentlig overraskende god passform, grunnen til at det kanskje ser litt skeiv ut på det ene bildet er som du sier vippelyktdekselet. Dette skjedde etter jeg skiftet vippelyktmotoren, og har ikke fått gjort noe med dette enda. Drøyer det i det lengste da jeg vurderer å montere low-rise kit:)

#160853  av celicat23

Noen større felger og litt senking så blir det der nydelig. Må være gøy å gå sommeren i møte med "ny" bil !! :-)

#160919  av Kjelliken

8) eneste jeg føler den bilen din mangler nå.... ikke for å være slemm eller noe slikt bilen din er fet den.. Men jeg er ganske svak for 94+ bakløktene og en skikkelig fet blank eksos bak noe alla markus sin eksos ville nok gjort susen...

Senkingen er jo nevnt så mange ganger at det regner jeg med kommer etterhvert. hmmm Større fetere felger hadde kunn vert din bil fortjent de der blasser liksom litt vekk når resten er så fet. men det er jo bare min mening..

Fet bil det skal du ha.. vi ses no sikkert rundt om i bergen vil jeg tro.. følg med på treff møter... :wink:

#160921  av Andreazz

sexten skrev:hehe. ja. så snart jeg får somla meg til vegvesenet så skal jeg skifte til lite skilt og plassere det der det skal være. det store skiltet får ikke plass der sånn som det er nå :P
Får man små skilt for å ha bak nå?

#160962  av TurboKnut

Ja, skal vel ikke være umulig med lite skilt så lenge det sitter bak.
Foran er umulig.

#160969  av sexten

Kjelliken skrev:8) eneste jeg føler den bilen din mangler nå.... ikke for å være slemm eller noe slikt bilen din er fet den.. Men jeg er ganske svak for 94+ bakløktene og en skikkelig fet blank eksos bak noe alla markus sin eksos ville nok gjort susen...

Senkingen er jo nevnt så mange ganger at det regner jeg med kommer etterhvert. hmmm Større fetere felger hadde kunn vert din bil fortjent de der blasser liksom litt vekk når resten er så fet. men det er jo bare min mening..

Fet bil det skal du ha.. vi ses no sikkert rundt om i bergen vil jeg tro.. følg med på treff møter... :wink:
Jeg synes egentlig ikke de originale lyktene er så fæle, spesielt ikke på røde biler. Men, om jeg skal skifte baklykter så blir det nok Revision 6 lykter, sånne som Master har på sin:)
Eksosen ER faktisk rimelig blank, hehe, bare det at jeg glemte å vaske og polere den og felgene før jeg tok biler. Er et Mongoose 2x2,5" eksosanlegg og noe særlig større tror jeg ikke går an på en NA MR2. Ellers hadde nok enda større eksos vært kjøpt for lenge siden:)
Senking per i dag er umulig pga. praktiske årsaker, men med større felger så hadde det kanskje blitt aktuelt. Men det er så mye som frister, hehe. Ikke bare bilting heller.

#161668  av Kjelliken

8) eg er med på den sexten, alt er jo tross alt snakk om prioriteringer for hva en selv føler er best og bruke pengene på.

Men du har fet bil ingen tvil om det....

Om du har fulgt med på treff møter delen blir det treff i bergen søndag 26... sånn i 3- 4 tiden... 8)

#163058  av sexten

Et nytt bilde fra en fyr med litt mer foto-erfaring og med litt bedre kamera:)
Kommer flere bilder med kulere bakgrunner når jeg har fått vasket bilen (igjen) og greier.
Legger i tillegg ut en snutt av lyden av et Mongoose 2x2,5" eksosanlegg på tomgang, hehe;)
http://www.jizez.com/Bilder/2006-03-25_ ... V00162.MPG
Vedlegg
DSC00181.JPG
DSC00181.JPG (293.61 kiB) Vist 3640 ganger

#187643  av sexten

En liten teaser på hva de seneste endringene inndeholder, hehe.
Har hatt en liten amatør-photoshoot med skikkelig kamera, men får ikke lastet opp før etter sommerferien. Så inntil videre får mobilbilder duge :D
Vedlegg
Bilde005.jpg
Bilde005.jpg (21.69 kiB) Vist 4381 ganger
Bilde004.jpg
Bilde004.jpg (20.98 kiB) Vist 4381 ganger
Bilde002.jpg
Bilde002.jpg (23.08 kiB) Vist 4381 ganger
Bilde001.jpg
Bilde001.jpg (20.53 kiB) Vist 4381 ganger

#187836  av madsbp

Hmmm, blinklysene framme så litt malplasserte ut, eneste jeg finner på bilen din :P

#192368  av sexten

SÃ…NN! Da var skikkelige bilder av de nye baklyktene tatt :D
Ble meget fornøyd med resultatet (både av lyktene og av bildene;)).
Anbefaler dette på det sterkeste som et alternativ til 94+ lyktene.
Monteringen var forholdsvis enkel og passformen overraskendes god.
Vedlegg
cimg1148.jpg
cimg1148.jpg (112.02 kiB) Vist 3622 ganger
cimg1156.jpg
cimg1156.jpg (72.48 kiB) Vist 3624 ganger
cimg1159.jpg
cimg1159.jpg (47.46 kiB) Vist 3622 ganger
cimg1147.jpg
cimg1147.jpg (62.4 kiB) Vist 3622 ganger

#199178  av sexten

Hiver inn noen flere bilder;)
Liker de nye baklysene mer og mer for hver dag som går.
Det jeg sikler etter nå er svarte skinnseter med rødt skinn i midten.
Men, har begynt å studere, så tror jeg må prioritere det litt fremover, hehe.
Vedlegg
cimg1153.jpg
cimg1153.jpg (71.77 kiB) Vist 3627 ganger
cimg1157.jpg
cimg1157.jpg (20.41 kiB) Vist 4281 ganger
cimg1154.jpg
cimg1154.jpg (63.83 kiB) Vist 3628 ganger

#235099  av sexten

Er egentlig ca. 1 måned siden dette skjedde, men har ikke orket å legge noe inn her om det siden jeg mistet all motivasjon og var generelt drittlei.

Men nå har motivasjonen komt tilbake og jeg har mer eller mindre alle nødvendige deler i bestilling. Nye baklykter ble bestilt fra Revision6 i Skottland og nytt stylingkit (var nødd å kjøpe hele) er på vei fra EyeCandyRacing. Felgene har jeg bestemt meg for å skifte alle sammen selv om det bare er en som er skadet. Så nå har jeg bestemt meg for å ta steget opp til 17" og valget faller mest sannsynlig på felgene jeg har bilde av.

Så alt i alt kommer det kanskje noe godt ut av alt dette:) Er rimelig tungt å kjøre rundt i en Colt med piggdekk i dette været iallfall...

For de som måtte lure så skjedde ulykken da min far tauet meg (pga. ødelagt batteri, ikke utladet) og det kom en bil i motsatt vei i alt for høy fart og traff meg helt bakerst. Har ikke fått svar på forsikringssaken enda, men det ordner seg uansett.

Ellers har jeg sluppet rimelig billig unna, kunne jo truffet meg i fronten eller skadet bilen adskillig mer (var rimelig kraftig smell selv om det ikke ser sånn ut. bakfangeren lå 50m bak bilen min).

Det som er av skade er baklyktene, bakfangeren, en liten bulk i karosseriet helt bak og litt skade på pyntelisten.

Skal prøve å komme med oppdateringer etter hvert som ting skjer:)
Vedlegg
3_1175117920876.jpg
3_1175117920876.jpg (34.46 kiB) Vist 3952 ganger
Bilde011.jpg
Bilde011.jpg (35.39 kiB) Vist 3952 ganger