Mye arbeid?
Legg innLagt inn:14 feb 2006 16:18
var det mye arbeid totalt med denne ombygginga!vurderer det samme prosjektet jeg også!
hva ble dette kostenes?
hva ble dette kostenes?
Toyota Sportscar - Owners Group Norway
http://www.ts-ogn.no/phpBB3/
TheStig skrev:øhm, lsd ?! Hmm, hvordan blir da dette, trodde det var kun lsd på midten og bak på gt4 .....
CelicaTurbo skrev:er ikke front LSD på GT4 nei, kun senter og bak, men det er jo mulig å kjøpe innsatser for frontdiffen da.Joda, er klar over at 2. gen gt4 kasse ikke har LSD orginalt, men som dere sier går det an og sette inn en. En annen mulighet er som der også sier å bruke gen3. kasse, da i fra bådet Celica og MR2 turbo. Her er det nok MR2 som vil være enklest å bygge om, ville jeg tro da den er beregnet til 2 hjulstrekk. Trenger jo bare å bygge om girskifteren, så er den klar.
CelicaTurbo skrev: tror ikke hjulopphenget er dramatisk endret.Etter det jeg kan bedømme ved å sammenlikne delere i forstillinga til en GT4 og GTI, så er traversen og bundplata (brua som fron motorfeste og gearkasse feste sitter på) forskjellige. Men de forings husa/beina eller hva de kaller så veldig like ut, og tror de passer omhverander. Stabstaget kan mulig passe det også, men det er litt kjukkere enn det gti sine er. Samme med de stabstag endeledda.
CelicaTurbo skrev:Hvorfor GT4'en ikke sporer i samme grad har vel lite med kassen å gjøre vil jeg tippe, og tror ikke hjulopphenget er dramatisk endret men jeg vil nå tro at det er mest pga at forhjulene kun får halvparten av momentet pga firehjulsdriften, og det igjen fører til at du ikke ender med kun ett forhjul som spinner og drar bilen i hytt og i pineEr ikke helt sikker på om jeg skjønner helt hva du mener med halv moment. For å bruke en gt4 kasse på forhjulstrekk Celica må en fjærne hele fordelingskassa (Se bildet). Dvs at den vil i utgangspunktet bli lik en MR2 turbo kasse. Jeg vil jo da, etter det jeg forstår få full moment på det ene hjulet. Derfor tenkte jeg at en LSD ville være med på å balansere kreftene litt bedre. Selvsagt MÅ jeg få ordnet/stivet opp forstillinga/understellet også, det er jeg klar over. Men hadde et håp i at LSD ville hjelpe til enda mer........!
Speeder skrev:E56 Kassa fra ST202 har LSD, hvis du er ivrig på å få tak i det.Er det sånn å forstå at du har en liggende eller vet om en? Eller var det bare ment som info....?
vågen skrev:var det mye arbeid totalt med denne ombygginga!vurderer det samme prosjektet jeg også!Vel, det er et veldig vanskelig spørsmål. For det kommer helt ann på hvor stor din egen kompetanse og erfaring er.
hva ble dette kostenes?
Biggen skrev:Kun for infoSpeeder skrev:E56 Kassa fra ST202 har LSD, hvis du er ivrig på å få tak i det.Er det sånn å forstå at du har en liggende eller vet om en? Eller var det bare ment som info....?![]()
Speeder skrev:Så dumt da.....!Biggen skrev:Kun for infoSpeeder skrev:E56 Kassa fra ST202 har LSD, hvis du er ivrig på å få tak i det.Er det sånn å forstå at du har en liggende eller vet om en? Eller var det bare ment som info....?![]()
![]()
Biggen skrev:tror vi tenker på litt forskjellige ting, på grunnlag av stigs post synset jeg rundt sporingen du opplever med GTi kasse uten LSD, mot hvorfor en GT4 med girkasse og firehjulstrekk ikke sporer mye ved pådrag, til tross for at denne heller ikke har en LSD i frontdiffen. En GT4-girkasse modifisert for forhjulstrekk vil nok spore like ille som det du har med mindre innholdet endres ja.CelicaTurbo skrev:Hvorfor GT4'en ikke sporer i samme grad har vel lite med kassen å gjøre vil jeg tippe, og tror ikke hjulopphenget er dramatisk endret men jeg vil nå tro at det er mest pga at forhjulene kun får halvparten av momentet pga firehjulsdriften, og det igjen fører til at du ikke ender med kun ett forhjul som spinner og drar bilen i hytt og i pineEr ikke helt sikker på om jeg skjønner helt hva du mener med halv moment. For å bruke en gt4 kasse på forhjulstrekk Celica må en fjærne hele fordelingskassa (Se bildet). Dvs at den vil i utgangspunktet bli lik en MR2 turbo kasse. Jeg vil jo da, etter det jeg forstår få full moment på det ene hjulet. Derfor tenkte jeg at en LSD ville være med på å balansere kreftene litt bedre. Selvsagt MÅ jeg få ordnet/stivet opp forstillinga/understellet også, det er jeg klar over. Men hadde et håp i at LSD ville hjelpe til enda mer........!![]()
Biggen skrev:Ja skjønte mer av det du sier. Og er enig. Så en LSD ville vært tingen.Kennethx kjøpte vel trolig sin fra takakaira ihvertfall, en LSD innsats for bakdiffen.
Regner med å slite litt for å få tak i en 3. gen girkasse ja.
Men er det ikke flere som har kjøpt LSD i fra japan (http://www.takakaira.com) her på forumet?
Plenty skrev:har du noen flere hjelpende bilder herfra Biggen?Har flere bilder. Forsøkt egentlig ogå legge ut flere for en stund siden men fikk ikke lov av en eller annen grunn...?