TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• om grafikken blir som dette pÃ¥ ps3..

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#132342  av Sven

Th4 Ghost skrev:
olemm skrev:
chris skrev:Grafikken på PS3 kommer til å bli helt syk, og overgå nye Xbox'en noe vannvittig. Og så blir de ikke begrenset av kapasiteten på dvd heller, siden de skal bruke Blueray disker (som er bakoverkompatibel med dvd).. 25 gb og oppover.
Det der skjønte jeg ikke en dritt av :oops:
det betyr at det kommer noe istedenfor dvd plater (akkurat som at det kom dvd plater istedenfor cd for en stund siden) som heter blueray. de kommer til å ha 25 gig og oppover istedenfor 8..((trur jeg))
pluss at DVD-spillere kan lese de tipper jeg LES:(som er bakoverkompatibel med dvd)..

#132343  av kake

celicat23 skrev:Med skryt om at xbox360 er HDTV kompatibel, og fortsatt "bare" skal bruke vanlige DVD plater så skyter microsoft seg kanskje litt i foten. Hvis video sekvenser skal ha HDTV oppløsning, så tar det fort MYE plass.
Må huske på at dagens Xbox er HD den også. Har ganske mange HD spill her, og ingen av de spilla fyller en hel DVD engang (Som er 9,6GB), de er snarere under 4,7 :)

#132397  av Th4 Ghost

kake skrev:
Th4 Ghost skrev:topic sier alt. om grafikken blir som dette på ps3, hvordan vil GT5 se ut da? som om ikke spillet ikke ser virkelig ut nokk fra før liksom..

http://media.ps3.ign.com/media/748/748475/vids_1.html

Edit: dette er in-game grafikk, bare så dere vet det..
Det der er forresten like mye in-game som Shrek eller Ice Age filmene er ingame :) Det er feil :wink:
Believe it or not, men det er faktisk det. du ser jo selv at fyren løper rundt der og ikke er script styrt. Husker forresten at folk sa nøyaktig det samme om half life 2..

#132418  av celicat23

Th4 Ghost skrev:
kake skrev:
Th4 Ghost skrev:topic sier alt. om grafikken blir som dette på ps3, hvordan vil GT5 se ut da? som om ikke spillet ikke ser virkelig ut nokk fra før liksom..

http://media.ps3.ign.com/media/748/748475/vids_1.html

Edit: dette er in-game grafikk, bare så dere vet det..
Det der er forresten like mye in-game som Shrek eller Ice Age filmene er ingame :) Det er feil :wink:
Believe it or not, men det er faktisk det. du ser jo selv at fyren løper rundt der og ikke er script styrt. Husker forresten at folk sa nøyaktig det samme om half life 2..
KUN for å krangle (hehe): hvordan vet du det ikke er script styrt / pre-rendered ? Det er bare en video, som ikke viser at det faktisk er noen som sitter å spiller eller om det er bare "film".

#132423  av chris

Hehe, nesten litt artig å lese sånne tråder som dette. Ser ut som halvparten jobber i Microsoft, og andre halvparten i Sony. Samt et par spillutviklere.

:lol:

#132428  av spkstrp

chris skrev:Hehe, nesten litt artig å lese sånne tråder som dette. Ser ut som halvparten jobber i Microsoft, og andre halvparten i Sony. Samt et par spillutviklere.

:lol:
you read my mind :P

#132460  av Th4 Ghost

celicat23 skrev:
Th4 Ghost skrev:
kake skrev: Det der er forresten like mye in-game som Shrek eller Ice Age filmene er ingame :) Det er feil :wink:

KUN for å krangle (hehe): hvordan vet du det ikke er script styrt / pre-rendered ? Det er bare en video, som ikke viser at det faktisk er noen som sitter å spiller eller om det er bare "film".
fordi jeg sier at det er det, så det så! ;D

#132486  av kake

Th4 Ghost skrev:
Den grafikken der får vi ikke se ingame før om 7-8 år minst :) Hadde det vært PS4 eller neste Xbox igjen i året 2012 så kanskje.

Husker du ikke når PS2 kom da, da skulle det jo være mulig å downloade komplette spill fra internett til den :shock: Right...

#132680  av Th4 Ghost

kake skrev:
Th4 Ghost skrev:
Den grafikken der får vi ikke se ingame før om 7-8 år minst :) Hadde det vært PS4 eller neste Xbox igjen i året 2012 så kanskje.

Husker du ikke når PS2 kom da, da skulle det jo være mulig å downloade komplette spill fra internett til den :shock: Right...
det er jo det..viss man kjøper en sånn ulovelig chippe ting og bolta den inni :twisted: (husker ikke helt hvordan det der fungerte)

#132682  av tbergstad

Gidder ikke å ta standpunkt til hvem av disse to konsollene som blir best før de kommer i salg. Blir bare for dumt..
Men jeg kommer uansett til å kjøpe 360 i desember.. Gidder ikke å vent på ps3. Kommer kanskje til å kjøpe ps3 om noen år.

#132684  av Th4 Ghost

tbergstad skrev:Gidder ikke å ta standpunkt til hvem av disse to konsollene som blir best før de kommer i salg. Blir bare for dumt..
du har egentlig heeelt rett. jeg gjør det bare for å krangle jeg ;D

#132685  av celicat23

Th4 Ghost skrev:
tbergstad skrev:Gidder ikke å ta standpunkt til hvem av disse to konsollene som blir best før de kommer i salg. Blir bare for dumt..
du har egentlig heeelt rett. jeg gjør det bare for å krangle jeg ;D
Hva skal vi med ett diskusjonsforum, hvis vi ikke skal diskutere ting? :-)

Noen ting vet man på forhånd at blir bare svada og masse synsing frem og tilbake - men det er jo gøy å ta det opp alikevel inne i mellom :) Og de fleste vet hvordan de skal starte en diskusjon. Trenger ikke mer enn å gå inn på MR2 delen f.eks å legge igjen en post om at "Jeg syns at celica er en MYE bedre bil enn mr2" så har du nok fort noen sider med poster ;-)

Men, fra spøk til alvor: X-box 360 blir nok uansett best.

(hahahaha)

#132688  av Zepticon

celicat23 skrev:www.gametrailers.com er greit sted å sjekke ut video'er fra spill som kommer til både x-box 360 og playstation 3.

Akkurat hvor mye sykere det ene biler enn det andre forholder jeg meg ganskje kjølig til. Det er ganske mange meninger om hvordan ps3 vs xbox360 grafikken blir. Fra det som har kommet ut av video'er fra spillene til begge konsollene, så ser det stort sett likt ut. Mye av tech skrytingen betyr ingenting for sluttbrukeren heller. Om den ene klarer så-og-så mange fler polygons enn den andre betyr ikke så mye hvis vi som brukere ikke klarer se forskjell. Fint for tech nerdene og krangle over, men ikke så mye mer nyttig enn det.

Men blir gøy å se.
Det er akkurat derfor at Nintendo Revolution blir meget spennende... 8)

#146291  av tbergstad

Sparker igang en gammel tråd igjen jeg :wink: Har fått xbox360 i hus og koblet den på min 32-lcd som er hd-klar.
Og konklusjonen er følgende. Jeg digger denne maskina.

Flott at ting er trådløst, glimrende som dvd avspiller, Live fungerer utmerket, og spillene ser så utrolig fantastiske ut. Og maskina er ganske pen å se på.

Har sett at en del folk klager på støy fra konsollen. Og joda.. Den støyer litt.. Men bare på 360-spill. Og da pleier surround anlegget å guffe nok lyd til at dette blir overdøvd lett.