TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• GT-4 Castrol

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#132990  av eirikoo

CelicaGT skrev: Tidligere WRC bil.
Det tviler jeg sterkt på.
Da har han isåfall fjernet de aktive diffene og mye annet snacks.
Det står jo også at det er en gruppe N bil, noe som er en god del divisjoner under WRC.

#133086  av CelicaGT

Er ikkje ein bil som er kjørt i wrc, men den har vært brukt for å lage noter. Husker ikkje ka sjåfør som hadde signert på seta. Han har klassa ned bilen, slika at han kunne bruke den.

#133400  av eirikoo

Så dete er ingen WRCbil da, men en wrc sjåfør har brukt den til å lage noter?
Det er jo noe helt annet. hehehe.

#133411  av sindrejl

eirikoo skrev:Så dete er ingen WRCbil da, men en wrc sjåfør har brukt den til å lage noter?
Det er jo noe helt annet. hehehe.
tja altså.. om dette er bilen jeg tror det er bruker den 6liter pr mil.. tror det er wrc bil godt nok egentlig :P finnes ikke en ting som er normalt me'n nesten, wrc bil som ikke er brukt til wrc.. :D .. dog mulig jeg tenker på feil st205 her i trøndelag.

#133431  av CelicaGT

Da han kjøpte bilen var den klassa som ein wrc bil. Med rette restriktor osv.
han klassa den ned, er vel ikkje ein ekte brukt wrc bil, men den er vel byggd av tte for wrc... :-)

#134127  av TurboKnut

Jeg fikk nå med meg at det var 473 NM i denne bilen.

Moment er viktigere enn antall hester synes jeg, og når man kan "ri" på momentet så er det nesten orgasmisk...

Jeg har en Polo med 120 hk og den har omtrent "åndelig" moment (nesten ikke dreiemoment, men det skjer jo noe når du passerer 6.500 rpm da..).

Kan tenke meg at det må være herlig å ligge brett på 3.gir med denne Celican og bare "pøse på"... :D

#134191  av GT4 CS

Sikkle sikkle, spleiselag så vi har noe og leke med ;)