TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Motorbytte til 3s-gte hva trenger jeg mere??

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

 #193043  av Dalan
 
Dr.Ling skrev:Hmm. Har bilen oppe på 2-søylers nå og motorn ute.... kanskje bare å bestille seg en slik Walbro-pumpe fra Rage her på forumet....... jeg må bestille meg mekanisk speedo-sensor også og angrer litt på at jeg ikke har ny IC..... Har byttet reg.reim og vannpumpe, men clutchen får vente på seg. Får kanskje bare bytte HFH også, mens jeg nå skal bestille deler uansett. Den begynner jo å dra på åra, selv om ikke motorn har kjørt så langt.
Det er veldig lurt å bytte den nå da ja. Det sies at det ikke er så lurt å sette inn en pumpe som flower så mye når du har original fuel-rail, pga det trange hullet inn der så blir det trykkfall.. Men vet ikke hvor mye dette har å si. Tror ikke det er noe problem så lenge du kjører original ECU.
Skal du begynne å mappe bilen med ny hjerne snuser du jo uansett på oppgradert bensinsystem.. ;)

*EDIT* Du har jo 3.gen.. :oops: Da har du annen fuelrail, ikkeno problem da ;) Dette er mest en betenkelighet på 2.gen
Dr.Ling skrev: Lurer også på hvorfor kull-beholderen er så mye mindre på turbo-motorn, og om det har noe å si..... kanskje bare for plassen sin del.
Har ikke noe å si
Dr.Ling skrev: Skulle gjerne hatt tegningene / instuksene ang. ledningsnett, om noen gidder å sende som attachment til en PM.
PM sendt ;)
Dr.Ling skrev: Går ut ifra at bremsesylinder / bremsekraftforsterker / bremsekraftfordeler ikke trenger ny dimensjon (jeg setter turbo-bremser på hele veien rundt).....
Kan fint bruke den du har :)

 #193119  av Dr.Ling
 
Takker for den, Dalan. Vi får se hvordan det går.
Har bestilt Walbro-pumpe, håper den er lett å installere. Blir endel rør som må frakobles, men med bilen på bukker skulle det gå greit å få ned den tanken.

Lurer på om jeg kan bruke den mekaniske speedo-sensoren fra GTI'en, men tipper at det ikke går da girkassene jo er forskjellige.

Og så må jeg finne meg en write-up / how-to for å få installert elektrisk turbotrykkmåler.... tenkte det er mer aktuelt enn en mekanisk måler.

Håper jeg sitter igjen med litt motor-kunnskap ved å gå igjennom dette her.... ;)