TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Effektanlegg -enda en gang!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#141526  av grimfer

Tja. Kanskje jeg like godt kan slå til med en dp da?

Er det noen som har tips om hvor jeg kan få kjøpt en billig kat?

#141724  av TheStig

jeg har en downpipe til salgs. Det er XS power sin som har fått endel kritikk angående passform og kvalitet men også MYE ros så ikke vet jeg. Har solgt bilen min så trenger den ikke lengre. Du skal få den for kun 1200 pluss frakt så det burde være verdt det

dette kittet:

Bilde

#141746  av Daniel_hoy

Har hatt den der i nesten et år. Ser fortsatt like bra ut, bortsett fra at skruane til lamdaen er ikke rustfri.
Fikk den levert på døra for 1100kr :D

#143423  av celica4ever

Har tenkt og bytte ut mitt sebring potte med potte fra restyle pga at sebringa potta begynner og bli gammel.

http://www.restyle.no/Bakpotte/Bakpotte.html (MU-222)

Potta er 2,5 inn og 4,25 ut. Hva syns dere om det? kommer den til og ule bra? burde jeg valgt en som var mindre? og får man noe særlig høyere effekt av og byte ut potta?

Kom med forslag folkens :lol:

#143809  av celica4ever

ingen som kan svare meg? :roll:

#144099  av cs2451

kommer sikkert til å bråke den ja. Jeg personlig ville valgt noe mindre. Men smak og behag.
Du kommer ikke til å få noe særlig med hester.

#144238  av celica4ever

takk for svar! endelig :D

blir kanskje litt plagsomt i lengden.. Men finns det lyddempere til alle type potter? også hørte jeg noe om at , hvis du har for stor potte så blir draget på bilen dårligere..

Kan det stemme?

#144305  av cs2451

celica4ever skrev:takk for svar! endelig :D

blir kanskje litt plagsomt i lengden.. Men finns det lyddempere til alle type potter? også hørte jeg noe om at , hvis du har for stor potte så blir draget på bilen dårligere..

Kan det stemme?

Såg den ikke før i går desverre.
Hva mener du med 'Men finns det lyddempere til alle type potter? '?

Det kan stemme bra med at draget blir dårligere ja. Mye bedre å kjøpe en potte som er laget til bilen din. Eller få noen som har peiling på eksos å bygge et skikkelig anlegg til deg. Da får du kanskje litt fler hester og. Og bedre respons i bilen. :D

#144322  av celica4ever

finns ikke det noe som heter lyddemper som du bare putter oppi potta som gjør sånn at den demper lyden, fks hvis du skal kjøre langt så hadde det vært kjekt med noe sånt

#144401  av cs2451

Det følger ofte med en sånn sak du putter inn i endestussen på potta som hjelper litt på lyden. Blir en slags plombering.

#144461  av celica4ever

okey. det er kanskje lurt og ha den i bilen i tilfelle du skal kjøre litt langt, har en kompis som har en 3 toms potte i civicen sin og den uler nåe jævelig i landevei og motorvei

#144545  av grimfer

Jeg satt på med en Integra med 3 toms anlegg.

Det ble så bråkete at jeg fikk vondt i hodet og måtte bare gå ut av bilen til slutt.

#144615  av celica4ever

upps..såpass ja :shock:

#144636  av ErikG

husk at en bil med turbo ikke bråker like mye som en bil uten med stor eksos!!