TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Da vart jeg uten førerkort

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#139934  av GT4 CS

Var det ikke slik at de målte en dør til og gå i 17km/t?

#139937  av kennethx

GT4 CS skrev:Var det ikke slik at de målte en dør til og gå i 17km/t?
nesten, en vegg til å gå i 70 km/t!

#139945  av Zepticon

@lpher skrev:
Zepticon skrev: Oi pokkern... er ofte at der går fort der ja... :roll:
Stemmer....og derfor så har UP en viss forkjærlighet for å stå nettopp her...på den minst farilge veien (i trondheim) å kjøre "fort" på...

Dette er en 4-felts motorvei...opp en lang slakk bakke...med 80 sone...
Må jo stå der dem tjener mest gryn vell :evil:

#139946  av Fantare

Er de ikke strengere når jeg har prøvetid enda da?

Håper iallefall jeg får tilbake lappen :roll:

#139947  av Johansen

er utrolig synd hvis du får 3 mnd uten, for da må du kjøre opp på nytt:\ har nettopp vært igjennom samme tingen selv.. :\

#139948  av Fantare

Johansen skrev:er utrolig synd hvis du får 3 mnd uten, for da må du kjøre opp på nytt:\ har nettopp vært igjennom samme tingen selv.. :\
Er det ikke 6mnd uten da, så må du kjøre opp på nytt?

#139950  av kennethx

Er du i prøve tiden må du vel uansett kjøre opp på nytt?

#140084  av Fantare

I dont know :roll:

#142235  av Fantare

kennethx skrev:Er du i prøve tiden må du vel uansett kjøre opp på nytt?
Det var riktig det :)
fikk sendt et forenklet forelegg i posten på fredagen, 3mnd uten lappen (Dvs får den igjen i januar) og 8500,- i bot :shock:

Sa nei til førerkort beslag, nokk engang... Så blir rettsak onsdag 16/11.
har sendt "klage"brev til jurristen, og har litt trua på og få det tilbake (Håper iallefall det)

#142242  av Johansen

Hvis prøvetiden er ferdig kan man miste den i opp til 6 mnd uten å måtte kjøre opp på nytt.. men hvis man er i prøvetiden må man kjøre opp på nytt noe som er grusomt surt..

var noe høy bot du fikk syns jeg..

jeg gjorde noe som jeg ikke har lyst å si.. men som jeg kan bekrefte at var i noe høyere hastighet i ei lavere fartssone.. men ble tatt for uaksom kjøring og fikk 3 mnd + 5000.. kunne sikkert sluppet unna det hadde jeg gått til retten.. men var klar over at det var stygg kjøring jeg gjorde å bare betalte 5000 å venta... gikk fort heldigvis :)

men men.. håper du får lappen tilbake da :)

#142295  av Svinball

kennethx skrev:
GT4 CS skrev:Var det ikke slik at de målte en dør til og gå i 17km/t?
nesten, en vegg til å gå i 70 km/t!

Hvis du prøver å gjennomsnittsmåle en vegg i 70 km/t så kan du fort gå på en smell! :lol:

Synd med lappen, men jeg tror du slipper unna med bot... Hvis ikke de skal spille helt idiot, og statuere et eksempel... I retten så kan du prøve deg med det at det er motorvei og sånn, og ved skoler og sånn så kjører du alltid etter fartsgrensen... ;)

#142305  av Fantare

GT4 CS skrev:Synd med lappen, men jeg tror du slipper unna med bot... Hvis ikke de skal spille helt idiot, og statuere et eksempel... I retten så kan du prøve deg med det at det er motorvei og sånn, og ved skoler og sånn så kjører du alltid etter fartsgrensen... ;)
Det var ikke så domt :)
Jeg skal kjøre opp til lastebil i januar da, så det er ganske viktig for utdanningen min at jeg får tilbake lappen da, det jeg sendte brev om.
Får bare håpe at de syns litt synd på meg :lol:

#142496  av Fantare

Gikk ikke som forventet dette her nei.
Politiet får ha viderebeslag av førerkortet til 04.01.06, det vill si at de må bestemme en dom før den tid eller så kan jeg hente det den datoen.

Var ikke no mye gang i og dra til retten akkurat, menmen...
Får håpe at de ikke svarer da så får jeg det igjen 22 dager fra den dommen de hadde gitt først, altså 3mnd :lol:

#144138  av Fantare

Da fikk jeg dommen:

- 5000,- i bot
- Mistet førekortet til 15.Januar :evil:

Doh :!: :!:

#144143  av Rømmling

må du da kjøre oppigjen da??

Er det to år prøve tid?