TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Corolla prosjekt ae82

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#167836  av Johansen

Byttet bremseskive Og ennå er ulyden der! :o

Imorgen blir det titt på hjul lagret hvordan det ser ut, er vell det vi skulle sjekka først.. men men :)

#167847  av yeah580

Får bare prøve hele huben fra delebilen min i morgen da ?
Virker jo mest som det er lagret som krangler litt..
Men tror du skal få lov å rydde litt i garasjen hvis vi skal skru i morgen. :lol:

#168038  av Johansen

vi tar det imorra;P ;) hehe :D satser det blir iorden da så det blir 0 feil på eu'en ;) :D minn meg på å bytte om til vanlige lys igjen fra Xenon :) ! :D

#168955  av Johansen

da var det byttet fra xenon til vanlige lys.

Ulyden er ennå i bilen... Har bytta hele hubben på høyre side.. har prøvd å bytta dekk for å se om det er dem som lager lyden.. men ingen forandring.. Skal på Eu-kontroll på fredag.
Å statusen er som så

Flere dårlige/gående dempere
Bremser som henger litt
Fanger som er kræsja litt
Skal bytte hele hubben på venstre siden å..

Så hvis ikke dette gjør susen med nye dempere bytte calippere og bremseskiver og bytting av hub samt fangerfeste høyre side i front. Så enkelt å greit blir jeg lei meg;\ har skrudd på bilen nu en god del i det siste, å noen ting er forbedret men andre ikke.. Så vi får håpe på det beste.

Imrogen natt da skjer skruingen, vil ta bilder av det meste å legge ut :) Håper ulydene forsvinner, da blir jeg en glad gutt :)
God natt:)

#170564  av Johansen

Ble en del skruing å lite bilder.. :\

Men fikk byttet dempere bake og fikset at bremsene gikk fri å var fine..

Fikk 4 stk 2'er feil:

Rust i karrosseri
Ikke helt festet demper(fikset nå)
Slitte klosser forann(fikset nå)
Dårlige bremseslanger(bestilt og ankommer på mandag)

Så fikk jeg en CO på 3.0! noe som kanskje kan være grunnen at jeg ikke får den under litern på mila å 2 liter på bykjøring:(:(

Men den 13. Mai står det sveising av rusten på planen med bilder! og Bremseslangebytting på mandag når dem ankommer. Etterkontroll den 15, og montering av senkesett på kvelden :)

Ulyden er forresten blitt borte nåh, viste seg at det var hjullagret på venstre side foran. Byttet hele hub'en.. Ei mutter ville ikke løsne, endte med å høgge den i 2 før den slapp. Totalt gikk det fra kl 10.00 om kvelden torsdag til kl 08:25 fredag morgen med skruing. Måtte utsette vindusbytte foran med en time siden vi fikk så mye problemer med å få løs hub'en. Men alt i alt gikk det hele ganske bra :) Satser på å få bilen ferdig til i slutten av Mai.

Bilder av rushull sveising osvosv kommer etter 17.mai :)

#205546  av Johansen

Vært dårlig med update i denne tråden, men får vell legge ut hvordan jeg fikk bilen før snøen kom..

Senking på og sotet litt vinduer.. men bilen skal sotes på nytt på grunn av den gamle filmen var dem sluttet å selge så den ene blei mørk å den ene grønn.

Ting som skal skje før neste sommer:
STORT anlegg
ny lakk
diverse småpjusk:)

Bilde fra i sommer:
Vedlegg
Bilde 1
Bilde 1
Bilde 047.jpg (162.78 kiB) Vist 1054 ganger

#205547  av Johansen

Ã¥ et til bilde forfra:
Vedlegg
Bilde 043.jpg
Bilde 043.jpg (169.73 kiB) Vist 1050 ganger

#205725  av Corolla GT

NÃ¥r jeg ser den der savner jeg min gamle GT.

Fin bil du har.. :D

#205734  av Johansen

Corolla GT skrev:NÃ¥r jeg ser den der savner jeg min gamle GT.

Fin bil du har.. :D
Takker :D

Ã¥ finere skal den bli!
gleder meg til den skal på lakkering :) må bare få nye skjermer og siste bit av stylingen venstre bake så blir det lakkering 8)

#253603  av CorollaG6

.
Sist redigert av CorollaG6 den 20 nov 2013 17:43, redigert 1 gang totalt.

hey

#256555  av Erik_DK

den ser rigtig fin ud. er det nemt at finde ae82 gtér i norge?? ruster biler meget i norge??