TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 1991 MR2

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.

#162116  av Fredrik

kake skrev:Pen den bilen der, og fint med lite skilt bak :)
Takk for det :)
kake skrev: Men, det var kjempepris det du har fått hos Toyota ja, bare clutchbytte er jo oppunder 6000,- Hjullageret ligger vel på ca 1000 for bare delen, ny dynamo er jo fort endel tusenlapper, samt bytte frostvæske på den er jo et ordentelig ork om man skal gjøre det skikkelig (av med deksler under bilen for å tappe osv).
Bremsevæske og frostvæske er ikke med i de 10.000,-.. Så det blir nok noe dyrere, men syns forsatt det er en grei pris..
Grunnen til at jeg lar Toyota bytte frostvæske er pga mistanke om en liten lekkasje..
kake skrev: Er det 350 eller 320mm utgaven av det momo rattet der du har ?
Det er jeg ikke sikker på, men får mest sannsynlig igjen bilen imorra så jeg kan sjekke det..

Pratet med en bekjent på Toyota idag og det ser ut til at jeg har rust i ene hjulbuen bak (egen tråd) :( Det skulle visstnok være overflaterust.. Han nevnte også noe om en liten eksos-lekkasje..
Så det er noe småtteri igjen før bilen er i den standen jeg vil ha den, men jeg hater rust å det skal vekk! :evil: Fort som mulig!

#162292  av Fredrik

kake; Det er 350mm utgaven..

Har nå fått tilbake bilen og må si det gjorde seg med ny clutch og nye hjullager..
Ingen vibrasjoner i rattet og clutchen er helt nydelig :)

Det er dessverre ett men her..
Da jeg parkerte i garasjen etter en times kjøring kom det røyk (minnet litt om svidd olje) rundt omkring der dynamoen sitter.. Er klar over at motoren svetter litt olje, men det har aldri kommet slik røyk før.. Håper det er fordi den har stått stille en stund og at det derfor har samlet seg litt olje, som rett og slett fordamper.. Noen andre som kan ha noen forslag?
Virket også som at det har sprutet litt vann utifra vri-lokket til kjølevannet.. Kommer til å være veldig obs når jeg kjører framover, for å finne ut av hvor alvorlig dette egentlig er..
Hvordan sjekker dere kjøle-vannet? Det er ekstremt vanskelig å se streken på vann-tanken..

Ellers er det andre ting som har kommet fram som litt rust (nevnt tidligere) og en ødelagt ABS-sensor..

Så, det er litt småtteri igjen før jeg er helt fornøyd med den tekniske standen... Men det blir fikset fort som mulig :twisted:

Har også kjøpt blanke innstegslister.. Kunne bare ikke dy meg :D
Vedlegg
fine listene
fine listene
DSC00019.JPG (96.64 kiB) Vist 1995 ganger
logo
logo
DSC00018.JPG (73.81 kiB) Vist 1986 ganger

#163053  av kake

Fredrik skrev:kake; Det er 350mm utgaven..
Ok..:)
Fredrik skrev: Har nå fått tilbake bilen og må si det gjorde seg med ny clutch og nye hjullager..
Ingen vibrasjoner i rattet og clutchen er helt nydelig :)
Det er bra. Anbefaler den her også (første modden), så blir den som splitter ny :) Koster vel ca 20kr de 2 delene.
Fredrik skrev: Det er dessverre ett men her..
Da jeg parkerte i garasjen etter en times kjøring kom det røyk (minnet litt om svidd olje) rundt omkring der dynamoen sitter.. Er klar over at motoren svetter litt olje, men det har aldri kommet slik røyk før.. Håper det er fordi den har stått stille en stund og at det derfor har samlet seg litt olje, som rett og slett fordamper.. Noen andre som kan ha noen forslag?
Kan være at verkstedet sølte litt olje bare ?
Fredrik skrev: Virket også som at det har sprutet litt vann utifra vri-lokket til kjølevannet.. Kommer til å være veldig obs når jeg kjører framover, for å finne ut av hvor alvorlig dette egentlig er..
Hvordan sjekker dere kjøle-vannet? Det er ekstremt vanskelig å se streken på vann-tanken..
Er vel bare at det skal være mellom min/max. Men, skiftet de ikke kjølevannet da ? Hvis ikke den overoppheter og ikke nivået synker så er den vel iorden.
Fredrik skrev: Har også kjøpt blanke innstegslister.. Kunne bare ikke dy meg :D
De er fine altså, men blir sinnsykt fort ripete. Du må forresten skjære litt i listene dine for å få de skikkelig på :)

#163060  av Fredrik

ABS-sensoren på den ene siden tok kvelden og den byttet de uten betaling samtidig som de skulle sette på kontakten til ryggelysa (ja, de hadde glemt det :P) Måtte også bytte vindusspylermotoren.. Iogmed jeg var der nede for å hente den tok de jobben med å bytte, også det uten betaling for arbeidet.. Må si jeg har fått god service på Toyota Drammen!
kake skrev: Det er bra. Anbefaler den her også (første modden), så blir den som splitter ny :) Koster vel ca 20kr de 2 delene.
Ahh, takker.. :)
kake skrev: Kan være at verkstedet sølte litt olje bare ?
Har ikke sett noe mer røyk, så det var nok bare litt oljesøl.. :) Men holder fortsatt ett øye med oljebruken ;)
kake skrev: Er vel bare at det skal være mellom min/max. Men, skiftet de ikke kjølevannet da ? Hvis ikke den overoppheter og ikke nivået synker så er den vel iorden.
Når jeg drar den til litt under turtallssperra (har enda ikke truffet den :P) på annet gir, synker tempen ett par streker på måleren.. Er det noe å bekymre seg over?
Den overoppheter hvertfall ikke.. NÃ¥la ligger alltid litt under halv-veis..
kake skrev: De er fine altså, men blir sinnsykt fort ripete. Du må forresten skjære litt i listene dine for å få de skikkelig på :)
Trur det blir veldig bra ;) Har dog ikke satt de på enda, nettopp i frykt for masse riper :P
Må prøve å finne ett eller annet som beskytter de.. Hehe.. Vil det funke med klarlakk tru?

PS: Når er det muligheter for å se skjønnheten din live? :)

#163195  av kake

Fredrik skrev: Når jeg drar den til litt under turtallssperra (har enda ikke truffet den :P) på annet gir, synker tempen ett par streker på måleren.. Er det noe å bekymre seg over?
Den overoppheter hvertfall ikke.. NÃ¥la ligger alltid litt under halv-veis..
Kan ikke huske at min er sånn iallefall. Tror ikke den målern på mr2 er såpass følsom uansett? Kanskje en dårlig kontakt på selve følern eller instrumentet? Går jo ann å måle med en ekstern måler om tempen er ustabil...
Fredrik skrev: Trur det blir veldig bra ;) Har dog ikke satt de på enda, nettopp i frykt for masse riper :P
Må prøve å finne ett eller annet som beskytter de.. Hehe.. Vil det funke med klarlakk tru?
Tja si det :) Men, får du de skikkelig på og ikke sparker borti de hver gang du setter deg inn går det bra vettu, hadde slike på min før, men tok de av pga riper (måtte jo selvsagt kjøpe nye svarte lister også da :(), men det var fordi jeg ikke fikk satt de skikkelig på, hadde de liksom bøyd oppå...
Fredrik skrev: PS: Når er det muligheter for å se skjønnheten din live? :)
Står fortsatt til lagring, venter på nye bremser fra DCDezign som aldri kommer, samt noe andre greier, og så skal det bli litt ny lakk først...må få ræva i gir tror jeg :P

#163205  av Fredrik

kake skrev:Kan ikke huske at min er sånn iallefall. Tror ikke den målern på mr2 er såpass følsom uansett? Kanskje en dårlig kontakt på selve følern eller instrumentet? Går jo ann å måle med en ekstern måler om tempen er ustabil...
Virker som den ikke faller noe særlig lenger nå :S Prøve å måle med ekstern måler og holde ett øye med vann-mengden..
kake skrev:Tja si det :) Men, får du de skikkelig på og ikke sparker borti de hver gang du setter deg inn går det bra vettu, hadde slike på min før, men tok de av pga riper (måtte jo selvsagt kjøpe nye svarte lister også da :(), men det var fordi jeg ikke fikk satt de skikkelig på, hadde de liksom bøyd oppå...
Jeg ville vært veldig forsiktig med å sparke borti, men nå er det ikke alle passasjerer som tenker over sånt :(
kake skrev: Står fortsatt til lagring, venter på nye bremser fra DCDezign som aldri kommer, samt noe andre greier, og så skal det bli litt ny lakk først...må få ræva i gir tror jeg :P
Syns absolutt du må begynne å reagere, ja! :P Har kjørt flere turer uten taket allerede 8)
Åhhh, som jeg GLEDER meg til sommer-varmen kommer med sine tørre og fine veier! :twisted:

Har forresten bestilt nytt Apex`i luftfilter fra http://www.takakaira.com og små-kikker litt på nye felger..
Også veldig lyst på styling, men finner ikke helt det kit`et jeg vil ha.. Vurderer å sette sammen litt forskjellig for å få min egen look ;)

#163213  av kake

Da er vi to :)

Det er jo endel å velge i skal du ha styling og felger ja, er jo rene jungelen :wink:

#163218  av Fredrik

kake skrev:Da er vi to :)

Det er jo endel å velge i skal du ha styling og felger ja, er jo rene jungelen :wink:
Er litt, ja :P

Å det begynner å bli flere og flere som monterer styling.. Derfor vil jeg gå litt egne veier for å få en bil som forhåpentligvis skiller seg litt ut.. Samtidig må alt passe med hverandre og ikke bli for mye dill-dall.. Og heller ikke bære preg av å være tilfeldig sammen satt.. Ett lite dilemma :P