Side 2 av 2

Legg innLagt inn:10 jan 2006 23:57
av FireWalk
sindrejl skrev:hvor mye psi er det snakk om man trenger til 350-400hk da?
25 PSI = 1,72 Bar.

350 hk bør man vel kunne klare med rundt 1,4 bar vil jeg tro.. alt ettersom hva annet som er gjort med motoren.. Skal man over 1,72 børm an jo ha en temmelig kapabel turbo og en sinnsykt sterk motor og.. Vil våge meg til å påstå at 25 psi map sensor skal holde leenge til ditt bruk iallefall.. :)

Legg innLagt inn:11 jan 2006 00:13
av sindrejl
FireWalk skrev:
sindrejl skrev:hvor mye psi er det snakk om man trenger til 350-400hk da?
25 PSI = 1,72 Bar.

350 hk bør man vel kunne klare med rundt 1,4 bar vil jeg tro.. alt ettersom hva annet som er gjort med motoren.. Skal man over 1,72 børm an jo ha en temmelig kapabel turbo og en sinnsykt sterk motor og.. Vil våge meg til å påstå at 25 psi map sensor skal holde leenge til ditt bruk iallefall.. :)
åja er det snakk om hvor mye turbotrykk map sensorn skal tåle? ja da holder 1.72 leeeeeeeeenge :P Som oftest bytter man turbo som skubber mer luft på lavere boost lenge før man når så høyt :)

Legg innLagt inn:11 jan 2006 00:16
av FireWalk
MAP = Manifold Air Pressure... altså måler den luft trykket i innsugsmanefolden.. og trykket som er der bestemmes vel i vesentlig grad av trykket turboen leverer.. så ja, det må da vel være mer enn nok med 25 psi med mindre man skal ha slike 700 whp monster :P

Er vel det som er tingen med dumpventil også på 2. gen motorene. AFM sensoren (luftmengedemåleren) måler jo mengden luft FØR turboen, og når en custom dumpventil som ikke resirkulerer sender luft som ECU beregner at skal gå tilbake igjen til innsuget så får man for fet blanding. en MAP sensor vil jo ordne dette, da i kombinasjon med ny ECU såklart.. :) AFM og MAP har både fordeler og ulemper begge to.. men det er min oppfattning at MAP sensor er det som er mest utbredt blant folk som skal trimme.

Legg innLagt inn:11 jan 2006 00:24
av sindrejl
jaja er map sensor originalt på st205 :)

Legg innLagt inn:11 jan 2006 00:39
av sleeper
sindrejl skrev:jaja er map sensor originalt på st205 :)
men den stopper vel på ca 1.3 kg... :wink:

Legg innLagt inn:11 jan 2006 01:05
av sindrejl
sleeper skrev:
sindrejl skrev:jaja er map sensor originalt på st205 :)
men den stopper vel på ca 1.3 kg... :wink:
går nok høyere vil jeg tru.. vi får prøve når jeg får igjen bilen.. skal kunne kjøre den på 1.3bar stabilt, men kunne testet 1.35 så finner vi det fort ut ;) Skal kjøpe ms senere, men venter på at firewalk skal få ræva ut av fingern eller omvendt og fått det montert på egen bil først ;)

Legg innLagt inn:11 jan 2006 02:50
av FireWalk
sindrejl skrev:
sleeper skrev:
sindrejl skrev:jaja er map sensor originalt på st205 :)
men den stopper vel på ca 1.3 kg... :wink:
går nok høyere vil jeg tru.. vi får prøve når jeg får igjen bilen.. skal kunne kjøre den på 1.3bar stabilt, men kunne testet 1.35 så finner vi det fort ut ;) Skal kjøpe ms senere, men venter på at firewalk skal få ræva ut av fingern eller omvendt og fått det montert på egen bil først ;)
Insinuerer du at jeg er treg også nå da? :lol: hehe.. Må bare få ryddet litt plass på verkstedet, også er det bare å vente til det blir litt tørre veier så jeg får kjørt bilen på plass slik at vi får begynt :)

Legg innLagt inn:11 jan 2006 11:25
av CelicaGT
sindrejl skrev:
sleeper skrev:
sindrejl skrev:jaja er map sensor originalt på st205 :)
men den stopper vel på ca 1.3 kg... :wink:
går nok høyere vil jeg tru.. vi får prøve når jeg får igjen bilen.. skal kunne kjøre den på 1.3bar stabilt, men kunne testet 1.35 så finner vi det fort ut ;) Skal kjøpe ms senere, men venter på at firewalk skal få ræva ut av fingern eller omvendt og fått det montert på egen bil først ;)
Er det grom motor på vei her eller skal du pine den orginale litt? :-)

Legg innLagt inn:11 jan 2006 19:22
av sindrejl
CelicaGT skrev:
sindrejl skrev:
sleeper skrev: men den stopper vel på ca 1.3 kg... :wink:
går nok høyere vil jeg tru.. vi får prøve når jeg får igjen bilen.. skal kunne kjøre den på 1.3bar stabilt, men kunne testet 1.35 så finner vi det fort ut ;) Skal kjøpe ms senere, men venter på at firewalk skal få ræva ut av fingern eller omvendt og fått det montert på egen bil først ;)
Er det grom motor på vei her eller skal du pine den orginale litt? :-)
begge deler ;)

Legg innLagt inn:11 jan 2006 19:50
av Larsen
sindrejl skrev:
sleeper skrev:
sindrejl skrev:jaja er map sensor originalt på st205 :)
men den stopper vel på ca 1.3 kg... :wink:
går nok høyere vil jeg tru.. vi får prøve når jeg får igjen bilen.. skal kunne kjøre den på 1.3bar stabilt, men kunne testet 1.35 så finner vi det fort ut ;) Skal kjøpe ms senere, men venter på at firewalk skal få ræva ut av fingern eller omvendt og fått det montert på egen bil først ;)
Får jo mr2 turbo "orginal"med map sensor også 8)

Legg innLagt inn:11 jan 2006 21:06
av sleeper
Larsen skrev:
sindrejl skrev:
sleeper skrev: men den stopper vel på ca 1.3 kg... :wink:
går nok høyere vil jeg tru.. vi får prøve når jeg får igjen bilen.. skal kunne kjøre den på 1.3bar stabilt, men kunne testet 1.35 så finner vi det fort ut ;) Skal kjøpe ms senere, men venter på at firewalk skal få ræva ut av fingern eller omvendt og fått det montert på egen bil først ;)
Får jo mr2 turbo "orginal"med map sensor også 8)

jepp... de kom med samme motor fra 94 og fremover! (altså 3 gen 3sgte)

Legg innLagt inn:12 jan 2006 23:28
av T23 Turbo
TOYPARTS skrev:Kjøp et AEM sprut, de er desidert best og har flest funksjoner av de som finnes på markedet.
Hvad er det AEM kan som megasquirt ikke kan.

Du kan få megasquirt med 3 bar mapsensor.
MVH FInn