Legg innLagt inn:02 jan 2006 15:30
st205 er vel slanket endel kilo og har samme stivhet? Er endel latterlige ting på st185 slik som downpipen. En tyngre og mer klossete konstruksjon skal du lete lenge etter ...
Når jeg sier svak bakdiff mener jeg ikke bare holdbarhet men rett og slett at den ikke klarer å bremse nok. Merkes veldig godt ved aktiv kjøring på tørr asfalt, både i 10 og 80 km/t ....
Er enig i at drivlinjen generellt sett er solid bygd, men den er rett og slett for tung og treig å handtere.. Jeg vet jeg er kresen, men med den drivlinjen og all den vekten så blir st185 rett og slett en stor tung komfortabel sofa å kjøre ... hehe, sterke ord så er forberedt på endel uenigheter men dette er iallefall min menig etter å ha kjørt de fleste 4x4 biler som er å finne i norge .. Men altså, _hovedpoenget_ mitt er vekten, den ødelegger så vanvittig mye desverre og nettopp den er det ikke noe tuning som kan ordne..
En annen sak jeg glemte å nevne i første post er bremsene. De er kanskje bilens aller svakeste punkt. Er "rallybil" til 5-600.000,- burde klare å stoppe brått fra 160 km/t uten at det merkes i pedalen
.. Er vel ikke uten grunn at nettopp dette er kraftig revidert på neste generasjon ..
Celicaturbo: Det med ventiler trekker jeg tilbake da det var litt feil ordvalg .. Jeg menter mer genrellt rundt alle vakumslangene, sensorer og tenningssystem.. (temp sensor som faktisk knekker, tenningssystem som blir fordøyd, KS osv ..)
Men altså, ikke forstå meg feil, st185 er ingen DÅRLIG bil..! Den passer passer bare ikke meg med mine krav til kjøreegenskaper og nettopp det var poenget med denne tråden. Kanskje det er noen andre som faller i min kategori som tråler gjennom forumet etter kjøpetips osv ... Dette er en glorifisert bil, men saken har alltid to sider
Når jeg sier svak bakdiff mener jeg ikke bare holdbarhet men rett og slett at den ikke klarer å bremse nok. Merkes veldig godt ved aktiv kjøring på tørr asfalt, både i 10 og 80 km/t ....
Er enig i at drivlinjen generellt sett er solid bygd, men den er rett og slett for tung og treig å handtere.. Jeg vet jeg er kresen, men med den drivlinjen og all den vekten så blir st185 rett og slett en stor tung komfortabel sofa å kjøre ... hehe, sterke ord så er forberedt på endel uenigheter men dette er iallefall min menig etter å ha kjørt de fleste 4x4 biler som er å finne i norge .. Men altså, _hovedpoenget_ mitt er vekten, den ødelegger så vanvittig mye desverre og nettopp den er det ikke noe tuning som kan ordne..
En annen sak jeg glemte å nevne i første post er bremsene. De er kanskje bilens aller svakeste punkt. Er "rallybil" til 5-600.000,- burde klare å stoppe brått fra 160 km/t uten at det merkes i pedalen

Celicaturbo: Det med ventiler trekker jeg tilbake da det var litt feil ordvalg .. Jeg menter mer genrellt rundt alle vakumslangene, sensorer og tenningssystem.. (temp sensor som faktisk knekker, tenningssystem som blir fordøyd, KS osv ..)
Men altså, ikke forstå meg feil, st185 er ingen DÅRLIG bil..! Den passer passer bare ikke meg med mine krav til kjøreegenskaper og nettopp det var poenget med denne tråden. Kanskje det er noen andre som faller i min kategori som tråler gjennom forumet etter kjøpetips osv ... Dette er en glorifisert bil, men saken har alltid to sider
